Erg lastig pakket, zorg voor paard dat niet van mij is..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:53

Beste TS, mijn zoon is 20, net getrouwd woont dus samen en heeft 2 weken geleden hun 1e huis gekocht.
Als het fout gaat komt de bank bij mij en zijn vader (en haar ouders) Want voor de wet ben je met 18 volwassen, maar financieel pas op je 21ste.
De moeder/vader van Truus had dat veulen gelijk weer terug moeten brengen naar de fokker en niet alles op zijn beloop moeten laten. Meisje, trek je handen ervan af, want alleen jij bent degene die strakjes op de blaren zit. Hoe makkelijk kan iets zijn? Jij betaald, jij verzorgd, jij doet...Ik weet wel dat het moeilijk is als het veulen dan even misschien niet zo heel erg goed verzorgd wordt, maar dat maak voor hun de stap om hem wel snel te verkopen/weg te geven wel ineens vele malen reeler. Paps en mams krijgen de rekening van hun dochters aankoop en gevolg ervan. Niet jouw probleem.
Je kan uiteraard tegen de moeder zeggen dat je het niet trekt, financieel niet. Want dat is toch gewoon zo?, nou wees eerlijk, tegen jezelf en de "tegenpartij"
Ik geef moeders niet de schuld, maar ik vind wel dat ze (net als de vader) wat meer ballen mag tonen. Mijn 2 kleintjes hebben pdd nos met adhd en de ander is autist. Denk je echt dat ik het strakjes toesta dat er plots een paard bijkomt? nee hoor!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:05

schrikdraad schreef:
Dat wil ik ook wel Aerdenhout.
Maar ik denk dat het voor moeder beter is dat ze een bedrag krijgt waarmee ze al stalling kan betalen.

Ts er rot voor je maar aub laat het liggen bij de verantwoordelijke.

Ik denk dat je maar heel weinig gaat krijgen voor het veulen. Dat zal nooit de kosten die al zijn gemaakt dekken vrees ik.
Hoop dat het dier een leuk nieuw baasje krijgt in elk geval, TS die grote van jou is een leukerd!!!!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 20:16

aerdenhout1 schreef:
schrikdraad schreef:
Dat wil ik ook wel Aerdenhout.
Maar ik denk dat het voor moeder beter is dat ze een bedrag krijgt waarmee ze al stalling kan betalen.

Ts er rot voor je maar aub laat het liggen bij de verantwoordelijke.

Ik denk dat je maar heel weinig gaat krijgen voor het veulen. Dat zal nooit de kosten die al zijn gemaakt dekken vrees ik.
Hoop dat het dier een leuk nieuw baasje krijgt in elk geval, TS die grote van jou is een leukerd!!!!!

Ben ook zo ontzettend blij met mijn ventje :j
Die gaat voor geen goud weg hihi!

aerdenhout1 schreef:
Polly... helemaal mee eens... zo te horen is de hele familie een beetje... nou ja!.
Ik wil het veulen best opvangen en groot brengen, maar dan wel gratis! scheelt mams de kosten van de stal.

Als ze het dier gratis zou weg geven zou ik het ook graag willen opknappen wat dat heeft hij zeker verdiend.
Vorige week wou ze hem nog gratis weg doen maar dat wilt ze niet meer.

Polly schreef:
Balou_k schreef:
Moeder heeft GEEN geld om stalling etc. te betalen voor nog een paard..

Misschien een hele brutale vraag hoor, maar er is geen geld om jou schadeloos te stellen, de onkosten van de pony op zich te nemen (tijdelijk) maar er is wel geld om een van de anderen een dure hormonenkuur te geven en te laten dekken? Dan komt er toch ook een paard bij? Dat klinkt mij eerder in de oren als niet willen (en misschien het zelfs wel makkelijk vinden dat jij alles regelt) dan niet kúnnen betalen :o

Voor die kuur heeft ze speciaal gespaard en geld achterwege gehouden, dierenarts potje :)

aerdenhout1 schreef:
Wat ik me dan weer afvraag na dit bericht.... heeft mams jou dan al terug betaald?
En wat moet hij gaan opbrengen , dus vraagprijs? Het gaat neem ik aan om de grotere pony in het filmpje?
Erg leuk dier, heb heeeeeeel misschien interesse, als de prijs goed is.
Erg leuk dier

