Paard staat al 2-3 jaar in opgesloten stal, wat doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:40

Ik heb eigenlijk maar 1 goede tip.

Informeer eerst heel goed naar het gehele verhaal. Zonder al te veel tussenpersonen.
Misschien zit het heeel anders dan dat de buitenwereld elkaar wijsmaakt.

Vraag naar de eigenaar, en informeer rechtstreeks. Dan kun je alsnog actie ondernemen.

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:40

Jolliegirl schreef:
liekiej20 schreef:
nee ik denk niet dat het makkelijk kan zo dom ben ik ook weer niet, maar ik vind het te triest voor woorden dat je in het geheim op wil treden voor een dier waar je uiteindelijk niks aan kan doen, moeite hebt om naar de btreffende instanties te bellen logisch maar why dan op bokt reacties vragen.. dat je dat paard niet mee kan nemen ala maar als je de eigenaren niet zover krijgt en dus ook niet met de instanties zou ik dat (IK) het beest weghalen of de eigenaren vragen wat ze vor dat beest willen hebben en zoeken naar mensen die erbij willen helpen, kijk maar naar reacties van van de week over de exmoorpony's

Ze heeft niet in het geheim opgetreden!
Ze is bekend bij die stal, al 9 jaar!

Een dier weghalen is diefstal, en daar staan grote gevolgen voor!
Dat DOE je NIET!
haloooo

ik heb het hier niet over rommulus slimpie

Ze willen 'm niet verkopen.

Dat jij zo super bent om een exmoor te redden geeft jou niet het recht om hier iemand af te zeiken die zich keihard heeft ingezet met pogingen om een dier daar weg te krijgen.
Instanties doen NIETS!

Ik ga nu contact opnemen met de VWA en een connectie van mij die nog wat wil gaan proberen.
Het zal een spelletje hard tegen hard worden, en daar gaan gevolgen aan vast zitten.
Of het paard hier levend wegkomt gaat nog de vraag zijn!

Als jij het zo goed weet... Doe JIJ het dan!
Haal jij het paard vanavond op? Dan stuur ik je nu per pb de adresgegevens.
Nee zeker? Nou dan moet je ook niet zeuren over een ander.
Of haal jij nu 2 verhalen door elkaar en heb je het over TS en niet over Rommulus haar situatie????

heb het NIET OVER romulus
Laatst bijgewerkt door liekiej20 op 15-02-12 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:41

Hebben we het nu over 2 verschillende paarden? Ts heeft het over een paard en dan ineens is er nog iemand met een paard die ook al lang op stal staat? Beetje lastig om uit te zoeken over en aan wie er nu adviezen gegeven worden.
Ik praat alleen even over het paard van ts, het is haar topic tenslotte: kun je die eigenaar niet eens benaderen met het verzoek je over het paard te ontfermen wat betreft beweging geven? Dan doe je niets waar stal eigenaar het niet mee eens zal zijn en wie weet vindt de eigenaar van het paard het wel prima als je er mee aan de gang. Zo nee dan heb je niets verkeerds gedaan maar je een beetje vastbijten in dat paard is beter dan het maar gewoon aanschouwen en niets doen, daar slaap je ook niet lekker van denk ik.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:42

liekiej20 schreef:
heb het NIET OVER romulus

Wees dan in hemelsnaam wat DUIDELIJKER!
Pak de trailer en haal dat dier op. Je hebt zo'n grote mond dat het dier weggehaald moet worden en dan maar gestolen moet worden.
Doe het dan zelf als je het zo goed weet. :)

kemponiet

ik snap niet waar jullie een discussie over voeren. het is toch al triest genoeg?
ga ff lekker achterlijke discussies voeren ipv met logische tips voor ts te komen..

ts.. het is niet aanvallend bedoelt,
maar waarom stap je niet naar anoniem meldpunt dierenmischandeling? er komt nooit iemand achter dat is niet mogelijk, en als zij er niets aan doen heb jij toch wat geprobeert.

wss willen de eigenaren hem niet verkopen anders had hij daar echt niet meer gestaan, en hem stelen.. kom op zeg doe niet zo achterlijk..

liekiej20

dan lees je alsnog niet goed

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:43

Houdt er rekening mee dat de regels rondom paardenwelzijn nou niet zo bijster veel voorstellen.
Dat is recent pas wat aan het veranderen. Voorheen was het voedsel, water en onderdak waar mensen op afgerekend konden worden. En daarnaast het ontbreken van acute medische zorg. Maar er stond niets in de welzijnswet over beweging geven aan paarden.

Dus niet oordelen over mensen terwijl de wet er niet naar is.

