ALLES is te vinden....maar het probleem is dat de mensen die die info nodig hebben, er geen moeite voor gaan doen en er niet op die manier naar op zoek gaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elanor schreef:Ik vind het een sympathiek initiatief, maar de kennis is al super eenvoudig voorhanden. Het boek van dr. Marthe Kiley-Wothington bijvoorbeeld (ik zag dat Bandida haar blog al postte): de Natuur van het Paard. Is Jip en Janneke-taal én wetenschappelijk onderbouwd. En met drie muisklikken besteld bij Bol.com.
Citaat:En in die zin had ik liever een voortrekker voor de campagne gezien waar mensen zich ook daadwerkelijk aan kunnen spiegelen in dat proces van werken aan verbetering. Een bekend persoon die een paar paarden aan huis heeft en met de laarzen in de wei uitlegt wat hij/zij nog als een probleem heeft en gaat verbeteren de komende maanden, of iets dergelijks.
pmarena schreef:Pas als we dat weten, de onderwerpen, de stapjes en de locatie van plaatsing van die stapjes, kunnen we bedenken hoe dat die het beste weergegeven kunnen worden
pmarena schreef:En het concept-voorwoord dat ik geplaatst heb? Is het verstandig om even uit te leggen dat deze website voort komt uit de website van voorkompaardenleed.nl , of moeten we het daar helemaal niet over hebben omdat het anders te veel aanvoelt om daar tegenaan te schoppen, in plaats van de positieve insteek die het eigenlijk is?
En zo'n voorwoord, zou je dat op de openingspagina moeten zetten zodat mensen kunnen lezen op wat voor site ze terecht gekomen zijn...of in het kader van de laagdrempeligheid met weinig tekst en "ter zake" zodat mensen niet hoeven te "zoeken" naar de informatie die we ze willen laten lezen (die pyramides van het verbeteren van welzijn), beter openen op een pagina die direct vertelt hoe die pyramides gelezen moeten worden, en dan met een linkje in het menu naar het voorwoord zodat mensen dat bewust aan kunnen klikken als ze willen lezen van het hoe en wat van de website?
En hoe zou het menu er uit moeten zien?
Moeten we een eerste pyramide laten zien met daarin de 5 vrijheden, en een tekstje erbij dat voor al de 5e (en de 4e een beetje) erg weinig aandacht krijgen...?
Gooi jullie mening in de groep, met plaatjes / voorbeelden er bij is erg welkom
Citaat:Tot nu toe al vermeld om dit in te vullen:
=> Wat zijn de noden van een paard op vlak van voeding en water?
=> Wat is goede huisvesting voor een paard?
=> Wat is het normale sociale gedrag van een paard?
=> Hoe houd ik mijn paard gezond?
=> Ethiek voor de paardenhouder en ruiter wat betreft de omgang tussen mens en paard
=> Wat kost een paard houden? (met een overzicht van gemiddelde richtprijzen)
pmarena schreef:Hoe zie jij dat Bandida, wat heb jij voor ogen?
pmarena schreef:Is wel een leuk initiatief inderdaad, zo'n puntensysteem voor manege's
Zelf wil ik me daar in principe niet op richten, ik wil nu in eerste instantie gewoon puur, laagdrempelig op een mooi uitgewerkte overzichtelijke manier die basis-informatie beschikbaar maken voor mensen die er zelf anders nooit naar gaan zoeken en / of geen zin hebben om ellenlange geitenwollen-sokken stukken tekst door te lezen![]()
Gewoon kort maar krachtig , met beeld en weinig tekst laten opzoeken waar hun paard zich binnen de pyramide bevindt... en ze dan zo uitnodigen om ook eens wat suggesties ter verbetering aan te klikken
Ik heb geen behoefte om het groter te maken dan dat, wederom omdat ik het al meer dan druk genoeg heb en er absoluut geen taken bij kan hebben eigenlijk
Laten we nu dit opzetten, en mocht iemand zich dan geroepen voelen om er meer mee te gaan doen dan sta ik daar zeer zeker voor open...maar mijn tijd en aandacht is echt al elders nodig
melissa_b schreef:Bij een stalpaard een camera op zijn hoofd vastbinden om de mensen 'door de ogen van het paard' te laten kijken. Zo zie je wat het paard ziet.. Heel saai 4 muren. En een camera op het hoofd van een weilandpaard vastbinden om zo de verschillen te tonen?
melissa_b schreef:Top idee!
Ik heb niet alles kunnen lezen want ik heb haast(bah) Maar ik heb wel een idee om het verschil van stal en weiland paard te laten zien. Bij een stalpaard een camera op zijn hoofd vastbinden om de mensen 'door de ogen van het paard' te laten kijken. Zo zie je wat het paard ziet.. Heel saai 4 muren. En een camera op het hoofd van een weilandpaard vastbinden om zo de verschillen te tonen?
Helaas moet ik nu gaan, lees vanavond alles bij
Telpeva schreef:Hier wou ik nog even wat over zeggen, !mits goed uitgevoerd! zou het denk ik prima mogelijk zijn om alle inleidende tekst te schrappen. Als het ontwerp van de website, de piramide e.d. echt goed duidelijk is, dat ze zó duidelijk zijn dat hun nut al bij de eerste oogopslag direct begrepen wordt, dan is inleidende tekst (imo) niet altijd nodig.