Ik snap niet goed wat zij mij zou moeten terug betalen, zij heeft geen schulden bij mij?
De vraagprijs die die vriendin vroeg was geloof ik 250..
Waarvan zij eerst 120 van apart zou houden voor die vriendinnen van mij, maar ze wilt hun niet meer terug betalen..

aisie schreef:
Als ik het hele verhaal zo lees dan denk ik niet dat je nog een cent gaat vangen van je " vriendin". Ik zou zelf er absoluut geen onkosten meer aan maken, het is niet jou paard en niet jou verantwoordelijkheid. Dat je dit allemaal tot nu toe op je genomen hebt is heel aardig natuurlijk maar wel je eigen keus.
Als je vriendin nog minderjarig is dan kan haar moeder de verkoop wellicht terug draaien en het paard terug doen aan de vorige eigenaar. Verkopen zal niet mee vallen vrees ik gezien het beestje nogal wat problemen heeft.

Ik wil ook geen onkosten maken, maar ik wil ook zeer zeker niet dat het diertje straalkanker krijgt of dat de rotstraal dusdanig erg word dat er geen straal overblijft..

Tjah momenteel kan ik het wel betalen allemaal, maar er komen straks nog kosten voor school, een castratie en wil gewoon altijd geld voor een dierenarts achter de hand hebben!

De stalgenoot die hem wou kopen wilt hem niet meer omdat hij te klein blijft, haar oma gaf mij de schuld omdat ik had gezegd dat hij niet zo groot zou worden als Truus had gezegd. Ik kan niet willens en wetens liegen op zo'n moment..
Er was toevallig een hoefsmid voor een stalgenoot en heb hem even naar beide laten kijken en hij heeft de stralen weer netjes gemaakt. Blijven behandelen stralen zijn erg zacht.
Beide veulens hebben rotstraal helaas erg vervelend maar naturlijk goed te behandelen :)

mhollander

Re: Erg lastig pakket, zorg voor paard dat niet van mij is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:29

Jammer dat het te ver was. Het het veulen anders wel willen kopen en opknappen. Hadden mijn dochters over 3 jaar een leuke opvolger voor hun ponies's gehad. Hij/zij zou hier ook in een kudde komen te lopen van 5. Vind het alletwee hele mooie dieren.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 20:31

mhollander schreef:
Jammer dat het te ver was. Het het veulen anders wel willen kopen en opknappen. Hadden mijn dochters over 3 jaar een leuke opvolger voor hun ponies's gehad. Hij/zij zou hier ook in een kudde komen te lopen van 5. Vind het alletwee hele mooie dieren.

En vooral ook hele lieve dieren!!
Ik kan voor geïnteresseerden wel filmpjes maken van Pablo zijn bewegingen etc.
Voel heel vervelend haar te helpen met de verkoop wetende dat mijn vriendin geen cent gaat terug zien..

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:39

Balou_k schreef:
mhollander schreef:
Jammer dat het te ver was. Had het veulen anders wel willen kopen en opknappen. Hadden mijn dochters over 3 jaar een leuke opvolger voor hun ponies's gehad. Hij/zij zou hier ook in een kudde komen te lopen van 5. Vind het alletwee hele mooie dieren.

En vooral ook hele lieve dieren!!
Ik kan voor geïnteresseerden wel filmpjes maken van Pablo zijn bewegingen etc.
Voel heel vervelend haar te helpen met de verkoop wetende dat mijn vriendin geen cent gaat terug zien..

Dat is jammer maar het veulen zal dan in elk geval een goed tehuis krijgen. Wat gebeurt er anders met het veulen. Neem aan dat de staleigenaar op een gegeven moment wel geld wil zien. Ook al is het gemakelijk.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 20:41

mhollander schreef:
Dat is jammer maar het veulen zal dan in elk geval een goed tehuis krijgen. Wat gebeurt er anders met het veulen. Neem aan dat de staleigenaar op een gegeven moment wel geld wil zien. Ook al is het gemakelijk.

