Hoe behulpzaam ben jij bij het paard van een ander?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

truus1970

Re: Hoe behulpzaam ben jij bij het paard van een ander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:59

Ik vindt dat je overal en altijd acht geeft op de paarden die je ziet. Of het nu op stal is, of ergens aan de weg.
Zo had ik eens het geluk dat er iemand toevallig bij mijn paarden langskwam, en deze uitgebroken bleken te zijn. Zij heeft ze weer in het land gekregen en mij gebeld. Ben haar daar nog erg dankbaar voor.

laatst was mijn merrie kreupel, maar dat hoor ik al voor ik bij het land ben. Werdt ik even op geattendeerd door een buurtbewoner.
Ik vindt dat fijn.

Bij vreemde paarden in het land stappen zal ik niet doen, maar wanneer ik zie dat er nood is, zal ik toch doen wat in mijn macht is, zonder de eigenaar te passeren.

TS, in mijn ogen heb jij het enige gedaan wat juist is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:40

__SavannaH__ schreef:
kiki dat ligt eraan denk ik.

ik zal er alles aan doen om dat voor elkaar te krijgen heb het al eens eerder gedaan en is gewoon een adrealine stoot ofzo.
mocht het om.mijn eigen paard gaan denk ik dat er gewoon een oer instinct onstaat haha

Ik denk wel dat je in dat soort situatie's eerder ingrijpt bij je eigen paard dan bij een (vreemd) paard van een ander.
En misschien ben ik iets voorzichtiger omdat ik ook thuis 2 kinderen heb rondlopen en ik al schroeven, plaat en nog meer in m'n rug heb.......

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:44

Goed van je, maar in dit geval had ik de eigenaresse gebeld en gevraagd wat te doen..zo kom je niet voor verrassingen achteraf te staan zoals in jou geval nu..

anneliesdj

Re: Hoe behulpzaam ben jij bij het paard van een ander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:49

Ik moet zeggen dat ik de verhalen hier nogal shocking vind!
Mensen die gewoon niet ingelicht worden als hun paard vast ligt op stal, uitbreekt, in elkaar gemept wordt door een ander paard enz.

Dat is ook meteen de reden dat ik het niet aandurf om mijn paard ergens in pension te zetten, je weet nooit hoe ze erover denken en ermee omgaan.
Als er zoiets zou gebeuren met mijn paard en ik wordt niet meteen ingelicht dan zou ik per direkt van zo'n stal vertrekken, is wat mij betreft ook voldoende reden om je niet meer aan het contract te houden.

Maar goed, gelukkig heb ik mijn eigen paarden hier aan huis.