*Je grootste blunder met paarden/rijden*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:50

Mn pony stond eerst alijd in een weiland met een lang werpige plas in het midden wara ik welleens ( zonder zadel en hoofdstel) over heen sprong!
Op een dag ging er een vriendin mee die op een pony zat die nog al sloeg naar andere paarden. En die kwam naast me rijden in het weiland we draafden aan om over die plas te gaan maar ik vond het toch niet zo zo'n goed idee om naast elkaar er over heen te gaan dus ik stopte en die andere pony sloeg naar mn paardje en mn paardje sprong op zij zodat in de plas belande Haha! oeps...
maar de ponies moesten op stal dus ik er were op om naar stal te rijden en je moest verder op onder een draadje door ( of gewoon open maken) die vriendin van mij die bleef op haar pony zitten en ging onder het draadje door Verward maar ze hield het draadje niet goed omhoog zodat ze door het draadje van dr pony glee in de modder !!! toen waren we allebei helemaal vies Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:14

Aan het einde van een les nog even uitstappen met lange teugel, voeten uit de beugels natuurlijk... Het lesgeefmens was jarig en deelde koeken uit. Ik zat op de allermakste pony van de manege en hing achterover om die koek aan te pakken. Komt in het weitje naast de bak een hangbuikzwijntje aangesprint en springt de pony waar ik op zit een halve meter naar voren. Ik rolde zo over d'r kont eraf en kon niet eens opstaan van het lachen. Ik was denk ik de eerste die in +/- 10 jaar van die pony afkletterde.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:50

hihihi lig echt ik een deuk..

Zo was ik eens een keertje met goede moed met junta gaan rijden zonder zadel. Komen we op het lange pad en jah hoor ze gaat me toch een partij rennen. Het gras stond toen ook hoog. Daar sprong ze toen ook nog eens overheen. Nou gewoon uitgezeten he. Kom ik in het park. Schrikt ze van een konijn. Zet een stapje opzij en ik val eraf.

Ook gingen Sharirbobby en ik eens foto's maken van junta en mij onder het rijden. Wij dus een mooi grasveld uitgezocht. Fiets neergezet zweep neergegooit.(voor de foto) Maar junta was wel heel erg vervelend. Dus rij naar de zweep toe en stap af om de zweep te pakken zet ze het ineens op een loopje. Ik erachteraan rennen. Komt er iemand met de fiets voorbij. Ik schreeuw PAK DIE PONY. Hij als een idioot erachteraan. En ik heb nog nooit zo snel gerend. UIteindelijk heeft ie haar wel kunnen pakken..

Nog eentje. Junta_mellie hier op bokt dacht wel op junta te kunnen zitten zonder hoofdstel en zadel. Wat dacht junta laat ik maar naar stal rennen . ZOEF daar gingen ze. zo de stal in Tong uitsteken

Of junta gaat het bruggetje niet over. Wat ze normaal gewoon doet. En dan geef je d'r een tik met de zweep. komen alle wandelaars en zeggen JE MISHANDELD HET PAARD. OF WIL DIE ER NIET OVER HEEN.

eehmmzzz we maken zoveel mee joh kan ik een heel boek over schrijven...

lola_lovster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:05

mijn ergste blunder die ik me kan herrineren was:

men eerste longeerles super veel mensen gingen kijken en ik stapte op en viel er aan de andere kant weer af en iedereen kek Verdrietig schaamde me rot maarjah was de eerste keer op een paard

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 18:54

gijsenkim schreef:
je bedoeld dat ik een hele B proef in een keurig nette handgalop heb gereden????? Bedoel je dat soort blunders???

haha juist!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:47

Laatst was ik aan het vertellen in het weiland, en ik stond over het draad met beide benen aan 1 kant Haha! Helemaal vergeten dat er stroom opstond ineens een dikke schok tussen m'n benen dat wil je echt niet weten Scheve mond Dus ik: jemig kreeg echt een harde schok, ik was een beetje nat Scheve mond Ik bedoelde dus dat mijn schoenen nat waren door de plassen... Scheve mond