Klopt is beter voor het veulen, maar stiekem erg frustrerend.. Aangifte tegen haar is gedaan, maar wat levert zoiets op? Wil wel even zeggen dat Pablo het zeker niet slecht heeft hoor word verwend door alle stalgenootjes :j

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:51

Zoals al vaker gezegd: de moeder van Truus is financieel verantwoordelijk voor haar dochter. Of ze het nu leuk vind of niet, totdat dochterlief volwassen is mag zij opdraaien op het gebied van financiën.
Als ze dan geen geld heeft om het beestje te onderhouden, dan moet ze het te koop zetten. Maar dát wil moeders dan weer niet om één of andere reden.
Ben ik nu blond of werkt ze het dan zelf in de hand? Ze wil het niet onderhouden, maar verkopen ook niet.

Mijn vader had het bij de slager afgeleverd als het moest, maar hij zou er een paar centen voor krijgen en geheid dat IK daar niks van zou zien.

Ik krijg sterk het idee dat het een kwestie van onwil is hier.

Wat betreft TS, ik zou naar de moeder gaan en zeggen 'of ik krijg mijn geld terug, of je geeft me het paspoort en ik verkoop het beestje zelf waarmee ik mijn onkosten dek.'

Dus je hebt helemaal niks meer met Truus te maken, aangezien daar toch geen zinnige afspraak mee te maken valt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 21:03

JessAndHope schreef:
Zoals al vaker gezegd: de moeder van Truus is financieel verantwoordelijk voor haar dochter. Of ze het nu leuk vind of niet, totdat dochterlief volwassen is mag zij opdraaien op het gebied van financiën.
Als ze dan geen geld heeft om het beestje te onderhouden, dan moet ze het te koop zetten. Maar dát wil moeders dan weer niet om één of andere reden.
Ben ik nu blond of werkt ze het dan zelf in de hand? Ze wil het niet onderhouden, maar verkopen ook niet.

Mijn vader had het bij de slager afgeleverd als het moest, maar hij zou er een paar centen voor krijgen en geheid dat IK daar niks van zou zien.

Wat betreft TS, ik zou naar de moeder gaan en zeggen 'of ik krijg mijn geld terug, of je geeft me het paspoort en ik verkoop het beestje zelf waarmee ik mijn onkosten dek.'

Dus je hebt helemaal niks meer met Truus te maken, aangezien daar toch geen zinnige afspraak mee te maken valt.

Moeder heeft een advertentie gemaakt, maar zal sowieso niet geld in handen krijgen.
Van een kale kip valt niet te plukken dus moeder kan mij geen geld geven.
Moeder heeft geen paspoort, beest heeft sowieso geen paspoort want Truus heeft er nog geen aangevraagd en gaat dit ook niet doen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:13

Balou_k schreef:
JessAndHope schreef:

Moeder heeft een advertentie gemaakt, maar zal sowieso niet geld in handen krijgen.
Van een kale kip valt niet te plukken dus moeder kan mij geen geld geven.
Moeder heeft geen paspoort, beest heeft sowieso geen paspoort want Truus heeft er nog geen aangevraagd en gaat dit ook niet doen.

En waarom zal moeder dan niks in handen krijgen. Als er geen papieren over te geven zijn kan zij net zo goed bij de verkoop zijn als ieder ander. JIJ zou het beestje dan zelfs kunnen verkopen (al raad ik dat af ivm diefstal). Dus dan heeft moeders wel degelijk geld om jou mee te betalen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 21:15

Maar moeders krijgt geen papieren.. Pablo heeft zelfs nog geen paspoort..
Dus er kan sowieso niks worden over gedragen..
Daarbij zou ze toch niks krijgen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:18

Van een kale kip valt niet te plukken.. maar heeft wel 3 andere paarden in pension staan.
Ik geloof niet dat ik daar intrap.
Lieve TS, ik denk dat je een klein beetje voor de gek gehouden wordt! Zou jij de castratie en chip en weet ik veel wat allemaal niet betalen bij de da, gaan ze naar je ouders om hun centen te krijgen. Kunnen ze dat niet betalen, treffen ze een betalingsregeling.. komen ze dat niet na, komen ze dingen in beslag nemen. Dat geldt voor jou, jouw ouders, en voor Truus en haar ouders ook. Diertje hoe lief ook, is niet jouw probleem. Doe aub een stap terug!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:22

TS, ik zou met haar regelen dat jij dat paard 'krijgt' voor alle onkosten die jij eraan gehad hebt. Aangifte doen en haar verder links laten liggen, het is vreselijk hoe zij met het paard omgaat. En heb ontzettend veel respect voor jou dat jij je zo'n moeite doet voor een paard wat niet van jou is. ;)

