is er vraag naar huizen/paarden oppasser vakantie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:06

Hmm ik zou toch twijfelen dit te doen (een bokker laten oppassen). Gelukkig willen mijn buren en schoonouders wel voeren en mijn moeder gaat in het najaar een week in ons huis oppassen. Dat vindt ik al heel wat eigenlijk, dat ze in ons bed slaapt enzo. Dus laat staan dat ik een vreemde in mijn huis zou laten. Ben toch best gehecht aan mijn spullen...

Is ook de reden waarom wij nooit langer dan een week weg gaan (en vanwege de zaak van mijn man). Als ik er zo over nadenk zou ik alleen iemend in mijn huis laten die ik echt heel goed ken en vertrouw...

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 22:24

marleen_usar schreef:
Holyday link dat was voor ons eens maar nooit meer,lag niet aan hun hoor maar aan het oppas adres. Een tweede keer durfde we niet, ond het wel erg jammer.Want we hadden 2 hele leuke weken gehad.

mogen we weten wat er gebeurt is? omdat je zegt dat het oppassen wel leuk was...

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:47

Ja.... ik ben ook wel heel erg benieuwd marleen_usar ......

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:25

Gaat om een bokker,dus ik pas even op.We hadden kennis gemaakt, was erg leuk.Alles laten zien, pony,s, schapen, vissen ,eend, honden en poezen en kippen.Alles hadden ze opgeschreven,dus hoeveel voer iedereen moest krijgen.Tussen door belden ze nog, alles okee.We mochten ook rijden in de bak, en dat vertelde ik toen ze belden, dat het zo goed ging.O wat leuk zeg zei ze nog.schapen voer was bijna op dus toen ze belde gaf ik dat hoor. O geen probleem we halen wel nieuw voer als we weer thuis zijn.Vliegenspul lag geld voor klaar dus dat heb ik gehaald.De oudste hond had een mega gezwel maar daar hadden ze ons niks over verteld.Wij gingen naar huis en hadden iedereen nog verzorgd,pony water gegeven enz.Smiddags kwam er een dochter thuis, en hun zelf kwamen een dag later.

Later kregen we een mail waar de honden geen brood van lusten, wij waren helemaal van de kaart.We hadden ongevraagd pony gereden dus hadden we hun spullen gebruikt.De pony,s hadden geen water meer,de vissen hadden veel te veel voer gekregen, terwijl wij gaven wat er op de deksel stond. Het schapen voer was op, dat kon niet, want schapen zijn een sober ras die mogen niet zo veel voer. Terwijl op de ton stond dat ze iedere dag voer moesten krijgen.Ook hele piet luttige dingen werden er genoemd.De ouste hond was erg verouderd in die twee weken, die had veel te veel buiten rond gerend.(had mega gezwel).Het vliegenspul kon nooit zo duur zijn,enz enz.Ze woonden op stand maar eigenlijk hadden ze er gewoon geen geld voor.De oudste hond overleed vrij snel na dat wij weg waren,dat hadden wij op ons geweten.Nee zo iets komt kei hard aan.

countrygirl

Re: is er vraag naar huizen/paarden oppasser vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:54

marleen_usar, wat ontzettend jammer dat jij zo'n slechte ervaring hebt... althans, zo te lezen niet met de dieren, maar wel met de teruggekeerde eigenaren. Zoals ik het lees is het gewoon GeenStijl wat er gebeurd is. Dat van die hond: dat doe je gewoon niet! Je kunt niet zomaar iemand beschuldigen van het overlijden van zo'n dier...
Goh, ik zou nog wel oppassen bij andere mensen hoor. Gelukkig zijn er nog normale oppasadressen!

Verder hebben wij het hier nog niet gedaan. Maar als er iemand zou zijn met veel verantwoordelijkheidsgevoel en het zou klikken... denk ik wel dat wij een paar dagen weg zouden kunnen.
Is tot nu toe nog niet gebeurd trouwens...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:33

Het leukste vond ik, ja er was achteraf nog iets leuks aan.De buurman naast ons vertelde ons dat de honden zo goed luisterden.Hij zei normaal lopen ze gewoon weg en gaan struinen, maar jij roept 1 keer en meteen komen ze.Na dat wij weg waren werd er 1 hond loops die liep weg, en werd gedekt.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:59

Wat grappig, wist niet dat dit ook vaak in nederland gedaan wordt.
Mijn vader bezoekt dit soort websites vaak, maar daar staan veel buitenlandse
adressen op en dat is toch wat te ver.
Ik zal het eens aan hem voorleggen :) vindt hij vast leuk.
Hij houdt zelf erg van dieren (vroeger dierenwinkel gehad) en ik van paarden.
Dus misschien kunnen we het eens samen doen.
Zou wel fijn zijn als ik mijn pony dan mee zou kunnen nemen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:01

ik zag laatst volgens mij op bokt een advertentie van iemand.
ze zochten iemand die op hun dieren wilde passen

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:06

wij hebben zelf er een vast iemand om op te passen die het al jaren doet en die wij ookal jaren kennen zelf zou ik niet zomaar een onbekende laten "oppassen" misschien zijn er mensen die het wel willen of je kunt het vragen aan mensen die je kent?

Hawaii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:27

Ik laat in principe ook altijd bekenden oppassen, anders gaan we niet weg.
Het is altijd wel een hoop gedoe om alles goed achter te laten en een heel boekwerk te maken met zoveel mogelijk alle ins en outs van hier.

