nadelen aankoop weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: nadelen aankoop weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:19

Leem is inderdaad erg voedzaam, dus je kan wel fijn hooien! :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 15:26

:P

Nu hopen dat we snel een compromis kunnen tekenen, want ik verlang al naar de weidefeestjes van de zomer :Y)

paardje dicht bij huis en op mijn manier verzorgt <3 ik mag er toch tot augustus niet mee rijden dus heb ik nog tijd om een rij-oplossing te vinden.

Als het defenitief is dan open ik zeker een topic om jullie mijn stukje gras te laten zien *\o/*

Verder wil ik iedereen die deelgenomen heeft in dit topic heel erg bedanken, dit heeft mij zeker geholpen !!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:33

Het is echt fijn enne als je goed contact houdt met de beheerders van het gebied is er vaak wel iets mogelijk :)
Ik heb een extra rij tegels aan mogen leggen, omdat hij vond dat mijn land toch 1 van de mooiste was. Ze mogen zelfs lekker buiten staan (terwijl in het contract staat dat de wei niet stuk gelopen mag worden), omdat ik van te voren het gevraagd heb of een stukje winterland mogelijk was.
Goede communicatie en wat je ook doet.. Doe niets stiekems. Diegene die dat had gedaan stond dezelfde dag nog het zand weer op te scheppen :')

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 15:57

Oh nee het zand terug op scheppen :=
Heb spijtig genoeg wel de pest aan politiek, maar met een beetje hoop zijn er wel wat paardenliefhebbers in die partij en kan ik via via wel het een en ander voor elkaar krijgen, dat zie ik dan wel. Weet trouwens zelf niet welke partij in mijn dorp heerst lol

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:12

Lynn_Nikita schreef:
nathe schreef:
ik betaal 3000 excl notariskosten voor 23 are...

Heel goedkoop dus. normaal zitten ze hier rond de 12 500 euro per hectare ;)

Dat is nog steeds heel goedkoop voor landbouwgrond, 1.25, hier is minimaal 4 euro welke regio zit jij?

West-Limburg

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:24

betadine schreef:
Heb je ook een winterfoto van je rijbak loulou ? :o

ik heb wel een winterfoto, maar ik heb zandgrond. en daarnaast is de grond op in mijn bak gekeerd. (wit zand naar boven gehaald) en zit er kokos doorheen.

Afbeelding
Afbeelding

mijn bak kan heel veel water hebben. hierboven is hij nog droog, ondanks de vele regen.
maar uiteindelijk houd het een keer op zonder drainage, hieronder na een week lang iedere dag regen

Afbeelding

en met sneeuw ;)

Afbeelding

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:36

Ik heb mijn paarden ook thuis, zou niet anders willen, maar het enige wat ik wel eens lastig vind is dat je niet zomaar een dag en vooral langer weg kunt.
Je moet altijd wat regelen mbt voeren ( als ze bv niet op het land kunnen ivm te nat oid) waterbakken moeten vol, of ze moeten naar binnen/buien.
Nu heb ik wel een paarden buurman, maar die kan ik natuurlijk niet om de haverklap vragen.
Gelukkig werk ik in de avonden en weekenden, dan is mijn man thuis en die redt zich er prima mee, en in de zomer is het alleen het waterbakken verhaal, maar het is iets om wel degelijk rekening mee te houden.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 09:35

Bedankt voor je foto's loulou. Ik zou al heel blij zijn moest mijn bak er zo uitzien. Over die cocos had ik ook al zitten denken omdat dat dit natuurlijk is. Want ondanks ik een leuke bak zou willen, ik wil natuurlijk de omgeving niet gaan vervuilen.

@Elmy: Met dat ik momenteel maar 1 paardje heb zou ik toch iemand zoeken om zijn paard bij de mijne te zetten. Dan zou eventueel het werk verdeelt kunnen worden en af en toe elkaar aflossen als de ene niet kan.