Ik vind dat je een mooi concept plan hebt gemaakt.
Zelf heb ik 2 sportpaarden en deze komen dagelijks buiten (vorst en sneeuw en slagregen dagen uitgezonderd). Ze gaan individueel naar buiten op de wei of in de paddock.
Zelf zou ik echter geen interesse hebben in die uitloop paddocks ik zie er de meerwaarde niet van in. Zoals aangegeven is 12 m geen lengte om even lekker te rennen dus staan ze net als in de meeste paddocks gewoon hun tijd uit te staan. Beweging krijgen ze niet of nauwelijks. Mochten ze toch fris zijn en gaan lopen rauzen dan zit je ook nog met een smalle deuropenening waardoor ze eventueel in een dolle bui weer door naar binnen zouden vliegen. Zou echt mijn keuze niet zijn. Dan moet je wel en heel rustig beestje hebben.
Ik zou opteren voor meer weide en losse paddocks met zandbodem voor in het najaar en de winter waar je ze gewoon heenbrengt. Voor de beweging een dagelijkse combi van weide of paddock en molen.
Wat is nog mis is een longeercirkel in je opsomming en een overkapping voor de stapmolen of heb ik over dat laatste heen gelezen?
Extra service zoals bescherming om en afdoen voor buiten en dekens wisselen zou ik ook belangrijk vinden.