Probleem met de boer, Help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Re: Probleem met de boer, Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 08:24

Fijn dat het opgelost is! :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 08:34

Roo_19 schreef:
We hebben zelf al alle mogelijke boeren/mensen met pensionstallen en/of weidegang benaderd maar we zijn gewoon met een groot aantal paarden. Zelf beschikken we al over 5 paarden en overal waar we naar toe belden gaven ze aan wel 1 of 2 plekken te hebben en niet meer.
Verder hebben we hier alleen en manege maar daar kan 's avonds niet gereden worden ivm lessen en overdag werken we allemaal dus dat is helaas ook geen oplossing.
We willen proberen bij de stalhouder een oplossing te vinden voor de te zware rijbak. Zelf had ik al enkele mogelijke oplossingen aangedragen als houtsnippers maar dat mocht niet want dat ging rotten. Polyvlokken of tapijtvezel mocht ook niet omdat dat niet meer af te voeren was.
Ik zelf kan niet nog meer opties bedenken waardoor de bak wat stabieler zou worden want nieuw zand vindt de stalhouder te prijzig.

Vervelende situatie! Ik kan je alleen als raad geven dat je echt nooit aan hout snippers moet beginnen!
Dat kan je meestal gratis krijgen, maar dat gaat zoals de boer al zei rotten en zit je met een nog groter probleem.
Is spuiten geen optie? Pomp en sproeiers aanschaffen en de bak regelmatig nat maken wil vaak helpen om hem lichter te maken.
Regelmatig slepen en recht trekken is trouwens voor elke rijbaan van groot belang!
Raar dat hij als boer zijnde en dus wel een tractor heeft neem ik aan, dat niet wil doen.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 08:43

Iedereen bedankt voor het meedenken! We hebben een sproeisysteem, die stond alleen nooit aan dus de stalhouder heeft toegezegd dat de sproeiers elke nacht automatisch aan zullen gaan nu. Ook wordt de bak nu minimaal 2x gesleept en wil de stalhouder gaan kijken of er kokosvezel in kan! Wij zijn dus helemaal gelukkig. De stalhouder snapte nu ook wel de ernst in van mogelijke peesblessures door de zware bak

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:06

Elke nacht sproeien is best wel veel hoor. Rijd je straks in de blubber... Een keer in de week is meestal wel genoeg, en als het regent hoeft dat niet eens. Als het erg droog is kan het sproeien wat vaker.

Slepen is het belangrijkst.

Ik zou nog even wachten met die kokosvezels, want dat is dan misschien niet eens meer nodig.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:02

Fijn dat het is opgelost! Elke nacht de sproeiers aan zou ik ook niet doen inderdaad, kijk per dag wat het weer doet en aan de hand daarvan maak je de baan nat.
Advies over kokos vezel kan ik je niet geven, geen ervaring mee, maar wat LindyH al zegt, eerst een sproeien en met de tractor erdoor.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:44

Waarschijnlijk staat in het contract "gebruik van de bak" en niets over de staat of onderhoudt waarin deze bak moet verkeren.