Ik ken een heleboel mensen die het ook zouden willen, maar behalve paard meenemen kan dat hier niet met andere dieren. Zeker niet met een hond, omdat 1 van mijn honden nogal onverwachts fout uit de hoek kan komen en dat wil ik een andere hond en eigenaar niet aandoen. Ook zijn mijn honden al een beetje op leeftijd en dan wil je daar stress vermijden.

Ook is het bij meerdere paarden niet handig om iemand te laten oppassen die jaren voor 1 dier/paard heeft gezorgd. Opeens een stuk of 10 andere paarden/dieren is dan best veel. En mensen missen dan de handigheid / snelheid om alles goed in de gaten te houden (bijvoorbeeld bij voeren e.d.).
Mijn ervaring is dat je iemand moet hebben, die regelmatig op stallen helpt of bijvoorbeeld ruiterkampen heeft gedaan. En dus heel goed weet wat een huis met grond en veel dieren in houdt.

Ik heb 2 of 3 jaar geleden contact gehad met een paardenoppas service (is inmiddels over naar iemand anders). Zo heet het - geloof ik ook. Zij heeft in 2009? op Horse Event gestaan en ik begreep van haar dat er veel animo was.
Ik was heel tevreden over wat ze aanboodt, alleen hebben wij het uiteindelijk niet gedaan.
Bij het kennismakingsgesprek kwamen wij erachter dat diegene hier graag wilde komen, maar dan ook minimaal 8 uur per dag wat wilde doen en daarvoor ook betaald wilde worden. Terwijl hier alleen het hoognodige gedaan hoeft te worden en de stallen bijvoorbeeld door iemand anders al werden gedaan. Daardoor kan je met 2 uur per dag, echt alleen voor de dieren zorgen, klaar zijn. En voor de rest zelf vakantie vieren en luieren.

Het zou al met al een heel duur geintje worden en wij hebben dat dus niet gedaan.
Toen duidelijk werd dat het bij ons karig zou zijn qua betaling, vroeg diegene hoelang ze per dag van huis mocht zijn om buitenshuis te gaan werken. Dat was gewoon onze bedoeling niet.
Al met al jammer en gelukkig hebben we daarna toch iemand, die ik al een tijdje kende, gevonden die hier kwam en dat is super gegaan.

En tot nu toe lukt het altijd met mensen in mijn vrienden- en kennissenkring.

Succes ermee !!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 20:49

marleen_usar schreef:
Gaat om een bokker,dus ik pas even op.We hadden kennis gemaakt, was erg leuk.Alles laten zien, pony,s, schapen, vissen ,eend, honden en poezen en kippen.Alles hadden ze opgeschreven,dus hoeveel voer iedereen moest krijgen.Tussen door belden ze nog, alles okee.We mochten ook rijden in de bak, en dat vertelde ik toen ze belden, dat het zo goed ging.O wat leuk zeg zei ze nog.schapen voer was bijna op dus toen ze belde gaf ik dat hoor. O geen probleem we halen wel nieuw voer als we weer thuis zijn.Vliegenspul lag geld voor klaar dus dat heb ik gehaald.De oudste hond had een mega gezwel maar daar hadden ze ons niks over verteld.Wij gingen naar huis en hadden iedereen nog verzorgd,pony water gegeven enz.Smiddags kwam er een dochter thuis, en hun zelf kwamen een dag later.

Later kregen we een mail waar de honden geen brood van lusten, wij waren helemaal van de kaart.We hadden ongevraagd pony gereden dus hadden we hun spullen gebruikt.De pony,s hadden geen water meer,de vissen hadden veel te veel voer gekregen, terwijl wij gaven wat er op de deksel stond. Het schapen voer was op, dat kon niet, want schapen zijn een sober ras die mogen niet zo veel voer. Terwijl op de ton stond dat ze iedere dag voer moesten krijgen.Ook hele piet luttige dingen werden er genoemd.De ouste hond was erg verouderd in die twee weken, die had veel te veel buiten rond gerend.(had mega gezwel).Het vliegenspul kon nooit zo duur zijn,enz enz.Ze woonden op stand maar eigenlijk hadden ze er gewoon geen geld voor.De oudste hond overleed vrij snel na dat wij weg waren,dat hadden wij op ons geweten.Nee zo iets komt kei hard aan.

hmmm dat is idd minder.... kan me voorstellen dat de lol er dan gauw af is!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:09

Zo wij zijn weer terug van vakantie.

Bokker Manfredie heeft bij ons opgepast en dus een weekje vakantie in de Eifel gehad.
Ik heb verder geen klachten en zou het voor een volgende keer zonder weer aan Manfredie vragen.

Ik heb op het moment 4 paarden, een kat en een konijn dus extra werk heeft ze wel gehad.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 14:38

Super dat het goed beviel hotchocolat!

Ik zou hier ook wel aan denken als wij op vakantie gaan. Mijn man is wat dat betreft wat huiveriger. Hier 2, paarden en 2 honden. Grote hond gaat normaal naar de kennel, wat flink wat kost. Paarden door vriendin en buurmeisje en klein hondje uit logeren. Maar is voor de partijen best een opgave. Buurmeisje is pas 13 en zit op een school die veel tijd kost (engelstalig gym, vriendin werkt fulltime)

Ik zou het ook wel eens leuk vinden om bij iemand anders op te passen. Ik met gezin of samen met een vriendin zou ook kunnen. Daarom meld ik me hier, kan ik meelezen en misschien een keer iemand helpen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:59

Het is ook moeilijk. Manfredie was hier 1x langsgeweest en dan doe je het op goed vertrouwen.
Maar mijn buuv wat al langs het ene land geweest om daar de pony's nog te controleren en alles was in orde.