Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:28

Gisteren sprak ik de 11-jarige dochter van mijn vriendin er nog op aan dat ze op slippers op stal was... maar nee, er kon niks gebeuren hoor.... (je zag haar denken "waar bemoeit dat mens zich mee?") Een paard op je voet met stevige schoenen of laarzen aan is al pijnlijk genoeg, slippers op stal: mij niet gezien!
Laatst bijgewerkt door demiyolu op 29-05-12 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:28

Ik rij wel eens met slippers. Als het echt heel warm is ga ik lekker zonder zadel, met een korte broek en met teenslippers. Tijdens het poetsen en het halen trek ik dan wel even wat stevigere schoenen aan

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:29

Ik loop ook op slippers bij de paarden. Tuurlijk is het stom, maar zoals iemand hier al zei: macht der gewoonte...

Jorex

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:30

1 keer gedaan en nooit weer, hij moest even snel gevoerd worden en net toen ging hij op mijn teen staan, de nagel helemaal blauw en los.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:31

Met dit warme weer ga ik vrijwel altijd op m'n slippers naar stal en neem ik sokken en schoenen mee voor als ik met m'n paard aan de slag ga. Maar meestal is 't eerst nog even wat drinken of gezellig kletsen ofzo en dan vind ik teenslippers wel lekker. Gister was ik echter zo stom om m'n schoenen te vergeten.. Toen maar heel voorzichtig snel gepoetst, longeerspul omgedaan en gaan longeren. Maar prettig vond ik het niet..!

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:35

Nee zou ik nooit doen! Ongeveer 5 maanden geleden is er een paard op mijn voet gaan staan en toen is mn voet al zwaar gekneusd geweest, laat staan als ik slippers aan zou hebben gehad.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:35

Ik heb vorig jaar - bij puur toeval - één keer m'n stevige stalschoenen niet aangehad toen ik m'n paard binnen ging halen. Uiteraard schoot hij net die dag opzij (okee, omdat hij een optater kreeg van het schrikdraad) en landde (met ijzer) bovenop mijn hiel. Ik heb de mazzel gehad dat er niets echt kapot was, maar hij had m'n pezen kunnen doorscheuren of m'n enkel kunnen breken. Gelukkig had ik alleen een behoorlijk gekneusde enkel, en dat was nog met gympies, geen teenslippers. Voor mij dus alleen nog maar stalschoenen naar stal.

Maar ik denk dat het mensen eerst moet overkomen voor ze denken "dit is niet slim". ;)

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:37

Macht der gewoonte... en dus schuldig.

Ondanks dat ik de gevaren ken heb ik zelf altijd geluk gehad. Tja, eens houd het geluk op zeggen ze dan maar ja, dat voel en weet ik dan wel.
Meestal heb ik wel veilige schoenen aan maar s het zo uit komt dan is het zo. Ga niet moeilijk lopen doen met schoenen wisselen en alles... en ja, ik weet dat ik daar veel risico mee neem op de weide in een groep jaarlingen...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:39

ik doe het ook nooit weer en nu is mijn pony een shetje en anders had ik mijn teen gebroken als hij groter was geweest.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:42

Ik ga nooit op slippers, zijn m'n pootjes me te heilig voor, vind t toch wat eng.
Banjer wel altijd op gympies rond. Ook niet helemaal veilig.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:43

Ik wil nog wel eens op slippers even tussen de paarden doorlopen om even snel vliegendeken goed te doen of ze een knuffel te brengen. Ga ik echt iets volgens de planning met de paarden doen (bijvoorbeeld ze naar de wei brengen, poetsen of wat dan ook), dan doe ik altijd even mijn gemakkelijke (half hoge) laarzen aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:47

Catchme_ schreef:
Ik kwam deze foto eens tegen ;)

[ Afbeelding ]

Nou deze zocht ik !! Dat is een oude stalgenootje van een vriend van mij..

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:54

Ik heb altijd werkschoenen op stal liggen, ga lekker met mijn zomerschoenen naar stal en doe dan gewoon mijn andere schoenen aan.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:00

Ik beken ook schuld. Als ik in de zomer de hele dag op mijn weiland ben en lekker ga klussen (niet met de paarden), loop ik ook gewoon op slippers. Dus als ik dan even in het weiland ga waar zij lopen zal dat ook met mijn birckenstocks zijn en mocht ik dan de drang voelen om er eentje te gaan poeten is dat ook met "blote" voeten. Echt van wei verzetten of wandelen doe ik niet, aangezien ik weet dat ze dan wel eens enthousiast kunnen zijn, maar gewoon poetsen zijn ze zo voor opgevoed dat ze braaf stilstaan. Ze kunnen altijd schrikken, maar dat risico neem ik dan, ik val in deze warmte bijna flauw als ik met dichte schoenen rondloop en dat doe ik al helemaal niet graag in een weiland met paarden :+ .
Poep komt er niet aan, weiland is groot genoeg om er naast te stappen gelukkig.
Rijden, longeren en aan de hand stappen etc gebeurt wel met schoenen aan.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:11

