_Amigo schreef:Idd, ik heb gewoon geen 'zin' om zo lang te poetsen.. Kun je zeggen dat ik alleen maar aan rijden denk en niet aan de verzorging, maar je kunt op andere manieren ook je paard aandacht geven, ik ga liever een eind wandelen dan dat ik mijn pony uitgebreid poets, ik denk dat hij hetzelfde denkt
Zo denk ik er ook over, en mijn paard ook! Ik poets altijd met de rubberen flexibele borstel, mijn hele paard, maar niet heel uitgebreid (max 10 min). Dan haal ik met de zachte borstel overtollige haren weg >> harde borstel betekent héle boze blikken...
Van lang poetsen wordt mijn paard ongduldig en ze is niet zo van al dat gedoe aan haar lijf. Manen haal ik indien nodig uit de klit (meestal even zelfde rubberen borstel erover = genoeg) en staart doe ik nagenoeg nooit. Alleen bij erge verhaar periode poets ik langer en dan vindt ze dat ook wel heel lekker. Dan doe ik het echt om zoveel mogelijk losse haren te verwijderen al komt er meestal geen eind aan

Hoeven uitkrabben doe ik ook altijd en na het rijden maak ik altijd de plek onder het zadel en van de singel schoon omdat ze gevoelig is voor kale/schuurplekjes. Dus daar hoef ik vóór het rijden dan ook weinig aan te doen.
Hoeven borstelen/poetsen? Doe ik nooit! Bij extreme modder wil ik wel es een keer de onderbenen afspuiten. Mijn paard wassen... hm let me see... hoeveel jaar zou dat geleden zijn...? Onder wassen versta ik met shampoo. In de zomer het zweet eraf spuiten vind ik iets anders en dat doe ik wel.