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:43

lees nou een sterug , ik zeg ALS de eigenaren niet OVEREEN willen komen, ALS de instanties tot nog toe NIKS doen DAN maak IK er ZELF wel WERK van

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:44

liekiej20 schreef:
als dit bij mij gebeurd maak ik er meteen werk van maakt me niet uit wat er zou gebeuren als dat beest maar veilig is, dus dat verhaal van 9 jaar is ook te triest...vind ik beetje raar maar ieder zijn ding natuurlijk..

Hierop kwam deze reactie:

Citaat:
Als de dierenbescherming niks doet, kun jij nog zo je best doen voor een paard, maar dan blijft hij lekker 9 jaar in die situatie.

En vervolgens reageer jij:

liekiej20 schreef:
dan haal je dat beest toch daar weg? (het is idd makkelijker gezegd als gedaan) maar geef het een kans en red dat beest

liekiej20 schreef:
beter diefstal als een paard dat straks afgemaakt moet worden of zelf doodgaat door deze toestand

Ofterwijl:
Je hebt het WEL over Rommulus!

kemponiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:45

@ liekiej
het schiet niets op.. je hebt een paard zonder paspoort die mag ej niet eens vervoeren ofz als ej een niwu aspoort aanvraagt bellen ze naar de oude eigenaar.. nee het is niet handig, ik zou gewoon een anoniem meldpunt zoeken..

kemponiet

Re: Paard staat al 2-3 jaar in opgesloten stal, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:46

MENSEN MAAK JE NEIT ZO DRUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EN STOP MET DIE STOMME DISCUSSIE OVER ROMMULUS(ofzoiets)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:47

Chaos schreef:
Pfoe. Ten eerste vind ik het schandalig dat mensen nog klant zijn op een bedrijf waar paarden al 3 of 9 jaar opgesloten staan.

Ik weet niet wat ik zou doen. Er een DA naar laten kijkken denk ik, en dan gaan samenwerken met instanties.

Ik zou het paard overigens losgooien oid. Een beenbreuk zou ik dan wel kosten voor willen maken en zon beest is dan dood toch beter af.

Ik zou iig iets doen.

Al 9jaar erbij staan te kijken snap ik ook niet. Tuurlijk sta je machteloos maar ik had in die 9 jaar toch ergens al een keer echt wat voor het beestje betekend.:

Je weet het verhaal niet, dus ik denk niet dat wij daarover kunnen oordelen. Misschien heeft Rommulus in die 9 jaar al erg veel betekent voor dat paard, dat weet je toch helemaal niet?! Misschien haalt ze hem buiten, doet ze de stal, geeft ze hem eten, belt ze de DB enzo, maar soms haalt dat niets uit! Als de eigenaar neit wil mee werken heb je soms gewoon geen verhaal..

TS: ik zou toch echt in actie schieten, je kan dat beest daar niet zo laten staan. Ik zou overigens ook niets te maken willen hebben met mensen die dit zo maar laten gebeuren, maar dat is ieder zijn keus. Maar als jij niets doet voor dit dier, wie gaat het dan doen? beest kan hier echt niet aan doen..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:48

kemponiet schreef:

Het gaat hier om paarden die verwaarloosd worden.
Daar maken wij ons wél druk om.....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:49

Ik zeg ook nergens dat Rommelus niet haar best ged.aan heeft, het staat er een eetje l.ullig sorry.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:50

Jolliegirl schreef:
kemponiet schreef:

Het gaat hier om paarden die verwaarloosd worden.
Daar maken wij ons wél druk om.....

En dat is maar goed ook. Zou mooi worden als iedereen zegt; Achjoh, maak je niet zo druk!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:51

Dit dier staat al 9 jaar opgehokt...
Wordt gebruikt om merries te dekken zodat ze een beetje geld binnenhalen...
Ondertussen is het een lopend bedrijf waar veel mensen huren.... puur omdat ze niet weten wat er achter de gesloten deuren gebeurt...
Foto's zijn onderweg naar mij... Ik ken het bedrijf toevallig, ik weet precies waar Rommulus over spreekt.
En ik ga er ook alles aan proberen te doen om nog een poging te doen samen met Rommulus!

Ben blij de PB gekregen te hebben.

