Hoe deze staarten weer wit te krijgen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 15:05

suffie schreef:
Ik ga ervan uit dat die staart op de foto van een Haflinger is? Dan moet ik opmerken dat ik veel grijze haren in de staart zie en dat je die staart waarschijnlijk nooit meer helemaal wit gaat krijgen. Met het ouder worden verkleurd de staart van je Haf, de een meer dan de ander. Soms groeien de "oranje" haren al helemaal mee vanaf de staartwortel en daar kun je alle middeltjes voor proberen, maar wit zal hij nooit worden. Als het weken in heet (!!) water met biotex niet helpt, ben ik bang dat je altijd een gelige/grijze staart zal houden. (Heb zelf ook een Haflinger die af en toe voor zwijntje speelt, dus ik spreek uit ervaring)

Dat grijze klopt helemaal maar dat komt door de scooty gen die mijn haflinger draagt.
Afbeelding
Een hagelwitte staart verwacht ik dus ook nooit te krijgen want hij is zeg maar lichtgrijs van kleur :j

Diesel_09

Re: Hoe deze staarten weer wit te krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:23

Als de staart door urine geel is geworden krijg je het echt niet meer wit.
Ik verkoop oa paardenhaar en was dus regelmatig witte staarten. Heb ook al van alles geprobeerd, zelfs de extreme middelen zoals waterstofperoxide 30% en chloor maar ze blijven geel.

Urine verkleurt het haar van binnenuit, het is net amoniak..het is helaas niet zo dat het alleen aan de buitenkant van het haar voor een gele waas zorgt , dan was het nog wel wit te krijgen.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:48

Diesel_09 schreef:
Ik verkoop oa paardenhaar en was dus regelmatig witte staarten. Heb ook al van alles geprobeerd, zelfs de extreme middelen zoals waterstofperoxide 30% en chloor maar ze blijven geel.

Urine verkleurt het haar van binnenuit, het is net amoniak..het is helaas niet zo dat het alleen aan de buitenkant van het haar voor een gele waas zorgt , dan was het nog wel wit te krijgen.

hoe bedoel je ? je verkoopt paardenhaar? is dit dan in pruiken ofz
en urine is toch amoniak ? of ben ik verkeerd

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:09

Vloeibare groene zeep uit de supermarkt ;) voor € 1.69 ofzo
Afbeelding
En mijn vorige paard , haflinger ( R.I.P), ook altijd met vloeibare groene zeep :j
Afbeelding

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:15

picassojava schreef:
Diesel_09 schreef:

hoe bedoel je ? je verkoopt paardenhaar? is dit dan in pruiken ofz
en urine is toch amoniak ? of ben ik verkeerd

:+ Nee ik zet extensions bij paarden en verkoop oa ook paardenhaar als mensen het zelf willen doen.
Urine is volgens mij urine en amoniak is amoniak.. tenminste,, ik doe in ieder geval geen urine in mijn water als ik mijn ramen zeem ;)
Vandaar dat ik schreef.. het is net amoniak..
maar volgens mij gaat deze topic niet om dit kleine detail toch?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:21

witte wasmiddel van de plus, dat werkt het beste. niet van een ander merk heb ik ook geprobeert maar dat werkte niet zo goed.

als je hem echt wit wil moet je waterstofperioxide gebruiken

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:22

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:24

Misschien echt tijdelijk even dagelijks wassen en er meteen een staartzak omheen doen...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:28

Als de staart bruin / oranje is geworden door urine, mest en jaren niet wassen, is mijn ervaring ook dat je hem niet helemaal wit meer krijgt. Veel wassen met alle middeltjes die in het topic genoemd worden helpt een heleboel, maar er zal helaas ook gewoon een stuk uit moeten groeien.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:33

Misschien nog een tip: ik was de staart met de goedkoopste shampoo uit de supermarkt. Dan spuit ik hem in met anti klit en ga ik rijden óf zet hem in de vlecht als ik de volgende dag concours heb.
Als de staart droog is, borstel ik de staart uit mét babyolie van de Etos (transparant van kleur) in de borstel. Hierdoor wordt het haar zacht en krijgt een beschermlaagje. Maar.... je krijgt er ook direct een zilverkleurige glans over de staart *D Met een klein zonnetje, is het resultaat al geweldig!
Succes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:43

Ik heb zeep wat je moet verdunnen....als je iemand kent die ergens werkt, want particulier kan je die niet kopen...wordt gebruikt in werkplaatsen...de zeep gaat op het vuil zitten en lost het vuil op...werkt fantastisch...