En ik viel er in het parcours een keer keihard af, beetje dizzy enzo. Mijn vader komt de ring in, ik zo: Pap.. Kom ik dichterbij is het de parcoursbouwer Rolleyes

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:13

Toen ik een jaartje of 8 was en een westrijdje ging rijden was ik bij het inrijden al 3 x van mijn c ponietje gestuiterd doordat hij bij C iedere x ervandoor ging. Toen mijn proefje rijden en ik ging niet meer verder dan X. Mijn moeder maar verder lezen en zeggen dat ik door moest rijden. Ik riep alleen maar terug Ja dag straks val ik weer.

Zat een x op mijn andere pony en was zo braaf dus zeg tegen mijn vader ik ga even een stukje langs de weg. Was een beetje koud dus vraag of mijn jas even geeft. Gooit hem naar me toe, pony springt natuurlijk weg en ik lig aan de andere kant. Kwam niet meer bij en mijn vader ook niet.

Vroegr moest je in de les altijd op een volte galloperen en dan de andere op de andere volte stappen. Ik gallopeer op die volte en pony denkt ik ga terug naar de anderen. Ik lag links tegen het schot aan en pony ging rechtsaf naar de andere ponies.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:22

*LOL* Er zitten echt leuke verhalen tussen!
Echt grappig!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 16:05

Lianne007 schreef:
Ik heb ook een keer zo gelachen,toen wou mn vriend iemand helpen met een halster om doen, ( ik lig nu al in een deuk ) terwijl hij er zelf geeneens verstand van heeft.
de boxdeur stond open,en dat paard bedacht zich niet en scheurde de stal uit,met mijn vriend erachter aan hangend om zn hals heen ( was bang dat hij ontsnapte) helemaal door het gang pad gesleurd,en ik zag hem mooi met paard en al de bocht om gaan!.vroemmmm zo voorbij de staleigenaar en die riep "wat is dit?" ik pieste echt in mn broek...ik krijg nu nog te horen wat voor een helden daad hij heeft verricht ahum,door het paard niet laten ontsnappen..haha

hahaha dit doet me echt denken aan mijn moeder, ik als klein meisje op de manege: mama hou mijn pony is vast (moeder kent niets van paarden) gaat dat beest natuurlijk met haar lopen, en zij maar roepen HOOOOO JULIE HOOOO en ik maar kijken hahaha Haha!
Op wedstrijd ook al eens voorgehad dat ik mij stond om te kleden in de trailer, komt er natuurlijk een ruiter juist achter de trailer door, zegt hij vriendelijk goeiemiddag Bloos! (had alleen onderbroek aan Bloos )
Een keer op een schrikkerig paardje gereden (was overslagen geweest), ik superfier dat het zo goed ging, dus ik steek mijn arm uit en draai er zachtjes mee, natuurlijk dacht hij dat ik hem ging slagen, dus hij al bokkend met mij de piste door (je kent het wel rodeopaarden), pataf recht de modder in (natuurlijk in de enigste grote plas die er in de piste lag), wil dus terug opstappen, zeg tegen mijn vriendin hou hem goed vast want anders loopt hij gewoon met je weg dus zij houdt hem stevig vast, zet een voet in de stijgbeugel trek mij vlug op, en voor ik het weet lig ik terug in de modder.... Clown dat was me wel een dagje

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 19:43

Titsia: haha dat van die trailer....dat ken ik ook wel,ik was een keer aan het omkleden,viel dat kleine deurtje open aan de kant waar iedereen stond haha...

summertje: die schok Bloos! ooee lijkt me wel erg pijnlijk....ze hebben zeker flink gelachen daar Haha!

