Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LoveBaileys schreef:Het gaat hier om 2 hengsten van 3 jaar, die zowat elke dag de paasei in worden gemept.
Het zijn hele lieve beestjes, alleen die ene weet al altegoed dat die hengst is en een bakrand of niet,
veel jonge hengsten zullen daar doorheen komen hoor..
de hengsten zouden trouwens binnen een maand geruint worden toen ik er kwam te staan..
niets van waar dus...
Mindim, luister nogmaals...de staleigenaar heeft de plicht om verantwoord met de paarden om te gaan.
Dat is dus niet toestaan dat er een jonge ongecontroleerde hengst naast een merrie word gezet waardoor ze allemaal van slag af zijn, gillen, trappen etc etc...de hengst werd overigens ook nog 'alleen' gelaten, hij liep dood normaal de stal in..hij denkt echt niet na hoor, wat er wel niet kan gebeuren!
Daarbij loopt mijn merrie die ernaast staat dus gevaar...gevaar in de zin van, nja dat hoef ik je niet uit te leggen.
joyce B schreef:even over de opmerking dat elke persoon zomaar een stalling kan beginnen...
Ik denk dat heel veel mensen maar wat blij zijn dat er priv'estallen of boerenstallen zijn.
Vaak is het met professionele stallingen zo, vooral in de randstad, dat er een inkomen verdient moet worden . Daarvoor moeten er vaak veel meer paarden staan, dan bij kleinschalige privestallen.
Niet iedereen houdt van manege en grote pensionstallen en veel van die stallen bieden toch minder weidegang of buitenruimte aan. Zeker maneges.
Dus ik denk dat je vooral moet kijken hoe er voor de paarden gezorgd wordt en hoeveel ruimte er is, en niet zozeer of die persoon er een speciale opleiding voor gedaan heeft of dat het een officiele pensionstal is.
Genoeg mensen die al hun leven lang paarden houden en verzorgen, maar dat als hobby doen en hun opleidin op iets anders gericht hebben zodat zij dat ook als hobby kunnen blijven doen...
Mindim schreef:Zeg ik dan dat het paard geen eten moet krijgen? Het enige wat ik vraag is waarom ts haar paard geen eten krijgt en de anderen wel. Of er een aanvaring ooit is geweest, dan kun je dat namelijk ter sprake brenegen als reden om te vertrekken. Niet zo gauw conclusies trekken.