Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 22:14

Ja , en dat koopt dus niemand :P

ALLES is te vinden....maar het probleem is dat de mensen die die info nodig hebben, er geen moeite voor gaan doen en er niet op die manier naar op zoek gaan :)

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:26

Poeh heb net alles gelezen :P
Vind het een goed initiatief.

Het enige waar ik nog aan denk is dat er wel nog veel mensen zijn dat een paard 's nachts op stal moet omdat die dan slaapt. Terwijl paarden geen behoefte hebben aan zoveel uren slaap. Past er misschien ook wel bij.

Hier een site die een beetje een puntensysteem heeft voor stallen. Er staan er wel niet zoveel op en het lijkt mij dat ze er precies een tijdje niet aan verder gewerkt hebben: http://paardvriendelijk.webs.com/punten ... delijk.htm

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:31

die site is van arabesk en erg op het "natural" gericht.
Wel een goed initiatief, maar dan vind ik de Duitse LAG (Laufstall Arbeids Gemeinshaft) die ik eerder gelinkt heb neutraler.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 23:09

Is wel een leuk initiatief inderdaad, zo'n puntensysteem voor manege's :j

Zelf wil ik me daar in principe niet op richten, ik wil nu in eerste instantie gewoon puur, laagdrempelig op een mooi uitgewerkte overzichtelijke manier die basis-informatie beschikbaar maken voor mensen die er zelf anders nooit naar gaan zoeken en / of geen zin hebben om ellenlange geitenwollen-sokken stukken tekst door te lezen ;)

Gewoon kort maar krachtig , met beeld en weinig tekst laten opzoeken waar hun paard zich binnen de pyramide bevindt... en ze dan zo uitnodigen om ook eens wat suggesties ter verbetering aan te klikken :j

Ik heb geen behoefte om het groter te maken dan dat, wederom omdat ik het al meer dan druk genoeg heb en er absoluut geen taken bij kan hebben eigenlijk :=

Laten we nu dit opzetten, en mocht iemand zich dan geroepen voelen om er meer mee te gaan doen dan sta ik daar zeer zeker voor open...maar mijn tijd en aandacht is echt al elders nodig :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:53

Telpeva schreef:
Dit is gewoon een simpel ontwerp dat na het lezen van dit topic bij mij in mijn hoofd op kwam

+:)+ +:)+
Leesbaar, fris en toch een tikkeltje 'academisch'.. maar het gaat dan ook om informatie delen, dus dat is prima zo :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:54

pmarena schreef:
Ik heb zojuist een aardige paarden-fotografe gecontacteerd en haar op dit topic gewezen met de vraag of zij wellicht haar foto's ter beschikking wil stellen voor een dergelijke website :)

Wauw ook super! hopen dat die ja zegt :j

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 00:00

Elanor schreef:
Ik vind het een sympathiek initiatief, maar de kennis is al super eenvoudig voorhanden. Het boek van dr. Marthe Kiley-Wothington bijvoorbeeld (ik zag dat Bandida haar blog al postte): de Natuur van het Paard. Is Jip en Janneke-taal én wetenschappelijk onderbouwd. En met drie muisklikken besteld bij Bol.com. :)

De website gaat zich ook richten op mensen die nooit een boek lezen (hoop ik ;) )

Met een klein beetje denkwerk kan je zelfs aan de mensen die ook niet op internet lezen, want die zijn er ook best nog wel veel. Je zou de site op termijn kunnen voorzien van pdf-versies van de tekst die er op te vinden is, en die vervolgens een mailing doen naar alle gemeentes in het land om te melden dat dat materiaal vrij ter beschikking is om lokaal bewustwordingsacties mee te spekken. In mijn eigen (ok Belgische, maar dat doet er even niet toe) gemeente verschijnt driemaandelijks een gids die gratis in alle brievenbussen bezorgd wordt, en waar bijvoorbeeld voor de winter ook dierenwelzijn bij winterkou in aan bod kwam. daar stond best wel een goed stukje over paarden bij..