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:26

Ik weet nog wel, het was hartje winter en ik reed als klein meisje bij Littel (nu de Schanswijkruiters) en zij hadden nog een stukje weiland bij het CBR. Geen bak maar echt een weiland met heuveltjes en begroeit.
Midden in de winter gingen we daar rijden het was -10 ongeveer en de oude Littel gaf les. Stuitert mijn pony weg, val ik bovenop een plas met ijs en zak zo door de ijslaag heen.
Helemaal kleddernat, ijs en ijs koud en ik moest gewoon weer op mijn pony stappen en de les uitrijden..... je snap wel dat ik daarna flink ziek thuis heb gelegen.

Later toen het een rijbak was geworden ging mijn vader ook paardrijden en we hadden les van Onno.
De groep moest oefeningen doen en een ervan was dat je je armen naast je moest strekken en je benen omhoog uit het zadel moest tillen dus je zat echt alleen maar op je billen en verder helemaal los.
Hoor ik mijn vader zeggen: "Zo Onno"... en ik zie hem zo langzaam opzij glijden van het paard af.
Je snap wel dat ik niet meer bijkwam en mijn vader het paard maar de schuld geven... vond ik toendertijd niet erg want ik moest zijn les uitrijden.. gni gni *LOL*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:04

k mn ergste blunder daar moet ik niet echt overnadenken. en geloof me ik heb het nog niemand veel verteld. ik kom dus op wedstrijd, zet mn paardje in een box wil zn transportbeschermers afdoen en de achterste doe ik gewoon langs eens kant af, dus ik zo een beetje onder zn buik gebogen... plast ie op mn hoofd Bloos! Verward echt grotere blunder zal ik echt niet meer tgenkomen denk ik.

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:08

whaaaaahahahahahahahaha nee dat meen je niet.
Oh wat baal je dan.... Ik zou echt niet meer bijkomen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:58

Nou bloopers heb ik altijd genoeg!

Zo had ik een keer onderlinge wedstrijd op mijn oude manege. Het was mijn allereerste wedstrijd en rijden kon ik eigenlijk nog niet. Ik rijd dus keurig over de A-C lijn binnen en wil gaan halthouden, maar meneer dacht daar héél anders over en die kuierde rustig verder totdat hij met zijn neus tegen het raam van het jury hokje aanstond en daar de eerste minuut ook niet meer weggegaan is. Bloos

Een andere keer wilde ik afstijgen, maar ik had blijkbaar mijn voet niet uit de beugel gehaald en bungelde even later dus onder het paard en wat ik ook probeerde ik kon mijn andere voet niet op de grond krijgen. Clown

En deze had ik al eerder op bokt gezet:
Mijn ergste blunder was toen ik naar Paard & Koets 1998 ging. Daar waren de Charda ruiters, een groep Hongaarse mannen met lange leren zwepen die zo'n knal gaven. Na één keer de show te hebben gezien bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om tijdens de tweede opvoering vooraan te gaan zitten, omdat ze immers vrijwilligers nodig hadden. Zo gezegd, zo gedaan ... wij zaten best dichtbij de arena! En ja hoor! Ik werd gekozen Haha! Dus ik sta op en loop naar de omheining heen, waar ik door een charmante Hongaarse man overheen geholpen zou worden.

Nog niet halverwege voelde ik al dat er iets niet helemaal goed ging. Mijn broek ondervond namelijk ergens weerstand van ... maar de charmante Hongaarse meneer sjorde mij al over de begrenzing heen. Het gevolg was dat ik van mijn kruis tot aan mijn knie een stuk stof miste van zo'n 15 centimeter breed Bloos Dus daar stond ik (voor mijn gevoel) "halfnaakt" in de arena! Helaas moest ik nog naar het midden van de arena toe dus toen ben ik met mijn knieën bij elkaar achter de toen naar mijn gevoel al iets minder charmante Hongaar aan geschuifeld.

De act was best leuk, iets minder dat ik ook op mijn knieën in het zand moest, want snel opstaan met je benen bij elkaar is toch best lastig Tong uitsteken Daarna ben ik weer terug naar de omheining geschuifeld. Nou, het is dus onmogelijk om daar over heen te komen met je knieën bij elkaar Boos!

