Zespri schreef:Voor de mensen die hun paarden 24/7 op de paddock/stal hebben, mag ik vragen hoeveel geld jullie kwijt zijn aan hooi per maand per paard?
Ik ben 80 euro aan hooi kwijt per maand voor paard en pony;)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyfordogs schreef:hier staan ze in de winter alleen op zand, we hebben een soort van padockparadijs, onze kavel loopt in een smalle punt, het laatste stukje is een stukje bos, we hebben een pad gemaakt aan 1 zijkant van de wei, naar het bos toe, en ze hebben een L vormige paddock, ongeveer 1000m2. daar zijn ook de loopstallen.
We hebben in de stal en in het bos, hooi netten (http://www.huck.nl) zodat ze wat langer over hun hooi doen, we hebben sobere rassen.
Het pad naar het bos is uitnodigend om soms heel hard te rennen, we hebben een groep van 6 paarden in diverse leeftijden.
ik zou het wel aandurven met 2 paardjes, als je het creatief kunt aanpakken en voor veel beweging zorgt door dat te stimuleren met paadjes en hooi en water op diverse plekken, kom je een heel eind hoor. Enne een paard wat geen gras eet, is niet zielig, zolang er voldoende hooi is en veel eetmomenten, zou ik me daar geen zorgen over maken.
ElCid schreef:Als ik mijn paarden zou laten grazen op het gras wat hier rondom ons staat ontneem ik hen iets veel belangrijkers; nl. hun leven! Want dan kan ik wachten op hoefbevangenheid, lever/ nierproblemen, koliek, etc.
Veel van het gras hier is koeiengras, wordt 4 tot 6 x per bemest met kunstmest en gier en liefst ook nog bespoten tegen onkruid. Oftewel dodelijk voor een paard; misschien niet meteen maar na verloop van tijd wel