Ik kan je helaas niet helpen, maar ik wil je wel ontzettend veel succes wensen! Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 21:30

Ik zou, nogmaals, mijn handen ervan af trekken, misschien gaan ze dan inzien dat ze echt zelf wat moeten gaan doen. Investeer je zuurverdiende centjes in je eigen pony en niet in de bodemloze put van een ander.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 22:02

pipo schreef:
Van een kale kip valt niet te plukken.. maar heeft wel 3 andere paarden in pension staan.
Ik geloof niet dat ik daar intrap.
Lieve TS, ik denk dat je een klein beetje voor de gek gehouden wordt! Zou jij de castratie en chip en weet ik veel wat allemaal niet betalen bij de da, gaan ze naar je ouders om hun centen te krijgen. Kunnen ze dat niet betalen, treffen ze een betalingsregeling.. komen ze dat niet na, komen ze dingen in beslag nemen. Dat geldt voor jou, jouw ouders, en voor Truus en haar ouders ook. Diertje hoe lief ook, is niet jouw probleem. Doe aub een stap terug!

Ik weet hoe het er daar financieel voor staat.. Dus nee ik word niet voor de gek gehouden..
Daarbij kan haar man momenteel niet werken en heeft ze zelf geen geld dus is het leven van de spaarcentjes..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:16

TS je maakt van hun probleem jou probleem en dat moet je niet willen.
Daarbij mag het dier zonder paspoort niet eens gehouden worden laat staan verkocht/verhandeld.
Dat had de fokker al moeten regelen bij de verkoop.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 22:19

Alane schreef:
TS je maakt van hun probleem jou probleem en dat moet je niet willen.
Daarbij mag het dier zonder paspoort niet eens gehouden worden laat staan verkocht/verhandeld.
Dat had de fokker al moeten regelen bij de verkoop.

Ik weet dat het niet mijn probleem is, maar ik kan geen diertje pijn laten lijden als zijn hoeven niet worden behandeld.

Paarden zijn verplicht om gechipt te zijn vanaf 6 maanden, en hij is gechipt.
Dakota heeft ook nog geen paspoort (In aanvraag)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:36

had begrepen dat er helemaal geen paspoort was. mijn excuses.

daar spelen Truus en haar familie mooi op in, op jouw gevoel.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 22:46

Alane schreef:
had begrepen dat er helemaal geen paspoort was. mijn excuses.

daar spelen Truus en haar familie mooi op in, op jouw gevoel.

Ik vind het heel erg kwetsend dat jullie haar familie hier bij betrekken, haar familie wist eerst niet dat ze het dier ging kopen en wou het ook niet. Familie zit momenteel moeilijk en ik wil geen geld bij haar moeder uitslaan terwijl deze vriendin gewoon werkt!!

Truus is gewoon heel erg manipulerend ook of zeker naar haar familie toe.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:48

Als mijn dochter mij verteld dat ze een pony gekocht heeft, dan gaat dat dier gelijk retour afzender.
Ik laat NIET haar vriendin ervoor opdraaien, niet voor de verzorging en niet voor het voer.

Haar ouders doen het wel, het gaat niet om de finaciele draagkracht van de ouders maar om de daadkracht van die ouders.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 22:54

Haar vader heeft ze geen contact meer mee omdat ze met geld dat ze voor school had gekregen het veulen had gekocht blijkt moeder heeft geen controle niemand heeft controle over haar

Hoe moet moeder het dier retour doen een hele rechtzaak beginnen?

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:59

Lieve ts, jij bent veel te goed voor Truus en haar moeder, helaas zie jij dat zelf nog niet helemaal in. Zoals iedereen hier al geroepen heeft, zijn de ouders van Truus 'eindverantwoordelijk' voor de schulden die hun kind gemaakt heeft.

Mijn mening hierin is dat ik de moeder ontzettend laks vind. Zij wil
niet voor de gemaakte schulden van haar dochter in staan EN is niet bereid om met een oplossing te komen. Jij wordt hier mee opgezadeld, ook de moeder staat dit toe. Ik snap dat dit erg hard over kan komen, zowel voor jou als voor de moeder, maar de rollen zijn hier gewoon niet goed verdeeld.