Ik kom ook wel eens met slippers bij de paarden. Ze staan achter huis en als ik op slippers loop en moet voeren dan ga ik niet eerst schoenen aan doen. Ook waterbakken vul ik soms wel met m'n slippers aan.
Er mee gaan wandelen en dergelijke zal ik niet op slippers doen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:15

Met 25 graden zie je mij op blote voeten door de wei struinen :Y) . Kan altijd wat gebeuren maar ben extreem voorzichtig...

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:17

Ik trok alleen slippers aan bij onze oude pony.
Maar mijn eigen paard is een stresskip dus nee doe ik niet xD

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:18

Ik moest afgelopen week vanuit mijn werk naar mijn paard op slippers. Was er zelf niet zo blij mee!
Die foto doet mij even weer herinneren waarom niet. :P

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:36

Eigenlijks heb ik mezelf er al wel een paar keer op betrapt dat ik met slippers aan in de buurt van paarden ben.
Maar zoals in het weekend bij kennissen zouden we even met ze alle een paard binnen zetten (7 mensen, 7 paarden)
Maar dat heb ik afgewezen omdat ik op slippers liep :D het is ten eerst me eigen paard niet en jong en te druk omdat ze naar binnen gingen.
Met me eigen heb ik mezelf er wel meer dan 1x op betrapt dat ik met slippers in de buurt van haar was.
En ook wel eens boven op haar zat met slippers aan een rondje naar buiten te maken :=
Het is lekker dubbel want zelf ben ik er geen voorstander van, maar ik denk dat het toch gemakszucht is geweest.
Mijn bijrijders mochten absoluut niet met slippers op stal komen.
Heb 1x meer gemaakt met paard van een vriendin van mij, moeder met zoontje (allebei op slippers) vroegen of ze de paarden mochten aaien.
ik zei: "nee wat je hebt slippers aan en die van mij is niet zo braaf"
en me vriendin zei dat het wel kon als ze op redelijke afstand bleven staan dan mocht die snel wel even een aai geven.
laat nou net dat paard schrikken van een eend in de sloot en zo de hoef boven op dat kinder voetje zet ;( en het paard draaide ook nog eens even gezellig (had ijzers onder).
Huilen Huilen, ik vond het zoooo sneu, kreeg gewoon pijn in mijn voeten bij het zien van wat er gebeurde.
(gelukkig was het goed afgelopen)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:39

Ik stop slippers in mijn tas zodat ik zodra ik klaar ben met het paard kan wisselen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:41

Als ik de wei ga mesten of iets ga ik gerust op mn slippertjes,
Als ik mn pony ga doen meestal niet, maar die enkele keer dat ik het vergeet is het nog goed gegaan :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:45

Nooit, ik ben helaas gezegend met 2 paarden die als ze iets eng vinden naar jou toe te springen.
Zou eerder denken aan stalen neuzen dan aan slippers :+

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:45

Soms wel, nu mijn paard met twee andere paarden op de wei staat niet zo snel meer, omdat een van de andere er een handje van heeft om er ook uit te gaan wanneer ik mijn paard pak.
Met andere paarden zal ik het niet doen en met mijn eigen paard ga ik ook niet het erf af dan.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:52

Nou ik ging afgelope weekend mijn paard verhuizen, en toen had ik ook slippers aan. Maar had er eigenlijk niet bij nagedacht, en ik was ook wel extra voorzichtig. Met inladen deed iemand anders het voor me, en met uitladen had ik ff snel mn uggs aangetrokken die tussen mn spullen lagen.
Brr ik doe het wel, maar liever niet eigenlijk moet er niet aan denken dat mn paard op mn blote voeten staat, en ze is ook altijd zo lomp dat ze er ff op blijft staan ook met heel dr gewicht.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:57

Ja schuldig. Paarden staan aan huis dus je gaat heel gemakkelijk even naar de paarden toe op je slippertjes. Wel moet ik zeggen dat ik als ik ze echt binnen of buiten ga zetten ik vaak wel schoenen aan doe. Maar waterbak vullen, weiland mesten e.d. ja schuldig helaas. Niet omdat ik denk dat er niks kan gebeuren, absoluut niet!, maar is toch een soort laksheid.