Cowboy magic dus niet, biotex niet, haarshampo niet, afwasmiddel niet...het is urine en mest wat er in is getrokken en de haren hebben verkleurd...

Na die zeep nog een keer met haarshampo, haarsverzachter van de aldi er in...en je hebt een mooie staart...heb het nu 2 keer gedaan en het verschil is super....nu nog een keer en ik ben benieuwd.

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:33

Russel, weet je ook toevallig hoe die zeep heet?
Ik zou dit heel graag willen proberen.

Misschien is het nl wel ergens via internet te bestellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:04

Industriezeep, heb hem gehad, is rode zeep die je moet verdunnen om te kunnen gebruiken, maar is niet voor particulieren, je moet even in je omgeving rond kijken of er mensen zijn die hem kunnen bestellen.

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:16

O is dat van die korrelige zeep? Ja die ken ik idd wel.
Ik ga eens even rondneuzen..

Bedankt he !

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:17

russel schreef:
Industriezeep, heb hem gehad, is rode zeep die je moet verdunnen om te kunnen gebruiken, maar is niet voor particulieren, je moet even in je omgeving rond kijken of er mensen zijn die hem kunnen bestellen.

Is dat niet schadelijk voor de huid? Ik ben er niet bekend mee verder dus even nieuwsgierig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:17

Nee niet korrelig, is rood waterig..

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:23

o ok.. mmm
zit net te kijken bij www.werkenmetmerken.nl en daar hebben ze garagezeep van dreumex.. zegt die naam je iets?
Ik kan niet ontdekken wat de structuur is..
Ik denk niet dat het schadelijk voor de huid is want de mannen in de garage wassen er ook hun handen mee toch? En anders even handschoenen aantrekken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:25

Hoor hier zeggen, nee, dat is geel spul, hebben ze wel, maar dat is troep...moet ook niet te agressief zijn, want het is wel zijn staart he? ;)

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:37

Ja maar dat maakt voor mij niet uit want de staarten die ik was zitten niet meer aan het paard vast ;)
mm nou mocht je ooit de pot zien waar het uitkomt en dus het merk , zou je mij dan aub een pb willen sturen?

Ik ben echt al heel lang op zoek naar iets wat gele staarten weer echt wit maakt..
Ik zou je heel dankbaar zijn.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:40

Ow so...dan kan je die zeep proberen die je net liet zien....vraag een monsterverpakking op.....

ProBier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:49

Diesel_09 schreef:
o ok.. mmm
zit net te kijken bij http://www.werkenmetmerken.nl en daar hebben ze garagezeep van dreumex.. zegt die naam je iets?
Ik kan niet ontdekken wat de structuur is..
Ik denk niet dat het schadelijk voor de huid is want de mannen in de garage wassen er ook hun handen mee toch? En anders even handschoenen aantrekken :D

Dat is zeep met schuurmiddel. Vooral bedoeld om hardnekkige olie van je handen af te wassen. Ik zou het beslist niet gebruiken om staarten mee schoon te maken. Gebruik liever soda.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 22:51

Deze staarten zitten niet meer aan het paard begrijp ik.

ProBier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:40

Dan nog zou ik geen garagezeep gebruiken. Het ontvet te sterk, waardoor het haar uitdroogt en snel breekbaar is. In een ander topic had iemand goede ervaringen met Vanish Oxi Action. O.a. verkrijgbaar bij de Wibra voor heel weinig. Eigenlijk is alles op basis van natriumpercarbonaat geschikt.

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:57

Ja ik heb Vanish al gebruikt, ik heb het zelfs al geprobeert met waterstofperoxide 30% en dik een uur in laten trekken maar ook dat heeft niet geholpen.
Niet om het geel er echt uit te krijgen..

Ik denk idd dat ik ga kijken of ik een proefverpakking kan krijgen, het valt in ieder geval te proberen ;-)

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:59

russel schreef:
Deze staarten zitten niet meer aan het paard begrijp ik.

Nee Russel, ik zet oa extensions bij paarden dus ik heb heel veel staarten op voorraad die ik was en prepareer.
Vandaar dat ik dus wel met gemene goedjes kan experimenteren...