Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:18

bello2005 schreef:
ik ga jou beweren dat geen enkel dier weg gaat, wat er ook gebeurd..
je kunt een kind altijd scheiden van een dier.

Dat zou bij een allergie van je kind betekenen dat je kat nooit meer binnen mag komen. Vind je dat een mooi leven voor je kat, die tot dan toe wel altijd in huis mocht? Je kan niet je kat binnen laten, als je kind bijvoorbeeld op bed ligt, want met een flinke allergie, kan je uberhaupt geen dieren in huis hebben! En geloof je, je kind gaat altijd voor!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:21

bello2005 schreef:
mijn dieren zijn ook mijn kinderen,,

en kinderen verkoop je niet!!

Dus als jouw kind bijna doodgaat aan een alergische reactie denk je ach ja...volgende keer beter?
Je kan een kind en het dier wel uit elkaar halen maar de haren, de allergenen afkomstig van de huis, het stof,...die zitten nog op jou.

Als mijn paard weg moet omdat mijn kinderen allergisch blijken zal ik verdrietiger dan ooit zijn.....maar ik laat mijn kinderen niet letterlijk de moord stikken.

KimM1705

Re: Combinatie paard/werk/gezin Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 09:44

Dit gaat een beetje OT......

Helena17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:58

ik zal er goed over nadenken waar je gaat staan..
dat je niet de verplichting hebt dat je moet gaan ,want dan kan het wel eens lastig zijn..
ik sta op een boederij waar de kinderen zich de hele dag kunnen vermaken .
die gaan dan ook graag mee...
dat zie ik op een luxe manege niet snel gebeuren..
ook scheeld het dat als je paardje elke dag buiten kan staan ,dat als je dan een xtje andere dingen wilt doen
dat je paard niet de hele dag stil staat..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:48

SusanH schreef:
bello2005: het gaat er denk ik vooral om dat jij er vanuit gaat dat er niks verandert als er een kind komt, geloof me dat is wel zo. Je zal merken dat je echt je aandacht moet verdelen en de tijd en aandacht die naar je dieren gaat anders verdeeld word. De band met je kind is zo anders als de band met je (huis) dieren, kind gaat echt voor alles.

ik moet mn tijd nu ook verdelen over mijn dieren.. dus dat gaat echt geen probleem worden.

Mexx schreef:
bello2005 schreef:

Grappig altijd om te lezen hoe mensen die geen kinderen hebben er over denken. Geloof me, als je echt weet wat het is om een kind te hebben, dan weet je dat dat absoluut niet hetzelfde is als het hebben van een huisdier. Ik hou vreselijk veel van mijn katten en mijn paard, mijn katten heb ik al 11 jaar en mijn paard 12 jaar, maar de liefde voor mijn kind gaat heel wat dieper! Maar daar kom je misschien over een aantal jaren nog wel achter ;)

jij hebt ook een totale andere mening over de mens in het algemeen..
buiten dat.. nogmaals mijn dieren zijn mijn kinderen, en alles wat er bij komt.. zal zich moeten aan passen..
maar we spreken ons binnen nu en 2 jaar wel. dan weet ik zeker dan ik kinderen heb.
je zult zien dat ik dan nog steeds dezelfde mening heb.

Mexx schreef:
bello2005 schreef:

Dat zou bij een allergie van je kind betekenen dat je kat nooit meer binnen mag komen. Vind je dat een mooi leven voor je kat, die tot dan toe wel altijd in huis mocht? Je kan niet je kat binnen laten, als je kind bijvoorbeeld op bed ligt, want met een flinke allergie, kan je uberhaupt geen dieren in huis hebben! En geloof je, je kind gaat altijd voor!!

nogmaals.. geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt om ooit een dier weg te moeten doen..
als je dier het niet goed kan hebben met je kind, ga je je kind toch ook niet weg doen ??

maar ook voor jou, we spreken ons wel als ik kinderen heb en het zal voorkomen qua allergie.

NatasjavE schreef:
bello2005 schreef:

Dus als jouw kind bijna doodgaat aan een alergische reactie denk je ach ja...volgende keer beter?
Je kan een kind en het dier wel uit elkaar halen maar de haren, de allergenen afkomstig van de huis, het stof,...die zitten nog op jou.

Als mijn paard weg moet omdat mijn kinderen allergisch blijken zal ik verdrietiger dan ooit zijn.....maar ik laat mijn kinderen niet letterlijk de moord stikken.

we spreken ons als het bij mij zal voorkomen.. en als ik uberhaupt kinderen heb

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:57

Tja, dat weet je op voorhand niet. Kijk als jij niet van plan bent ooit aan kinderen te beginnen zal je het probleem nooit krijgen.

Maar TS zal naar alle waarschijnlijkheid het gezin met kinderen bedoelen. En dat is top drukte. Geloof me, huisdieren halen bij lange na het stress nivo niet wat je beleeft als je kinderen hebt.