Ow en ter ondersteuning van de site straks.. (uit het vorige topic). Wie kent er een BNmP (Bekende Nederlander met Paardjes)? :Y)
Citaat:
En in die zin had ik liever een voortrekker voor de campagne gezien waar mensen zich ook daadwerkelijk aan kunnen spiegelen in dat proces van werken aan verbetering. Een bekend persoon die een paar paarden aan huis heeft en met de laarzen in de wei uitlegt wat hij/zij nog als een probleem heeft en gaat verbeteren de komende maanden, of iets dergelijks.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 08:20

BNmP :')

Al die zaken, het "waarderen" van stallen via het stapjes-systeem, het er aan koppelen van een bekende Nederlander, het er via bepaalde acties op wijzen van "gewone" mensen, paarden-eigenaren, meiskes die een pony willen en wellicht instanties die nu geen idee hebben waar ze het moeten zoeken, dat zijn allemaal hele leuke zaken inderdaad, waarvan ik hoop dat anderen die oppikken :j

Ik zie het als mijn "taak" (in de categorie iemand moet het doen en het kòmt maar niet :roll: ) om het voor elkaar te krijgen dat die basis-website er komt :j We zijn nu lekker bezig, we moeten dit samen best voor elkaar kunnen krijgen, vooral Telpeva is bezig met een enorm belangrijke stap zo, echt HULDE +:)+ +:)+

En wat er van daaruit dan verder mee gedaan wordt laat ik over aan andere paardenliefhebbers :j

Ja, JUIST die mensen die nooit een boek lezen of een interessante website met veeeeeeeeel tekst :=

Ik ben zelf eigenlijk ook 1 van die mensen :o Ik heb zoveel taken die moeten gebeuren op een dag, terwijl er iets aan het uploaden of laden is ofzo, of om èven wat los te laten, is het wel geinig om even een paar minuutjes op Bokt te kijken, even lekker "niks" :') Maar zo'n heel stuk, nee daar begin ik echt niet aan, dat kan ik er niet bij hebben joh, die "taak" om dat helemaal te lezen :P

Daarom: mooie opzet met beeld en kleur, en weinig tekst. Hoe minder tekst, hoe beter die tekst opgenomen wordt en hoe eerder je het leest....en mensen kunnen dan zelf door-klikken als ze meer willen weten, dan VRAGEN ze tenminste zelf om die tekst...en het stukje gericht op wat ze interessant vinden, die slowfeeder bvb. :P

Is er overigens al iemand met een idee hoe we die lijstjes / pyramides uit kunnen werken?

En welke onderwerpen moeten er komen qua welzijn? Wederom: hou het even bij de basis, dat moeten we eerst online krijgen, een verder uitwerken en uitbreiden dat komt daarna dan wel, laten we ons nu even concentreren op het begin :)

Dus: huisvesting. (welk rijtje van stapjes vooruit, en wat in welke laag...?) Voeding. (zelfde vragen?) En wat nog meer? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 08:38

En het concept-voorwoord dat ik geplaatst heb? Is het verstandig om even uit te leggen dat deze website voort komt uit de website van voorkompaardenleed.nl , of moeten we het daar helemaal niet over hebben omdat het anders te veel aanvoelt om daar tegenaan te schoppen, in plaats van de positieve insteek die het eigenlijk is? :)

Ik wil op zich ook niet al te negatief doen over de SRP hoor, op hun eigen manier zitten er daar misschien toch wel mensen met een hart voor paarden en goede bedoelingen, die oprecht paardenleed willen voorkomen en daar de aanbevelingen ook naar schrijven, en dat is natuurlijk heel fijn dat ze dat doen +:)+