De makkelijkste, juiste oplossing die haar moeder in mijn ogen zou moeten en kunnen maken, is het dier verkopen. De moeder zal zelf aanwezig moeten zijn bij de verkoop en het geld in handen moeten nemen. Vervolgens zou ze jou de opbrengst van het veulen kunnen geven en is de schuld bij jou gelost. Zo te horen ben jij erg schappelijk.

Indien dit nu niet gebeurt, lopen de schulden alleen maar hoger op, uiteindelijk zullen de schuldeisers toch bij haar vader en moeder aankloppen. Aangezien er al een aangifte is gedaan en de rest nog moet volgen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:01

wiifke schreef:
Lieve ts, jij bent veel te goed voor Truus en haar moeder, helaas zie jij dat zelf nog niet helemaal in. Zoals iedereen hier al geroepen heeft, zijn de ouders van Truus 'eindverantwoordelijk' voor de schulden die hun kind gemaakt heeft.

Mijn mening hierin is dat ik de moeder ontzettend laks vind. Zij wil
niet voor de gemaakte schulden van haar dochter in staan EN is niet bereid om met een oplossing te komen. Jij wordt hier mee opgezadeld, ook de moeder staat dit toe. Ik snap dat dit erg hard over kan komen, zowel voor jou als voor de moeder, maar de rollen zijn hier gewoon niet goed verdeeld.

De makkelijkste, juiste oplossing die haar moeder in mijn ogen zou moeten en kunnen maken, is het dier verkopen. De moeder zal zelf aanwezig moeten zijn bij de verkoop en het geld in handen moeten nemen. Vervolgens zou ze jou de opbrengst van het veulen kunnen geven en is de schuld bij jou gelost. Zo te horen ben jij erg schappelijk.

Indien dit nu niet gebeurt, lopen de schulden alleen maar hoger op, uiteindelijk zullen de schuldeisers toch bij haar vader en moeder aankloppen. Aangezien er al een aangifte is gedaan en de rest nog moet volgen.

Ik kan niet meer dan hierin mee gaan _/-\o_

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 23:04

Als er een rechtzaak voor moet komen schiet het al niet op ben je nog meer kwijt. Dan ook vervoer wat brengt op nog meer kosten.. nee dan kan het dier beter verkocht worden.

Truus is iemand die doet alsof ze geen eten krijgt bij alle buren zielig doet en daar gaat eten en de politie en.jeugdzorg laat bellen.. Terwijl het eten in alle kasten lag.

Truus is iemand die belt naar de politie dat ze voor de trein gaat springen. En dan bij het station gaat wachten.

Truus is iemand die twee straat stenen met elkaar laat vechten en zelf altijd het zogenaamd lieve meisje is.

Truus is iemand die als ze geen zin heeft om te werken smoesjes verzint als ik ben het huis uitgezet..

Het is allemaal niet zo zwart wit het is heel erg grijs, moeder zit nu niet in de situatie on voor een vierde paard te zorgen, momenteel net zelf geen werk en man uit de roulatie door gebroken voet. Dat betekent zelf minder luxe maar paarden merker er niks van.
Jongste dochter mag binnenkort ook gaan werken voor haar eigen paard.

Moeder heeft vanmiddag het veulen op internet geplaatst, ik denk alleen niet dat Truus het toe laat dat moeder het dier verkoopt, en oma van Truus staat compleet achter Truus ook wat betreft niet terug betalen..
Ik hoef geen geld maar mijn vriendin heeft het geld wel erg hard nodig!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:07

waarom haal je toch steeds die rechtzaak erbij? Daar heeft niemand het toch over?
Jij bent geld aan het pompen in een bodemloze put en niet eens je eigen bodemloze put, ouders zijn verantwoordelijk voor de daden van de kinderen dus moeten er een beetje actie achter zetten om het dier te verkopen en dan zoveel mogelijk jou schadeloos stellen.
Ik begrijp dat dit heel hard klinkt maar nogmaals, je maakt van het probleem van iemand anders jouw probleem, en problemen kan je in het leven beter niet naar je toe trekken je krijgt er toch wel genoeg.

je zegt dat moeder gespaard heeft voor de dracht van de merrie, die is niet drachtig vertelde je eerder dus er blijft geld ongebruikt wat gereserveerd was voor de drachtigheidsbegeleiding. Dat is een mooi potje om iig het spul tegen de rotstraal en voer van te betalen. Wie betaald het stalgeld?

sterkte