Ik gooi de mest uit het land en de stallen op een aanhangwagen en breng dat elke week (in de zomer, in de winter soms vaker) naar een boer in de buurt. Daar schep ik het op de mestbult. Hij is er blij mee en ik ben blij dat ik er vanaf ben .
Nathalieeeee
Geplaatst: 17-10-12 23:25
Ik heb een eigen mesthoop naast mijn wei.
Als de berg vol is word het opgehaald door een boer :p
maringe
Geplaatst: 18-10-12 07:32
Ik heb een mesthoop in twee delen, Als 1 deel vol is sluit ik hem af en laat hem rusten en na een half jaar strooi ik het uit over de weide en dan is het goed gecomposteerd
mooney1
Geplaatst: 18-10-12 07:34
maringe schreef:
Ik heb een mesthoop in twee delen, Als 1 deel vol is sluit ik hem af en laat hem rusten en na een half jaar strooi ik het uit over de weide en dan is het goed gecomposteerd
Ja zo doen wij het ook, gewoon hergebruiken op eigen land.
ik sta zelf met mijn paarden op een dichtbewoond gebied (zeg maar bebouwde kom), gewoon mesthoop & 1x in de maand of zo komt mijn vader of een andere 'amateurboer' uit de buurt het ophalen
Mensen met een (moes)tuin kun je er een plezier mee doen. Paardenmest bevat veel organisch materiaal. Het wordt snel afgebroken door het bodemleven en is dus heel goed voor de bodem.
luzerne
Geplaatst: 29-10-12 19:01
wij verzamelen het in een 1000liter vat ( olie vat / met ijzeren frame er omheen, aanschaf 30,= ) die zetten we op de aanhanger en brengen het naar een loonbedrijf.. kost 10,= per week boeren hebben geen interesse vanwege de mestquot, ze hebben alleen interesse als je het zelf opslaat tot het uitgereden kan worden.. championkwekers zitter er niet op te wachten..
Patries_
Geplaatst: 30-10-12 10:44
wij hebben ook 2 delen, 1 deel voor over ons eigen land het andere deel word om de zoveel tijd opgehaald
misschien heel dom maar, in een in ge graven container? die dan 1 opening heeft die niet zo groot is met ene hek er om heen zodat je veel grond over houd, en die dan eens in de zoveel tijd legen??
of ben ik nu gwn blond
Buffelo
Geplaatst: 01-11-12 15:35
wij hebben een mest bak en eens in de zoveel tijd word gratis het mest opgehaald met vrachtwagen door een championboer. voorwaarde is wel dat de vrachtwagen er bij moet kunnen komen en dat je alleen stro gebruikt als bodem bedekking!