Ach ik kon er wel om lachen en de 10,000 mensen die er waren vast ook wel ... er stond bovendien ook nog een TV camera dus wie weet is het wel op TV geweest. Als iemand het toevallig gezien heeft, of beter nog, het op video heeft dan hoor ik het graag!

Nadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:20

Mijn grootste blunder is toch denk ik wel mijn eerste les! Ik stapte toen op voor het eerst en gleed er aan de andere kant weer vanaf schaam...schaam Bloos
Dus ik een tweede poging wagen..... en toen zat ik op de kont van het paard vraag me niet hoe ik dat voor elkaar kreeg! Verward Maar gelukkig ging het de derde keer goed!! *LOL* En ja nu is dat nooit meer gebeurt...

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:21

Mijn grootste blunder weet ik nog maar al te goed.
We waren in Duitsland op vakantie en gingen met het hele gezin een buitenrit maken. (Jaja wij reden allemaal toen)
Ik zat op zo'n eigenwijze haflinger. Er werd mij verteld dat hij al aangesingeld was dus dat ik dat niet meer hoefde te doen. OK dacht ik als 15jarige meisje, dan hoef ik daar dus niet meer op te letten.
Dom natuurlijk, je oet altijd zelf alles even controleren. Maar goed.
We hadden een redelijk leuke rit gehad, al probeerde die haf van mij die van mijn zusje de afgrond in te rijden en andersom. Dus dat was wat minder.
Maar toen we een grasheuveltje afgingen, stapte iedereen mooi schuin de heuvel af. Maar wat doet die eigenwijze muts van een haflinger waar ik op zat. Die ging recht naar beneden en besloot onderweg dat het wel heel erg lekker was om zijn kop omlaag te doen om van dat malse gras te gaan eten. Gevolg?
Ik ging dus met zadel en al over de nek van de haflinger naar beneden. om met een koprol in het gras te landen. Erg komisch voor de anderen, maar ik kan het op dat moment niet waarderen dat ze daar half lachend van hun paard kwamen.

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 20:57

Eh.. moet eerlijk bekennen dat ik niet zo snel iets kan bedenken? Haha!

Owja, tijd terug springwedstrijd gehad op de manege, pony waar ik op moest stond alleen nog in de wei, zonder halster om. Op die pony rijd ik eigenlijk altijd, en ik wist dat ze zonder halster bijna niet te vangen is (ene keer komt ze op je afgelopen andere keer kom je er nieteens in de buurt). Maargoed, had dus afgelopen jaar bij clubkampioenschappen anderhalfuur in de wei gelopen om die knol te vangen, maar niks hielp (manege eigenaar kreeg dr ook niet te pakken). Dus ik deze wedstrijd zo snel mogelijk naar dr toegegaan. Je hebt bij ons allemaal kleine stukjes weiland, met daartussen sloten. De ponys kunnen aan 1 kant een dijkje op, en vanaf daar kun je op al die stukjes komen. naja niet erg duidelijk Haha! maargoed, ik dacht dat pony in het 1e weiland stond, stond ie dus net op het randje in het 2e weiland! Dus als ik terug moest lopen om bij het 2e weiland te komen had ik zo weer 20 minuten verloren. Dus bikkel ik Cool denk ik kan wel door de sloot heen, zal niet zo diep zijn! Dus ik een voet erin, nog een voet, nog een voet.. *BLUB* sta in de sloot tot mn middel Tong uitsteken Wheeelp.. gelukkig zwarte rijbroek aan Tong uitsteken

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:08

Ik heb ook een paar leuke blunders meegemaakt, vooral toen ik als guppie van negen in de ponylessen op de manege gingen rijden. Ik mag op een leuke pony, vrij stevig (zeer sterk, maar goed). Dus ik stap vrolijk op. De bakdeuren stonden nog open en in de stallen werd gevoerd. Je raad het al, pony de bak uit, stalletej in en vreten maar. DE instructeur kwam me halen, toen hij klaar was met lachen Haha! ...