Iedereen met kinderen weet wat ik bedoel met de kinderspits. (het tijdstip ruweeg net voor het avond eten tot en met dat ze allemal opgeborgen in bed liggen)

Ik had nooit en te nimmer kunnen voorvoelen hoe druk het zou zijn. En ik heb altijd huisdieren gehad en altijd paarden. Kinderen,....das iets anders.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:28

@Bello2005, ik moet echt om jouw naïviteit lachen :') Toen ik nog geen kinderen had, dacht ik ook dat je van je kind net zo hield als van je dieren. Maar dat is echt heel anders! Dat zul je pas ondervinden, als je voor het eerst je kindje in je armen hebt.
Maar buiten dat, je zegt dat je een kind niet weg doet als het niet goed gaat met het dier samen. Dat zeg je idd heel goed, dan doe je je kind niet weg, maar je dier!! Als jouw kind vreselijk allergisch is voor je huisdier (wat ik niet hoop voor je), hoe denk jij dat dan op te lossen, zonder dat dier weg te doen? Of moet je kind het maar dagelijks benauwd hebben, omdat je huisdier voor je kind gaat? Je kind moet dan maar dagelijks lijden, omdat het tegen jouw principe is om een huisdier weg te doen?
Je kan nog zoveel van je dieren houden, een kind kan je niet vergelijken met een dier en een kind gaat altijd voor!! Dat lijkt me toch niet meer dan logisch...

Maar ik praat over een aantal jaren idd nog wel een keer met je als je weet wat het is om kinderen te hebben :D

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:30

bello2005 schreef:
ik moet mn tijd nu ook verdelen over mijn dieren.. dus dat gaat echt geen probleem worden.

_O-

Oh meid, wat jou toch allemaal nog staat te wachten.... :')

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:34

bello2005 schreef:
nogmaals mijn dieren zijn mijn kinderen, en alles wat er bij komt.. zal zich moeten aan passen..
maar we spreken ons binnen nu en 2 jaar wel. dan weet ik zeker dan ik kinderen heb.

Je hebt helemaal gelijk, je baby zal zich gewoon moeten aanpassen aan jouw ritme. Dat gaat namelijk heel makkelijk bij baby's :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:50

Baby's nog wel. Dat is mij ook altijd nog wel meegevallen tot dusver. Maar die rotperiode dat je kindje voor het eerst naar de opvang gaat of naar school en je die tijd hebt dat ze ziek worden, paar dagen beter, volgende virus te pakken, paar dagen beter, volgende virus.. :roll:
Ik weet niet hoe het met andere moeders is, maar ik sleep een kind met koorts niet mee naar de paarden en de opvang doe ik dan ook liever zelf.

En ik was altijd erg gek met mijn dieren, maar sinds er kinderen zijn, sorry beestjes, staan ze echt op het tweede plan :P

kevje06Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:56

Mensen zonder kinderen kunnen inderdaad echt niet weten hoe het zit.
Je kan je er geen voorstelling van doen.
Vriendin van me is net bevallen, die had grote verhalen tijdens haar zwangerschap.
Nu 6 weken na weet ze al dat het verandert is, en het 1e jaar is het makkelijkst (vind ik dan) dus ze kan haar borst nat maken.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:22

Urielle schreef:
Baby's nog wel. Dat is mij ook altijd nog wel meegevallen tot dusver

Dat is juist wat mij vreselijk tegenviel, maar dat komt met name omdat Silde een huilbaby was. De eerste maanden waren daardoor niet bepaald leuk te noemen. Ook slaapt ze pas sinds een maand de meeste nachten door, daarvoor moesten we er nog iedere nacht uit en dat twee jaar lang! Verder zit je als ze baby zijn nog met voedingen en slaapjes, je kan gewoon niet zomaar even weg. Nu Silde overdag niet meer slaapt, vind ik het een stuk makkelijker, je hoeft nu niet alles meer zo precies te plannen.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:06

Ik deed Joy samen met haar eigenaresse. We werden tegelijk zwanger, maar we zagen het helemaal zitten om samen met de kids Joy te blijven doen. Toen mijn zoon een half jaar was heb ik Joy gekregen, want haar eigenaresse kreeg het niet meer voor elkaar om haar erbij te blijven doen. Voor mij even paniek, want een baby en alleen een paard had ik niet voorzien. Gelukkig is alles op z'n pootjes terecht gekomen: paard dichtbij huis en super fijne bijrijdsters. Maar zo zie je dat het niet te voorspellen is hoe het zal gaan. Eigenaresse heeft ook altijd gezegd 'Joy gaat nooit weg'. Nu wist ze wel waar ze terecht kwam, maar toch ...

