Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
schrikdraad schreef:Dat wil ik ook wel Aerdenhout.
Maar ik denk dat het voor moeder beter is dat ze een bedrag krijgt waarmee ze al stalling kan betalen.
Ts er rot voor je maar aub laat het liggen bij de verantwoordelijke.
aerdenhout1 schreef:schrikdraad schreef:Dat wil ik ook wel Aerdenhout.
Maar ik denk dat het voor moeder beter is dat ze een bedrag krijgt waarmee ze al stalling kan betalen.
Ts er rot voor je maar aub laat het liggen bij de verantwoordelijke.
Ik denk dat je maar heel weinig gaat krijgen voor het veulen. Dat zal nooit de kosten die al zijn gemaakt dekken vrees ik.
Hoop dat het dier een leuk nieuw baasje krijgt in elk geval, TS die grote van jou is een leukerd!!!!!
aerdenhout1 schreef:Polly... helemaal mee eens... zo te horen is de hele familie een beetje... nou ja!.
Ik wil het veulen best opvangen en groot brengen, maar dan wel gratis! scheelt mams de kosten van de stal.
Polly schreef:Balou_k schreef:Moeder heeft GEEN geld om stalling etc. te betalen voor nog een paard..
Misschien een hele brutale vraag hoor, maar er is geen geld om jou schadeloos te stellen, de onkosten van de pony op zich te nemen (tijdelijk) maar er is wel geld om een van de anderen een dure hormonenkuur te geven en te laten dekken? Dan komt er toch ook een paard bij? Dat klinkt mij eerder in de oren als niet willen (en misschien het zelfs wel makkelijk vinden dat jij alles regelt) dan niet kúnnen betalen
aerdenhout1 schreef:Wat ik me dan weer afvraag na dit bericht.... heeft mams jou dan al terug betaald?
En wat moet hij gaan opbrengen , dus vraagprijs? Het gaat neem ik aan om de grotere pony in het filmpje?
Erg leuk dier, heb heeeeeeel misschien interesse, als de prijs goed is.
Erg leuk dier
aisie schreef:Als ik het hele verhaal zo lees dan denk ik niet dat je nog een cent gaat vangen van je " vriendin". Ik zou zelf er absoluut geen onkosten meer aan maken, het is niet jou paard en niet jou verantwoordelijkheid. Dat je dit allemaal tot nu toe op je genomen hebt is heel aardig natuurlijk maar wel je eigen keus.
Als je vriendin nog minderjarig is dan kan haar moeder de verkoop wellicht terug draaien en het paard terug doen aan de vorige eigenaar. Verkopen zal niet mee vallen vrees ik gezien het beestje nogal wat problemen heeft.
mhollander schreef:Jammer dat het te ver was. Het het veulen anders wel willen kopen en opknappen. Hadden mijn dochters over 3 jaar een leuke opvolger voor hun ponies's gehad. Hij/zij zou hier ook in een kudde komen te lopen van 5. Vind het alletwee hele mooie dieren.
Balou_k schreef:mhollander schreef:Jammer dat het te ver was. Had het veulen anders wel willen kopen en opknappen. Hadden mijn dochters over 3 jaar een leuke opvolger voor hun ponies's gehad. Hij/zij zou hier ook in een kudde komen te lopen van 5. Vind het alletwee hele mooie dieren.
En vooral ook hele lieve dieren!!
Ik kan voor geïnteresseerden wel filmpjes maken van Pablo zijn bewegingen etc.
Voel heel vervelend haar te helpen met de verkoop wetende dat mijn vriendin geen cent gaat terug zien..
mhollander schreef:Dat is jammer maar het veulen zal dan in elk geval een goed tehuis krijgen. Wat gebeurt er anders met het veulen. Neem aan dat de staleigenaar op een gegeven moment wel geld wil zien. Ook al is het gemakelijk.
JessAndHope schreef:Zoals al vaker gezegd: de moeder van Truus is financieel verantwoordelijk voor haar dochter. Of ze het nu leuk vind of niet, totdat dochterlief volwassen is mag zij opdraaien op het gebied van financiën.
Als ze dan geen geld heeft om het beestje te onderhouden, dan moet ze het te koop zetten. Maar dát wil moeders dan weer niet om één of andere reden.
Ben ik nu blond of werkt ze het dan zelf in de hand? Ze wil het niet onderhouden, maar verkopen ook niet.
