EstherSi"]
[quote="Elke schreef:Ik zou toch ook maar een zweetdeken nemen, en vooral in de winter. Net zoals Stef als voorbeeld geeft. Maar je kunt ook makkelijk een zweetdeken zelf makendat is waarschijnlijk goedkoper dan er eentje kopen
ik ben gaan kijken naar de kosten voor een zelfgemaakte zweetdeken, maar je kunt tegenwoordig op vele site's zweetdekens kopen voor 25 euro, voor die prijs kun je geen zweetdeken maken. wat je nodig hebt om een zweetdeken te maken voor een paardje van +- 150 hoog.
* fleece stof +- 4 meter (€5,00 de meter) = € 20,-
* afwerk band +- 3 meter = € 5,-
* gespen = € 5,-
totaal 30 euro en de tijd die je er aan moet besteden.
je kan wel op www.ruitersportoutlet.nl of www.zadelmarkt.nl en zelf bij www.divoza.nl kijken voor goedkope zweetdekens!!
winterdeken is niet echt nodig! paarden die krijgen niet voor niets een wintervacht om zich warm te houden. zeker als je paard gewoon op stal staat is het niet nodig, een zweetdeken kan dan wel heel erg goed van pas komen omdat een dikke vacht toch meer en langer vocht vasthoudt dan een korte vacht. maar dat is net wat je zelf lekker vindt. bij mij op stal staan er ook 4 paarden zonder deken, dus dat behoort zeker niet tot de basisuitrusting.
[/quote]
Als je een kant en klaar fleece plaid koopt ben je rond de 4 of 5 euro kwijt!
En dat past wel op een paardje van 1,50 hoor!
En als je echt een goede wil zoals jij het beschrijft dan ben je wel veel geld kwijt.
Met tentenkamp hebben ze trouwens vaak zweetdekens voor 5 euro, dus dat zou ook een oplossing zijn.
dat is waarschijnlijk goedkoper dan er eentje kopen 
maar ja je moet maar zien wat je allemaal nodig hebt, maar ik zou in iedergeval ieder keer wat kopen en niet alles in een keer want anders zou je misschien dingen kopen die je heel niet nodig hebt....