Maar eerlijk is eerlijk, ze hebben nogal gemengde belangen natuurlijk :=

Belang van het paard versus het belang van de eigen achterban die ze het bestaansrecht geven, dan zwicht je natuurlijk al snel voor de eigen achterban, die toch niet toe zal laten dat hun eigen cluppie een aanbeveling naar buiten brengt waar heel veel stallen niet aan kunnen of willen voldoen :=

En zo'n voorwoord, zou je dat op de openingspagina moeten zetten zodat mensen kunnen lezen op wat voor site ze terecht gekomen zijn...of in het kader van de laagdrempeligheid met weinig tekst en "ter zake" zodat mensen niet hoeven te "zoeken" naar de informatie die we ze willen laten lezen (die pyramides van het verbeteren van welzijn), beter openen op een pagina die direct vertelt hoe die pyramides gelezen moeten worden, en dan met een linkje in het menu naar het voorwoord zodat mensen dat bewust aan kunnen klikken als ze willen lezen van het hoe en wat van de website?

En hoe zou het menu er uit moeten zien?

Moeten we een eerste pyramide laten zien met daarin de 5 vrijheden, en een tekstje erbij dat voor al de 5e (en de 4e een beetje) erg weinig aandacht krijgen...?

Gooi jullie mening in de groep, met plaatjes / voorbeelden er bij is erg welkom :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 09:24

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 09:37

ideetje
kan ik in de vorm van een bloem en dan midden fel groen oid
buitenbladen grauwer

aan de volgende om het verder uit te werken

kunnen uiteraard meer punten bij

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 09:38

Heeft iemand wellicht ook nog een mooie wetenschappelijke onderbouwing of iets, die ik als link kan zetten onder de tekst "bewezen soorteigen behoeftes van het paard" ? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 09:41

Hmm...ook interessant idee Nick, om zo wat zaken te combineren wellicht... mja, interessante input +:)+

Ik denk dat het nu ook eerst zaak is dat we die "rijtjes" duidelijk krijgen, en hoe we die stapjes in welke zone moeten waarderen :)

Pas als we dat weten, de onderwerpen, de stapjes en de locatie van plaatsing van die stapjes, kunnen we bedenken hoe dat die het beste weergegeven kunnen worden :)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:10

Ik heb al even zitten stunten met die webklikmogelijkheden, maar in de gratis versie is de lay-out maar heel beperkt aan te passen. Geloof niet dat dat het gaat worden (niet als ik de site zou bouwen dan :P)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 10:49

Wel bedankt voor het proberen :)

Ik denk sowieso dat het via die gratis gevallen niet echt een mooie dynamische website zal worden, zoals het voorbeeld van Telpeva. Maar dat hoeft ook niet, ik heb de websiteruimte gekocht en daar kan gewoon vanalles geplaatst worden.

Als we het ontwerp hebben hoe het er uit moet gaan zien qua opzet / kleuren / structuur (het plaatje van Telpeva is een prima begin om verder uit te werken +:)+ ) , en de teksten en afbeeldingen die er op moeten komen te staan, dan kan de website in principe gebouwd worden zoals we dat willen :j

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:09

pmarena schreef:
Pas als we dat weten, de onderwerpen, de stapjes en de locatie van plaatsing van die stapjes, kunnen we bedenken hoe dat die het beste weergegeven kunnen worden :)

Wellicht is het een idee om eerst een stappenplan voor de site op te stellen? En vervolgens hoeven we dat dan maar af te lopen ;)

1. aflijnen van de te behandelen onderwerpen: wat komt er op de site en wat niet
2. ontwerp van een layout voor een site, en de criteria bepalen voor de aan te leveren teksten en beelden (dat is wel handig als je met verschillende schrijvers gaat werken ;) )
3. goed leesbare, goed onderbouwde invulling schrijven voor ieder gekozen onderwerp. Die wordt dan aangeleverd volgens de vooraf bepaalde criteria (bv. max. xxxx woorden, minstens x foto's van goeie resolutie, minstens x bronverwijzingen, minstens x links naar gerelateerde info op het web, verwijzing naar eventuele bestaande adviezen/wetgeving ivm het onderwerp...)
4. eindredactie van de inhoud, zodat het zo uniform mogelijk is op vlak van taalgebruik enz..
5. integratie van de inhoud in de website
6. eindredactie
7. publiceren!
8. bekend maken van de site

Dus samengevat hebben we nu voor 1. al:
-welkomswoord/inleiding op de openingspagina
-vijf afzonderlijke onderwerpen die de 'vijf vrijheden' op een positieve manier invullen.