En het financiele plaatje is ook lastig. Uitgaande van de kinderopvangtoeslag die we zouden ontvangen toen ik zwanger was ging het allemaal makkelijk. Toen ik net was bevallen besloot het kabinet de regeling te versoberen. Dat scheelde netto behoorlijk. Dus veel reserves zijn geen overbodige luxe ;)

kevje06Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:10

Grappig hoe iedereen dat anders ziet.
Als baby sleepte ik ze gewoon mee, als de hoefsmid er was lachen ze in de kinderwagen in de stal te slapen.
Ik had een box in de stal met berg speelgoed, de oudste vond dat prima, hij kreeg van iedereen volop aandacht, helaas de jongste vond dat niet zo een goed idee en daarom was dat een stuk lastiger.
Heb zelfs gewoon les gegeven bij de oudste, in de box naast de bak of in de kinderwagen.
Als ze gaan kruipen en lopen moet je ze veel meer in de gaten houden, een stal met sloten, paarden, stroomdraden... is niet echt fijn hoor, mijn dochter, nu 3,5 klom vanmorgen ook even bijna over het hek richting de shetlandpony´s want die kan ze toch wel even aaien...

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:51

kevje06 schreef:
Grappig hoe iedereen dat anders ziet.
Als baby sleepte ik ze gewoon mee, als de hoefsmid er was lachen ze in de kinderwagen in de stal te slapen.

Maar dan moet je wel een makkelijke baby hebben, die in de kinderwagen wil slapen. Dat heeft die van mij nog nooit gedaan! Dat was krijsen, krijsen en nog eens krijsen. Nou, dan neem je ze echt niet zo makkelijk even mee hoor ;) Ik was dus behoorlijk aan huis gekluisterd tijdens de babyperiode.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:58

Freggle_Edge schreef:
Dat is wel wat anderd, wat een kat leeft in de directe omgeving van je kind en je paard loopt waarschijnlijk niet de hele dag in de huiskamer rond.

_O- af en toe maar (OMG, denk dat husband het dan niet meer zo waardeert dat ik een paard heb haha)

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:08

bello2005 schreef:

Helaas ging dit in het geval van mijn kat niet op. Ik woonde destijds in een flat op 4 hoog, de kat kon dus niet naar buiten. Al hadden we toen een tuin, had het nog niet gekunt want de kat was al 12 jar binnenkat. Had het buiten helemaal niets gevonden. Gelukkig kon mijn kat bij mijn zwager wonen, dus heb haar niet echt "weg weg" hoeven doen. Maar als dat niet had gekunt had ik haar toch echt weg moeten doen.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:15

NatasjavE schreef:
Combinatie, paard, werk, gezin....ik mis het heetste hangijzer....het huishouden, boenen, schrobben en poetsen. ;(

Moet idd toegeven dat dat vaak op een laag pitje staat, het hoognodige doe ik wel, want het moet uiteraard wel schoon blijven. Maar echt een grondige sopbeurt is lang geleden

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:23

Maar ik betwijfel of ik zonder paard meer zou schoonmaken :D

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:58

JoyRider schreef:

hahaha jij bent ook eerlijk ;) Hier hetzelfde hoor. Als ik wel een dagje paardvrij ben, komt er ook niet veel uit mijn handen...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:57

JoyRider schreef:

Hahahaha....tuuuuuuurlijk wel O:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:02

Eerste kind vond ik echt appeltje eitje....Bij de tweede merkte ik dat je niet meer effe snel iets kan doen.

Mika deed ik plop effe in de maxi-cosi en dan vlug 't peerd de wei in zetten om dan s'avonds terug te komen.

Maar toen de tweede een baby was was die andere 3 en net zindelijk. Paard in de wei bleek een onderneming, nee expeditie. Alles zit net in de auto: Mama, ik moet plassen. Zo gezegt zo gedaan. Zit je net weer heeft de jongste een spuitpoepbroek die de auto bijna via de uitlaat verlaat,....weer naar binnen. Baby in bad want het zit bijna achter z'n oren...

Moet ik doorgaan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:30

Mexx schreef:
bello2005 schreef:
nogmaals mijn dieren zijn mijn kinderen, en alles wat er bij komt.. zal zich moeten aan passen..

Je hebt helemaal gelijk, je baby zal zich gewoon moeten aanpassen aan jouw ritme. Dat gaat namelijk heel makkelijk bij baby's :D

Ja en er gewoon vanuit gaan dat kinderen krijgen "zeker" zo vanzelfsprekend is

Alle post bij elkaar bello2005: hoe naïef :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:33

JoyRider schreef:

:j ja ik wel!
En alles blijft ook wat frisser zonder zand en paarden lucht :o

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:45

Zonder paard zou ik wel een werkster kunnen betalen :D

Het is met twee inderdaad wel lastiger, maar dat vind ik met alles wat ik onderneem met die twee kids: voor je eens op weg bent -O-