Mijn nichtje kan er ook wat van. Die mocht even op mijn verzorgpony (eigenwijze haf) Heen en weer stappen op het erf. Zonder zadel, met halstertje. Dus ik help haar erop, beest draait zich doodleuk om en wandelt weg uit zicht. ineens hoor ik "Petra Help!!!" Staat mevrouw in der stal lollig te wezen. Die had er genoeg van. Ik in een deuk. Nichtje dondert en af van het lachen. Tja ach Pling

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:12

Raak weet altijd mij te laten blunderen. Ergste was wel een keer poetsen toen ik mij omdraaide en bukte.... BAM, duw en plof daar lag ik. En bedankt Raak Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 22:50

*ligt te typen van onder haar bureau Haha! * haha, sommige verhalen zijn echt zooo grappig Haha!

Plingan heb je Provinciaal kampioenschap dressuur in B2
heb je je weken voorbereid, paard perfect in orde, het inrijden ging super en jij met het gedacht dat er eens eindelijk een belangrijke wedstrijd is waar er niets misloopt.....
... en dan kom je de ring binnen, groet je, alles nog koek en ei...
...ben je juist op de hoefslag, komt daar toch niet, nog geen 40 meter van je vandaan, DE TREIN voorbij Huilen Huilen ! Mijn ring was uitgerekend de enige ring die vlak langs het treinspoor lag, en die trein was uitgerekend de enige trein die in de hele namiddag was langsgekomen, uitgerekend toen ik gezellig mijn proefje aan het rijden was. Natuurlijk Evita in een prachige "levade" Haha! met haar hoofd naar de sterren, haar staart omhoog en een open neus die veel weg begon te hebben van een fokswilde arabier Haha! Op het moment zelf kon ik er alles behalve mee lachen, dat mijn proef door zoiets stoms was verpest, achteraf bleek ik nog 184 punten en een derde plaats te hebben OK dan! De jury had blijkbaar rekening gehouden met de situatie, en mij helemaal niet zo zwaar gestraft voor die onderdelen waar de trein voorbij kwam.

*ben je met een manegepaard in het bos en moet je galloperen, vertrekt die van jouw met een knal vanachter, rij je achter iemand met een nogal aanstekelijke slappe lacht en je ligt dus letterlijk half langs je zadel, kromgebogen gelijk een beginner te bonken op het zadel Clown . Dan ben je uiteindelijk uitgelachen,nog met een lach op je gezicht doe je je hoofd weer omhoog...
en met je gezicht tegen dennentak aan Haha! Ik had er een mooi souvenier van gekregen Haha!

*ik was een jaar of 12 en reed op een tamelijk sterk manegepaard. Ik kon dat paard dus niet zo geweldig goed de baas, en we moesten een grote volte rijden. Mijn instructrice stond langs de volte, en plots dacht mijn paard dat hij er genoeg van had en maar eens richting stal ging. Dus hij de plots van die grote volte af, recht waar mijn instructrice stond, die opeens door een groot zwaar paard met een klein duwend trekkend schoppend en smekend meisje op haar kont werd geduwd Haha!

fabiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 23:06

nou nadat ik erg heb gelachen om jullie blunders zal ik er dan ook maar 1 van mij vermelden Knipoog
Ik was een paar jaar geleden op een mooie zomerdag met 2 vriendinnen naar mn haflinger toe. Ze stond aan een boom vastgeknoopt en ik zou wel eens even laten zien hoe goed ik op heidi kon springen zonder zadel en zonder hulp van anderen *LOL* Dus ik neem een aanloop , neem een sprong en en rol der aan de andere kant weer af met mn stuitje bovenop een kei haha! Op dat moment kon ik wel janken want het deed echt heel erg zeer Huilen mijn vriendinnen lagen natuurlijk helemaal dubbel *LOL*
Nu kunnen we er allemaal nog steeds flink om lachen !! Lachen