Brambell commissie (1965): Dieren moeten vrij zijn
van dorst, honger en onjuiste voeding
van fysiek en fysiologisch ongerief (discomfort)
van pijn, verwonding en ziektes
van angst en chronische stress;
om natuurlijk gedrag te vertonen.

Tot nu toe al vermeld om dit in te vullen:
=> Wat zijn de noden van een paard op vlak van voeding en water?
=> Wat is goede huisvesting voor een paard?
=> Wat is het normale sociale gedrag van een paard?
=> Hoe houd ik mijn paard gezond?
=> Ethiek voor de paardenhouder en ruiter wat betreft de omgang tussen mens en paard
=> Wat kost een paard houden? (met een overzicht van gemiddelde richtprijzen)

-bladzijde met links?
-bladzijde met 'meer leesvoer'?
-credits?
-een e-mail adres waarop vragen gesteld kunnen worden?

Voor 2. hebben we al een mooie opzet van Telpeva.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:15

pmarena schreef:
En het concept-voorwoord dat ik geplaatst heb? Is het verstandig om even uit te leggen dat deze website voort komt uit de website van voorkompaardenleed.nl , of moeten we het daar helemaal niet over hebben omdat het anders te veel aanvoelt om daar tegenaan te schoppen, in plaats van de positieve insteek die het eigenlijk is? :)

En zo'n voorwoord, zou je dat op de openingspagina moeten zetten zodat mensen kunnen lezen op wat voor site ze terecht gekomen zijn...of in het kader van de laagdrempeligheid met weinig tekst en "ter zake" zodat mensen niet hoeven te "zoeken" naar de informatie die we ze willen laten lezen (die pyramides van het verbeteren van welzijn), beter openen op een pagina die direct vertelt hoe die pyramides gelezen moeten worden, en dan met een linkje in het menu naar het voorwoord zodat mensen dat bewust aan kunnen klikken als ze willen lezen van het hoe en wat van de website?

En hoe zou het menu er uit moeten zien?

Moeten we een eerste pyramide laten zien met daarin de 5 vrijheden, en een tekstje erbij dat voor al de 5e (en de 4e een beetje) erg weinig aandacht krijgen...?

Gooi jullie mening in de groep, met plaatjes / voorbeelden er bij is erg welkom :j

Hier wou ik nog even wat over zeggen, !mits goed uitgevoerd! zou het denk ik prima mogelijk zijn om alle inleidende tekst te schrappen. Als het ontwerp van de website, de piramide e.d. echt goed duidelijk is, dat ze zó duidelijk zijn dat hun nut al bij de eerste oogopslag direct begrepen wordt, dan is inleidende tekst (imo) niet altijd nodig.

Ik heb inmiddels wat andere ideeën erbij qua ontwerp, zal kijken of ik die ook uit kan werken. Daarin wil ik ook nadruk leggen op kleur. Voorbeeldje, over een onderwerp op de website dat bijvoorbeeld gaat over stalondeugden, dat hierbij oranje gekleurde details ook op de pagina terugkomen (bijvoorbeeld oranje knoppen, of de titel, een foto van een oranje speelbal voor in de stal, die richting. Maar daar moet ik nog even naar kijken dan)

Bij de groenere onderwerpen ( :+ ) kan het ontwerp wat groener en kunnen, even heel standaard en heel flauw, bijvoorbeeld foto's komen van schattige veulentjes, spelende paarden, vrolijke bloemetjes.. and so on.

