Kan dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 19:15

Niet goed gelezen ;P ? Dan vreten ze zich kapot dik :).

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:19

Danielliee schreef:

En op zand vreten ze zich alleen kapot....

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:19

Ik snap niet waarom iedereen haar belachelijk maakt hoor?
Alsof het onmogelijk is wat zij voorstelt.

Het kan gewoon, helemaal niks mis mee. Bijna heel nederland zou dan geen paard mogen houden.
En het is niet het uiterste vergelijken, het is gewoon de realiteit. De meeste paarden hebben minder weidegang, tot helemaal geen weidegang.
Dus wat zij wilt doen is zo slecht niet. Dr shetties hebben beweging, meer ruimte dagelijks dan dat de meeste paarden hebben.
Dus in plaats van aanvallen dat het onmogelijk is, kunnen jullie je ook neerleggen bij de realiteit dat het nou eenmaal zo is in Nederland. We zijn maar een klein landje en niet iedereen heeft de beschikking om je paard 24/7 buiten te laten.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 19:33

Danielliee schreef:

En die 'wijsheid' heb je waar vandaan precies? :')

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:23

Thirty schreef:
Jibbel schreef:
Het ligt er maar aan wat je wilt en hoe je ze wilt houden. Hier staan ook 2 grote paarden op 300m2 in een paddock. Gras is geen succes in dit formaat, maar op het zand gaat het prima. Dus ja, in mijn optiek kan het wel, maar ligt het aan wat je wilt.

Dus dan ontneem je een paard zijn belangrijkste dagbesteding. Grazen. Dat is ook niet geweldig.
300m2 is ontzettend klein, ruimte voor een sprintje is er amper.

Alweer de conclusie dat je het niet moet willen. :')

Wat een voorbarige conclusie..
Het ligt er maar net aan hoe vindingrijk je zelf bent. In deze regio is 's winters paarden op het gras echt geen succes, tenzij je het niet erg vindt dan geen gras in de zomer te hebben, maar het jaarrond bagger. Dát vind ik pas sneu.
Ik breng ze 's zomers ergens anders onder waar ze 24/7 kunnen grazen, dat is voor de ts ook een optie. 's winters is het groot zat voor een sprintje, dat ligt er maar net aan hoe je de vierkante meters invult.
Nogmaals, het kan echt wel, maar het is net wat je zelf wilt en hoe flexibel je bent in het zoeken van oplossingen en mogelijkheden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:06

Danielliee schreef:

Ja op 800 m2 zeker. Dat gaat niet lukken hoor! Die van ons hebben toch zeker wel meer maar zijn zeker niet te dik en staan toch 24/7 op de wei en hebben nu nog steeds bijvoeding nodig dus die vreten zich echt niet kapot op zo'n postzegel landje hoor.
Verder 300 m2. Tja ieder z'n keus persoonlijk vindt ik het weinig beter als veel op stal staan. Absoluut niet mijn keus.

Jibbel

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:28

Wat een heilig gedoe hier zeg.. 70% van de paarden staat in NL 23/7 in een hokje van 3x3. Tref je het, dan sta je op een stal waar ze varierend van 1-4 uur op een postzegel paddock komen en als je het 'goed' doet staan ze daar een hele dag op. Biedt je je paarden meer dan 12 uur paddockgang aan in ruim 300m2, dan is dat zielig en te weinig en kan dat niet. Mensen, kom op zeg! Ik begrijp het niet hoor..

Verder slt ik me aan bij Sammyxxs!

Ik voel me hier overigens niet persoonlijk op aangevallen, want ik weet hoe ze er hier bij staan en hoe ze het doen in vergelijking met op stal staan. Ik ben ervan overtuigd dat ik het goed doe voor ze en dat ze het beter hebben dan menig paard in NL.

Van

Re: Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:59

Ts, als je van de hele 800m2 een paddock maakt en een schuilstalletje erop zet en ze verder regelmatig in die grote wei kunnen dan heb jij een prima plekje, daar kun je ook wel een grotere pony en shet op houden.
Ik zou er alleen zelf voor kiezen om ze zomers 24/7 in de grote wei te houden, om het dik vreten te voorkomen kun je de wei in stukken verdelen of strookbegrazing toepassen.

Ik heb mijn paarden (D-pony, E-pony en shet) op het moment ook in mijn bak staan (20x40 dus 800m2) ivm met net ingezaaide wei en daar kunnen ze prima een sprintje op trekken hoor, ruimte zat.