Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Stephany schreef:Ik kan het gewoon niet door mijn keel krijgen...ik weet dat het "tussen mijn oren zit", want sommige andere vleessoorten lust ik wel!
Maar als ik weet dat het paardenvlees is lijkt het wel of mijn maag daarvan omdraait.....
Buitenzorg"]
[quote="Cassidy"]Ik eet paardenvlees omdat ik het lekker vind. Maar ook om de paarden de lange reis naar Italie of Frankrijk te besparen waar wel op grote schaal paardevlees gegeten wordt. Als er hier geen paarden gegeten zouden worden, zouden alle dieren die naar de slacht zouden moeten, met pijn op transport gezet worden. Binnen de Europese Gemeenschap bestaat er een regel dat, als paarden nog op alle vier benen kunnen staan, dat de invoer van zo'n paard een x bedrag kost. Kan het paard niet meer op zijn benen staan, dan kost het veel minder dan het bedrag x. Dus wat doen de handelaren: breken de benen van het paard (of 1 been) en het paard moet alsnog op transport, met gebroken been. Die paarden lijden dus heel veel pijn, en niemand doet daar wat tegen.
Tijdens de transport krijgen ze in veel gevallen niet voldoende te drinken of te eten, en ook niet voldoende rust.
[/quote]
En wat te denken van paarden die kunnen zien, een blind paard kost ook weer minder invoerrechten, juist, de ogen worden uitgestoken terwijl ze nog leven. En idd zoals Cassi zegt, eet ik dat paard in NL op, wordt hem of haar heel veel ellende bespaard!
[quote="Cassidy schreef:Dus, hou je van paarden? Dan eet je ze hier op, i.p.v. ze op transport te zetten naar Italie of Frankrijk.
sherwood schreef:Zo iets moois, die zo veel liefde terug geven. En wat doen jullie? Jullie ten ze op! Lekker is dat dan. Eet smakelijk na het overlijden van je hond, is in princiepe het zelfde.
sherwood schreef:Walgelijk gewoon dat er mensen zijn die er zo hoteldebotel van zijn dat ze op een openbaar forum hun liefde voor het dode paard kunnen openbaren. De meeste mensen met paarden hebben een band met hun dier die heel erg hecht is. Zo met de meeste paarden. Die gaan al over hun nek als ze er aan denken dat er figuren zijn die zo een paard kunnen opeten, die notabene er zelf 1 hebben! Zo iets moois, die zo veel liefde terug geven. En wat doen jullie? Jullie ten ze op! Lekker is dat dan. Eet smakelijk na het overlijden van je hond, is in princiepe het zelfde.
Cassidy schreef:Ik kan me herinneren Sherwood, dat dit topic al eens eerder ter sprake is geweest op bokt (en welk topic is dat intussen niet?) En ik kan me herinneren dat je toen al net zo pinnig reageerde.
Voor de goede orde: ik zou mijn eigen paard niet opeten, of het moet in een tijd zijn van hele erge honger. Mijn paard gaat niet naar de slager maar krijgt een spuitje als hij niet maar kan. Dat neemt niet weg dat ik zonder problemen vlees kan eten van een dier (maakt niet uit welk dier) als ik het zelf niet hoef te doden. Ik zou een van de personen zijn die acuut vegetarier zou worden als ik het zelf zou moeten doen.
Wat betreft de anabolen die een paard krijgt: ik denk dat dat nog wel meevalt. De veulens die hier in Nederland naar de slager gaan zijn of niet te verkopen (omdat mensen maar raak fokken en toch ieder jaar een veulentje in de wei hebben willen lopen, omdat ze daar handel in zien) , of er is wat mee (en dat gebeurt vaker dan jij denkt). Die mensen hebben geen geld voor of notie van anabolen... Voor het bedrag dat je aan die anabolen uit zou geven heb je ook een dekking van een goedgekeurde hengst, die in het geval van merries met papieren tot een veulen leiden dat makkelijker te verkopen is dan eentje zonder.
En wat betreft het eten van honden: dat word in bepaalde landen ook gedaan. Er zijn mensen die ratten eten. Cavia's zijn in bepaalde landen een delivatesse. Waterkonijn, heb je dat wel eens op een kaart zien staan? Dat is gewoon bisamrat. Geef het een andere naam en de mensen eten het.
sherwood schreef:
In 1 woord WALGELIJK!!!
Het idee al dat je een beest zit op te eten wat z'n leven voor je gewerkt heeft, of voor een ander natuurlijk. Eet je je hond ook op???
Paarden die op je bord liggen zijn of gefokt voor de slacht, niks geen gescharrel aan, maar gewoon als 6 maanden oud veulen dood gemaakt, of het zijn paarden waar lang mee gedokterd is, of paarden met een gebroken been, enz. Echter de laatste 2 groepen zijn erg klein, en de kans dat je er zo 1 opeet is dus gering. En ook bij de paarden worden er anabolen gespoten, dus niks eerlijks aan.
Walgelijk gewoon dat er mensen zijn die er zo hoteldebotel van zijn dat ze op een openbaar forum hun liefde voor het dode paard kunnen openbaren. De meeste mensen met paarden hebben een band met hun dier die heel erg hecht is. Zo met de meeste paarden. Die gaan al over hun nek als ze er aan denken dat er figuren zijn die zo een paard kunnen opeten, die notabene er zelf 1 hebben! Zo iets moois, die zo veel liefde terug geven. En wat doen jullie? Jullie ten ze op! Lekker is dat dan. Eet smakelijk na het overlijden van je hond, is in princiepe het zelfde.
sherwood schreef:Citaat:Ik begrijp hieruit dat ik me aangesproken moet voelen?! Ik ben dus volgens jou iemand die niet om een paard geeftHieruit blijkt dat je me dus niet kent!
Ken je idd niet, weet ook niet waar ik je van zou moeten kennen. Maar ik zeg niet dat je niet om een paard geeft, ik zeg dat de band die jij met paarden hebt toch net iets anders is dan die van mensen die geen paarden vlees eten. Da's alles.
Buitenzorg schreef:Hoe kan jij in godsnaam oordelen over mijn band met mijn paard. Mijn paard is mijn alles, ik ga door het vuur voor hem. En toch eet ik paardenvlees