(hadden jullie overigens gezien dat op het voorbeeld ontwerp, de pagina 'sociaal' zegmaar aangeklikt stond, en dat op de achtergrond ook een foto stond van 2 knuffelende paarden? het is niet bijzonder aanwezig, liefst gewoon zo subtiel mogelijk, máár mensen die er toevallig wel naar kijken en er voor open staan zien die 2 schattige paarden en denken: 'aaah wat lief, dat wil ik ook voor mijn paard!' Dat was de subtiele hint)

Weet trouwens niet of ik het al gezegd heb hoor, maar als iemand ideeën heeft voor het ontwerp, voel je vrij om met het ontwerp aan de haal te gaan +:)+ dingen toe te voegen, weg te halen, ideetjes erop te schetsen, alles kan! Dan kijk ik wel of ik het er in kan verwerken :j Als er mensen zijn met photoshop of webdesign programma's, kan ik ook het originele ontwerp emailen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 11:28

Ja die subtiele dingen zijn juist erg leuk :j

Ik denk ook dat het beter is om het zo te maken dat men direct to-the-point bij de piramides komt en dat direct begrijpt wat daar de bedoeling van is...maar dat is nogal een uitdaging om dat zo goed weergegeven te krijgen op een schermpje dat elke sufferd het snapt :P

En er zullen toch ook mensen zijn die benieuwd zijn naar de oorsprong van de website, daarom denk ik dat het wel handig is om een zowel een voorwoord als een uitleg aanklikbaar te maken vanuit die basis waar het om gaat :j

Dat met die kleuren is erg leuk, maar ik heb persoonlijk nog niet echt "beeld" hoe we dit nu inderdaad zo heel simpel en effectief weer kunnen geven / kunnen gebruiken :)

Sowieso heb ik nog niet helemaal duidelijk wat "de onderwerpen" moeten worden waarvoor we elk 1 piramide zouden moeten maken. En die piramides zijn nu juist de kern van de website, lijkt mij? :)

Van het lijstje van Bandida:

Citaat:
Tot nu toe al vermeld om dit in te vullen:
=> Wat zijn de noden van een paard op vlak van voeding en water?
=> Wat is goede huisvesting voor een paard?
=> Wat is het normale sociale gedrag van een paard?
=> Hoe houd ik mijn paard gezond?
=> Ethiek voor de paardenhouder en ruiter wat betreft de omgang tussen mens en paard
=> Wat kost een paard houden? (met een overzicht van gemiddelde richtprijzen)

....heb ik persoonlijk eigenlijk alleen een ruw beeld van wat we met die piramide met de eerste 2 punten kunnen. De andere punten daar heb ik niet echt beeld bij wat we daarmee kunnen qua een piramide / trappetje met tips, dat lijken me meer randzaken die voortkomen uit die juiste huisvesting, voeding en...? wat er in die piramides moet komen te staan :)

Ik zie niet zo goed hoe je die laatste 4 vragen op een soortgelijke manier kunt integreren zonder in de categorie "veel van hetzelfde" in veel bla-bla te verzanden waar we ook al prima met links naartoe kunnen verwijzen?

Hoe zie jij dat Bandida, wat heb jij voor ogen? :)

En wat vinden jullie allemaal verder van mijn "gevoel" dat we het heel basic zouden moeten houden met veel beeld en dus vooral die piramides met tips voor verbeteringen / het hogerop klimmen in die piramide te stimuleren?

Zou dat niet juist de kracht zijn van een dergelijke website...of moet er toch meer bla-bla op komen? :)

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:34

Top idee!
Ik heb niet alles kunnen lezen want ik heb haast(bah) Maar ik heb wel een idee om het verschil van stal en weiland paard te laten zien. Bij een stalpaard een camera op zijn hoofd vastbinden om de mensen 'door de ogen van het paard' te laten kijken. Zo zie je wat het paard ziet.. Heel saai 4 muren. En een camera op het hoofd van een weilandpaard vastbinden om zo de verschillen te tonen?