Mijn vader had het bij de slager afgeleverd als het moest, maar hij zou er een paar centen voor krijgen en geheid dat IK daar niks van zou zien.
Ik krijg sterk het idee dat het een kwestie van onwil is hier.
Wat betreft TS, ik zou naar de moeder gaan en zeggen 'of ik krijg mijn geld terug, of je geeft me het paspoort en ik verkoop het beestje zelf waarmee ik mijn onkosten dek.'
Dus je hebt helemaal niks meer met Truus te maken, aangezien daar toch geen zinnige afspraak mee te maken valt.
Balou_k schreef:JessAndHope schreef:Zoals al vaker gezegd: de moeder van Truus is financieel verantwoordelijk voor haar dochter. Of ze het nu leuk vind of niet, totdat dochterlief volwassen is mag zij opdraaien op het gebied van financiën.
Als ze dan geen geld heeft om het beestje te onderhouden, dan moet ze het te koop zetten. Maar dát wil moeders dan weer niet om één of andere reden.
Ben ik nu blond of werkt ze het dan zelf in de hand? Ze wil het niet onderhouden, maar verkopen ook niet.
Mijn vader had het bij de slager afgeleverd als het moest, maar hij zou er een paar centen voor krijgen en geheid dat IK daar niks van zou zien.
Ik krijg sterk het idee dat het een kwestie van onwil is hier.
Wat betreft TS, ik zou naar de moeder gaan en zeggen 'of ik krijg mijn geld terug, of je geeft me het paspoort en ik verkoop het beestje zelf waarmee ik mijn onkosten dek.'
Dus je hebt helemaal niks meer met Truus te maken, aangezien daar toch geen zinnige afspraak mee te maken valt.
Moeder heeft een advertentie gemaakt, maar zal sowieso niet geld in handen krijgen.
Van een kale kip valt niet te plukken dus moeder kan mij geen geld geven.
Moeder heeft geen paspoort, beest heeft sowieso geen paspoort want Truus heeft er nog geen aangevraagd en gaat dit ook niet doen.
pipo schreef:Van een kale kip valt niet te plukken.. maar heeft wel 3 andere paarden in pension staan.
Ik geloof niet dat ik daar intrap.
Lieve TS, ik denk dat je een klein beetje voor de gek gehouden wordt! Zou jij de castratie en chip en weet ik veel wat allemaal niet betalen bij de da, gaan ze naar je ouders om hun centen te krijgen. Kunnen ze dat niet betalen, treffen ze een betalingsregeling.. komen ze dat niet na, komen ze dingen in beslag nemen. Dat geldt voor jou, jouw ouders, en voor Truus en haar ouders ook. Diertje hoe lief ook, is niet jouw probleem. Doe aub een stap terug!
Alane schreef:TS je maakt van hun probleem jou probleem en dat moet je niet willen.
Daarbij mag het dier zonder paspoort niet eens gehouden worden laat staan verkocht/verhandeld.
Dat had de fokker al moeten regelen bij de verkoop.
Alane schreef:had begrepen dat er helemaal geen paspoort was. mijn excuses.
daar spelen Truus en haar familie mooi op in, op jouw gevoel.
wiifke schreef:Lieve ts, jij bent veel te goed voor Truus en haar moeder, helaas zie jij dat zelf nog niet helemaal in. Zoals iedereen hier al geroepen heeft, zijn de ouders van Truus 'eindverantwoordelijk' voor de schulden die hun kind gemaakt heeft.
Mijn mening hierin is dat ik de moeder ontzettend laks vind. Zij wil
niet voor de gemaakte schulden van haar dochter in staan EN is niet bereid om met een oplossing te komen. Jij wordt hier mee opgezadeld, ook de moeder staat dit toe. Ik snap dat dit erg hard over kan komen, zowel voor jou als voor de moeder, maar de rollen zijn hier gewoon niet goed verdeeld.
De makkelijkste, juiste oplossing die haar moeder in mijn ogen zou moeten en kunnen maken, is het dier verkopen. De moeder zal zelf aanwezig moeten zijn bij de verkoop en het geld in handen moeten nemen. Vervolgens zou ze jou de opbrengst van het veulen kunnen geven en is de schuld bij jou gelost. Zo te horen ben jij erg schappelijk.
Indien dit nu niet gebeurt, lopen de schulden alleen maar hoger op, uiteindelijk zullen de schuldeisers toch bij haar vader en moeder aankloppen. Aangezien er al een aangifte is gedaan en de rest nog moet volgen.