Mijn verzorgpaard staat op stro en wordt (bijna) elke dag gemest. Er kan wel eens een enkele keer een dag tussen zitten. Ik zelf doe de stal zo goed mogelijk. Natuurlijk laat ik het schone stro wel nog liggen. Maar echt de vieze plekken (en dat is bij mijn bijrijdpaard dus bijna de hele stal hihi) mest enz haal ik er uit. Ik geloof dat zijn eigenaresse het zelfde doet als mij. 1x per week mest de staleigenaar, hij haalt dan de hele stal leeg.
Nevaeh
Geplaatst: 10-08-12 15:47
Elke dag worden de vieze plekken eruit gehaald en zo nodig aangevuld. Heel zelden wordt de stal helemaal leeggehaald.
De stallen worden elke dag uitgemest en netjes rechtgetrokken als de paarden buiten lopen. Voor de nacht haal ik nog een keer de mest eruit. En minimaal 1x per week gaat de natte plek eruit. Bij nat weer of vies paard is dat toch wel 2x per week.
fabjheu
Geplaatst: 11-08-12 20:57
op elke bodem :
elke dag vieze plekken eruit en de drollen elke week best grondig 1x in de 2/3 maanden alles eruit
ik zou trouwens zelf het liefst op rapsodie/vals staan
wilmatj
Geplaatst: 11-08-12 21:09
elke dag, mijn paard gooit alle mest en stro in een hoek en dus mag alles er elke dag uit op potten werkt niet, wordt 1 en al natte zooi.. heb nu rubbere matten zodat ze niet op de harde vloer licht.
en mijn nieuwe pony is erg schoon, drollen eruit, natte plekken en klaar:)
Pony,s die in Schuil stal & wei staan: elke dag mest eruit, en stalletje 1x per week schoon stro erin
Paard wat op stal staat 's nachts: elke dag alles eruit en nieuw erin
Papegara
Geplaatst: 12-08-12 00:49
Toen ik nog een paard had schepte ik elke dag even de drollen eruit, is ook zo gedaan en scheelt weer wat uren uitmesten als je het een aantal dagen laat staan
mijn paard heeft een inloopstal maar mest nooit in de stal, alleen in de wei (en buitenbak, want daar kan ze vanuit de wei ook inlopen). Ik haal om de dag alle mest uit bak en wei en heb dan een volle kruiwagen!