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 00:08

ja nou echt een blunder op het paard was het niet! Maar er was een groot springconcour bij ons op de manege, en we stonden met wat vriendinnen langs de bakrand te kijken. Natuurlijk die knaapjes een beetje keuren, beetje dom banketstaaf. Nou eeuhm ik zei dus iets van wat is dat dan weer voor een boerenknaap! Ofzo:S Ik weet niet meer precies, maar iedereen moest ineens heel hard lachen. Ik d8 ja grappig he;):P Magoed, bleek zijn ma naast me te staan, en die keek me nogal pissig aan haha:S Whoopsssssssss Ik moet gaan;):P

Of een vriendin van mij marloes! Echt doodstil bij dat concour, rolde die otto onder haar reet weg, bam hahahaha:D Echt de hele overkant keek onze kant op (we stonden aan de privekant, aangezien onze paardjes daar stonden:D), dus tja.....hahaha ohwwwwwwwww echt pfff lachuh:D En dat paard schrok niet eens die dat parcour op dat moment aan het springen was!

En als het om blunders gaat! elk jaar als er weer expo on horse is in hengelo, ga ik zeker ff naar die tv, met dat filmpje dat er mensen worden afgeslingerd! Echt, sommigen vliegen wel 5 meter in de lucht voor mijn idee:D Hahah gieren en brullen;)

Maja ik ga weer es heen! Heel leuk topic Haha!

Kussies BounceBabe

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 00:18

Een vriendin van mij had vroeger een shetlander, dat was een vrij druk beessie.
M'n vriendin durfde niet zo goed, dus ik erop Lachen . Wij in draf, t ging allemaal goed totdat ik weer wou stappen. Dat beest bleef gewoon op t zelfde tempo doordraven, en het lukte me echt niet om haar te stoppen . Op een gegeven moment had ik er genoeg van en toen ben ik maar aan het hek gaan hangen. Haha! ..De shetlander draafde overigens nog steeds door, en ik hing daar maar... Haha!. Nou, je kon m'n vriendin en haar ouders (die stonden ook even te kijken) wel opvegen...

En we waren een keer een buitenrit aan het maken met diezelfde shetlander. Het was heel warm, en ik reed in een hemdje en een korte broek.. . We hadden er een heel oud shetlanderzadeltje op liggen (zo'n lapje leer met een singel eraan...), en op een gegeven moment reden we door een berm met allemaal brandnetels. En net op dat moment knapte een singelstoot. Dus ik met m'n hemdje en korte broek midden in die brandnetels.. Bloos Ik had echt overal rode bulten, en het jeukte!! Op dat moment kon ik er dan ook ff niet om lachen Haha! .

Ook ben ik wel eens 'over het paard getild'... Haha! Haha!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 14:11

Geweldige verhalen Haha! *LOL*

Ik maak zelf ook genoeg blunders maar mn vriend maakte een jaar geleden ook een hele leuke.
Hij had les op een erg groot paard en ze gingen een buiterrit maken op het strand ( ik stond toen op le cavelier in scheveningen ) en daar liepen nogal wat mensen.
Ik reed naast me vriend met chinouc en we waren in draf vrolijk aan het kletsen. Totdat ik een man voor hem zag lopen, ik zei nog ''geert kijk voor die...'' *boem* man dus Haha!
Hij had die man dus niet gezien Haha!
Die man hield er niks aan over, hij werd slechts opzij ''geduwd''.

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:19

Ohhhhh ik heb het niet meer met al die verhalen schitterend.
Die bolle van mij reed op het ruiterpad, loopt een echtpaar op dat pad en die bolle zat ik netjes opzij om er langs te gaan.... loop ik er langs zet mijnheer een mooie stap naar rechts.. loopt zo die man met zijn kont omver..... ik hoorde die bolle nog net niet brullen van de lach en die man.... ik heb mijn excuus maar aangeboden namens een zeer lompe haflinger....