Helaas moet ik nu gaan, lees vanavond alles bij

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:46

pmarena schreef:
Hoe zie jij dat Bandida, wat heb jij voor ogen? :)

Zoals ik hier al eens ergens geschreven had is het volgens mij geen piramide :D
Dus ik denk dat we dat anders moeten aanpakken als we mensen willen stimuleren om te streven naar 'beter' dan wat ze al doen.
Ik bedoel anders dan door met een piramide te werken waarin je in gedachten kan opstijgen.
Ik lijk wel een goeroe nu :+
Misschien iets als 'doe de test' waarbij 24/7 keuze om buiten of binnen te staan, een vaste kudde, 24/7 keuze uit natuurlijke bodem of verharding, doorlopend ruwvoer, verantwoordelijk toezicht op de gezondheid van de kudde, en een baas die zijn ruiterambities ondergeschikt maakt aan het welzijn van het paard dan een topscore geeft... en al de rest gradaties van minder.
Lijkt me wel monsterlijk om dat te maken op een manier dat het online ook nog goed werkt ;)

De info zou ik tekstueel, maar zeer toegankelijk houden. De enige criteria waar ik zelf mee vertrouwd ben op dat vlak zijn die voor museale presentatie. Daarin geldt als norm dat de tekst kort en duidelijk moet zijn (geen bijzinnen enz..) en geschreven wordt op het begripsniveau van een gemiddelde 12 jarige.
Daar moet dan aantrekkelijk beeldmateriaal bij. Een goed beeld zegt soms in 1 seconde kijken even veel als een blok tekst van 10 cm.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:48

pmarena schreef:
Is wel een leuk initiatief inderdaad, zo'n puntensysteem voor manege's :j

Zelf wil ik me daar in principe niet op richten, ik wil nu in eerste instantie gewoon puur, laagdrempelig op een mooi uitgewerkte overzichtelijke manier die basis-informatie beschikbaar maken voor mensen die er zelf anders nooit naar gaan zoeken en / of geen zin hebben om ellenlange geitenwollen-sokken stukken tekst door te lezen ;)

Gewoon kort maar krachtig , met beeld en weinig tekst laten opzoeken waar hun paard zich binnen de pyramide bevindt... en ze dan zo uitnodigen om ook eens wat suggesties ter verbetering aan te klikken :j

Ik heb geen behoefte om het groter te maken dan dat, wederom omdat ik het al meer dan druk genoeg heb en er absoluut geen taken bij kan hebben eigenlijk :=

Laten we nu dit opzetten, en mocht iemand zich dan geroepen voelen om er meer mee te gaan doen dan sta ik daar zeer zeker voor open...maar mijn tijd en aandacht is echt al elders nodig :)

Je zou nog wel een puntenschema kunnen maken waarmee mensen zelf hun stal kunnen beoordelen, maar ik denk dat je daarmee het omgekeerde van het doel bereikt. Dan ga je niet de mensen die hun paard als een motorfiets houden motiveren om iets aan leefruimte verbetering te doen; je valt ze dan aan met wat ze doen en dat werkt enkel averechts. Het is juist mooi als je ook dat soort mensen kan overhalen eens een slowfeeder op te hangen, en ze over hun angst voor buitenlucht heen te krijgen :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:50

Over foto's aanleveren voor de website; voor mij maakt de grootte niet uit, alles is welkom (ik doe het formaat toch aanpassen zodat het zo goed mogelijk in het ontwerp past) máár ik wil wel alleen goede scherpe foto's, liefst ook met een goede belichting. Slechte belichting kan ik tot op zekere hoogte fixen maar dat kost extra tijd die ik niet altijd heb.