Walgelijk...

kemponiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:53

nee t gaat jullie over wie je het had daar ging het net om, lees maar terug.
ik heb ook een arabiertje van 2 die lijkt op een veulen van 2 maanden, is verschikkelijk verwaarloosd kon amper op zijn benen staan toen ze kwam, k heb haar water in dr bek moeten spuiten anders had ze niet meer geleefd.. em ik kan de vorige eigenaar NIETS doen, de wet van de dieren is gewoon ronduit hartstikke krom!!!!!! en nee ik had haar ook liever niet willen hebben mr k kon t niet over mn hart verkrijgen om dr in een caravan te laten staan terwijl ze nooit daglicht gezien had.. vel over bot.. de wet is gewoon krom!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:54

Ik hoop dat jullie wat voor het paard kunnen betekenen Jolliegirl en Rommulus! :j Iig heb ík er veel respect voor.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:55

Daphne__ schreef:
Ik hoop dat jullie wat voor het paard kunnen betekenen Jolliegirl en Rommulus! :j Iig heb ík er veel respect voor.

Ik hoop dat er instanties zijn die ons willen helpen.....
Anders komt dit paard hier niet levend weg ben ik bang....

mijnluxor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:55

@ de TS,
wat heftig zeg! je kan weinig doen, ik zou hem alleen absoluut niet stiekem uit zn stal gaan halen, als dat paard daadwerkelijk niet zijn stal uitkomt al zoveel jaar, en hij mag ergens los, is de kans erg groot dat hij na een paar rondjes rennen letterlijk iets scheurt, breekt of verrekt.

ik zou het zelf even aankijken, en voorzichtig nog meer informatie verzamelen,
en dan anoniem bellen wat de dierenbescherming hier aan kan doen.
want als je er zo dik bovenop zit zullen mensen jouw als eerst aankijken..

maar hoe doen ze dat als ze die stal mesten dan?

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:59

ik zeg ook niet dat rommulus haar best niet doet hoor.. maar ik zeg alleen dat 9 jaar wel lang is. maar ik reageer hier verder niet op ik zit ook op me werk..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:00

Jolliegirl schreef:
Dit dier staat al 9 jaar opgehokt...
Wordt gebruikt om merries te dekken zodat ze een beetje geld binnenhalen...
Ondertussen is het een lopend bedrijf waar veel mensen huren.... puur omdat ze niet weten wat er achter de gesloten deuren gebeurt...
Foto's zijn onderweg naar mij... Ik ken het bedrijf toevallig, ik weet precies waar Rommulus over spreekt.
En ik ga er ook alles aan proberen te doen om nog een poging te doen samen met Rommulus!

Ben blij de PB gekregen te hebben.

Walgelijk...

Lekkere mensen die hun merrie door een hengst laten dekken die nooit zijn stal uitkomt. Of dekken ze mss alleen hun eigen merries ermee.
Hoe dan ook, het is gewoon not done om een paard altijd maar in een stal te hebben. Wat ben je dan voor fokker/paardenliefhebber.
Dat is imo je reinste dierenmishandeling.

Erg triest.

Edit: dit gaat dus over het paard waar Rommulus voor vecht, niet over het paard waar TS het over heeft.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:02

Knert schreef:
Ik heb eigenlijk maar 1 goede tip.

Informeer eerst heel goed naar het gehele verhaal. Zonder al te veel tussenpersonen.
Misschien zit het heeel anders dan dat de buitenwereld elkaar wijsmaakt.

Vraag naar de eigenaar, en informeer rechtstreeks. Dan kun je alsnog actie ondernemen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Wát is er nou mis met eerst eens even rustig met de eigenaar proberen te praten en hulp aanbieden? Ik sta verbaast over de idiote andere voorstellen. Praten is het startpunt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:03

liekiej20 schreef:
ik zeg ook niet dat rommulus haar best niet doet hoor.. maar ik zeg alleen dat 9 jaar wel lang is. maar ik reageer hier verder niet op ik zit ook op me werk..

Je reageert anders behoorlijk betweterig.
Ga je eigen posten maar eens goed teruglezen.

Maar jij haalt het paard dus vanavond even op?

LDRD : weet niet of je het over de TS hebt, of over de 9jaars situatie.
Maar hier heeft praten geen nut gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:04

_Michelleee schreef:
Hallo,

Ik sta juist een maand op een nieuwe manege.
Heb daar een hartverscheurend verhaal gehoord en gezien:
Er staat daar een paardje (een hengst) dat al 2-3 jaar opgesloten staat in een dichte stal.
De tralissen zijn toe, geen luikje naar buiten, niks. Heeft dus al die jaren al geen beweging.
Kan ik daar iets aandoen?

Hoop op een positief antwoord!

Gehoord of gezien....wie is je bron...

Als je wilt blijven, dan andere kant op kijken, heb je alternatief om te verhuizen, werk van maken...maar wel eerst zelf zien.....roddel is altijd zo leuk..