----

Voor onderwerpen in de piramide, er zijn nu 5 vlakken in de piramide (die in mijn ontwerp dan) maar dit heb ik gewoon klakkeloos over genomen van de informatie die er al stond :D Het zouden ook meer verdiepingen kunnen zijn, of juist minder. Misschien iets om over na te denken :)

Ideetjes voor een simpelere piramide met 4 verdiepingen ipv 5, met als onderste verdieping een focus op de groep mensen die (nog) geen paard hebben.

- Ultiem paardenleven
- Probleemgedrag herkennen
- Basis behoeften voor het paard
- Informatie voor verzorgers/geinteresseerden

Plain and simple

----

Bandida, het plaatje een paar pagina's terug (Keltisch plaatje geloof ik?) vind ik ook een heel goede weergave van de realiteit, ik zal kijken of ik daar wat voor kan verzinnen maar die is al meteen wat lastiger, want hoe maak je zo'n brei aan informatie overzichtelijk. Misschien een cirkelvormig iets, of een spiraal ipv een piramide *gaat verder brainstormen*

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:53

melissa_b schreef:
Bij een stalpaard een camera op zijn hoofd vastbinden om de mensen 'door de ogen van het paard' te laten kijken. Zo zie je wat het paard ziet.. Heel saai 4 muren. En een camera op het hoofd van een weilandpaard vastbinden om zo de verschillen te tonen?

Als jullie dat een idee vinden..dat kan ik. Heb de camera, en heb de soft om er een timelaps van zeg 5 minuten per stuk van te maken. Alleen is filmen vanop een paardenhoofd erg problematisch (als je het vast genoeg zet is dat geen hele dag vol te houden, paard gaat er schuurwondjes van krijgen). Ik zou met een fish-eye de hele box en de hele weide filmen verkiezen.

Solleke_Noah

melissa_b schreef:
Top idee!
Ik heb niet alles kunnen lezen want ik heb haast(bah) Maar ik heb wel een idee om het verschil van stal en weiland paard te laten zien. Bij een stalpaard een camera op zijn hoofd vastbinden om de mensen 'door de ogen van het paard' te laten kijken. Zo zie je wat het paard ziet.. Heel saai 4 muren. En een camera op het hoofd van een weilandpaard vastbinden om zo de verschillen te tonen?

Helaas moet ik nu gaan, lees vanavond alles bij

Dat lijkt me wel leuk :) Weet niet of het 1-2-3 haalbaar is, maar ook voor mezelf zou ik het interessant vinden, wat doén die beesten toch allemaal op een dag? :P Iemand heeft ooit eens een GPS aan het halster van z'n paard gemaakt (denk Arabesk?) om te kijken hoeveel en wat paard per dag nu allemaal deed in zijn weiland. Lijkt me wel interessant om nog eens te herhalen en evt ergens als extra'tje bij te zetten, soort van bewijs dat paarden best wel veel kunnen doen een dag in het weiland en het dus zeker toegevoegde waarde heeft.

LHO

Telpeva schreef:
Hier wou ik nog even wat over zeggen, !mits goed uitgevoerd! zou het denk ik prima mogelijk zijn om alle inleidende tekst te schrappen. Als het ontwerp van de website, de piramide e.d. echt goed duidelijk is, dat ze zó duidelijk zijn dat hun nut al bij de eerste oogopslag direct begrepen wordt, dan is inleidende tekst (imo) niet altijd nodig.

Dat is Google niet met je eens ;-)

Tekst is inhoud. Je kunt beter tekst hebben die mensen niet lezen maar waar ze gelijk doorgaan naar de plaatjes, dan het niet hebben van tekst. De tekst is wat de zoekwoorden bevat, en tevens is de tekst ook wat mensen op Google zien en wat hun aandacht trekt om op de link te klikken. Daar kijken ze nog niet naar piramides, schema's, etcetera. Als ze er eenmaal zijn, mogen ze tekst best negeren. Maar de tekst is wel wat ze op de pagina laad belanden. Geen tekst = geen inhoud = geen zoektermen = geen bezoeker.