Niet de duurste stalling, nee goedkoopste! Wie??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:56

Ik betaal maandelijks 50 euro voor de huur van de stal/wei. Daarnaast ongeveer 25 per maand aan krachtvoer, 25 aan vlas en 80 aan hooi. Totaal dus 180. Ik moet wel alles zelf doen.

Caroline1985

Re: Niet de duurste stalling, nee goedkoopste! Wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:00

Wij bieden gratis stalling aan aan iemand die hier nu haar paard heeft staan. Ze heeft een stal van 8,5 bij 4,5m. Ik voer ze 3x per dag. Ze staan in de winter 7 uur buiten, zet dus ook haar paard binnen en buiten.

Verder heb ik geen faciliteiten (alleen 1,3 hectare land en dus stallen). Maar goed als je ergens gratis kunt staan waar gevoerd wordt, binnen en buiten gezet wordt, waterbakken met de hand gevuld worden én 5x in de week je stal uitgemest wordt is dat ook niet zo belangrijk denk ik ;). Andere dagen mest zij ook mijn paarden.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 18:02

Caroline1985 schreef:
Wij bieden gratis stalling aan aan iemand die hier nu haar paard heeft staan. Ze heeft een stal van 8,5 bij 4,5m. Ik voer ze 3x per dag. Ze staan in de winter 7 uur buiten, zet dus ook haar paard binnen en buiten.

Verder heb ik geen faciliteiten (alleen 1,3 hectare land en dus stallen). Maar goed als je ergens gratis kunt staan waar gevoerd wordt, binnen en buiten gezet wordt, waterbakken met de hand gevuld worden én 5x in de week je stal uitgemest wordt is dat ook niet zo belangrijk denk ik ;). Andere dagen mest zij ook mijn paarden.

8,5 meter :wow: :wow: :wow: :wow:

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:12

Ik sta voor 70 euro per maand in Oosterhuizen. Daar staan de paarden 24/7 buiten met een schuilstal. Voer, hooi, (drink)water zit er bij in, alleen moet je 1 of 2x in de week de paarden voeren + de wei uitmesten. Weiland wordt trouwens elke dag uitgemest. Prima uitrij mogelijkheden, geen bak, wasplaats oid aanwezig. Puur een weiland. Als een paard ziek is, is er ook een stal maar die is eigenlijk alleen voor noodgevallen. Mijn paard heeft het er super naar haar zin.
Ik dacht dat ik goedkoop was, maar als ik nu al die andere prijzen zie en ook nog de faciliteiten! Hoe doen jullie dat? :P

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:23

het grootste verschil (even niet kijkend naar westen/ oosten van 't land) zit 'm volgens mij in of je particulier staat of bedrijfsmatig. hier in de omgeving zijn stallingen zat, maar degenen die het als bedrijf runnen zijn gewoon een heel stuk duurder dan de particulieren, die het dus eigenlijk voor de lol, hooguit een klein zakcentje, doen.

verder zie ik inderdaad met name verschillen in de locatie, randstad is sowieso peperduur tov hier. faciliteiten lopen enorm uiteen vind ik.

wat mij overigens opvalt als je een stal zoekt is dat 24 uur weidegang nauwelijks wordt aangeboden. op websites van stallen worden alle faciliteiten uitvoerig beschreven, maar de weidegang lijkt daarin nogal onbelangrijk. en dat terwijl het páárd dat mijns inziens toch wel een stukje belangrijker vindt dan een overdekte bak.

maar goed dat even terzijde...

nog een leuk feitje, bij ons op stal kan je een paard voor jezelf krijgen van de stalhouder voor 25 Euro per maand. paard heb je dan helemaal voor jezelf, mag ook op wedstrijd (graag zelfs) gaan ermee, en je betaalt alleen het beslag, wormenkuren, entingen en dus die 25 Euro. ook een mooie deal of niet?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:41

Tjee, dat is niks voor een leasepaard!

Ik begrijp echt niet hoe jullie het doen voor zo weinig geld, al staan wij nu ook niet extreem duur. Vooral het ruwvoer: Ik heb per grote baal voordroog (in plastic, zo'n ronde) in het maaiseizoen 60 euro betaald. Daarvan gaat er gemiddeld 1 per maand door, dus die kosten hebben we sowieso al. Als we zouden moeten bijkopen zou je ze niet meer voor minder dan zo'n 80 euro krijgen nu. :=

Daarnaast nog 70 euro p/m voor een weitje (zelf ingedeeld, bestraat en stukje opgehoogd) water, (niet stromend, moet er mee sjouwen) stroom en een rijbak met grasbodem waar we nu niks aan hebben. Bak is dan wel weer verlicht. Oja, ze hebben wel speciaal voor ons een schuilstalletje met voerhok gebouwd :)

Vind jouw stal altijd zo mooi, merrieveulen!

Mijn prijs is trouwens voor twee pony's (C en D). Vind het vooral zo raar die lage prijzen hier ivm het hooi/stro... Kan er echt niet bij. Daar draait de stalhouder (of het nu particulier is of niet) toch absoluut verlies op, of hoe heb ik dat? :?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:48

Ik begrijp ook niet hoe het kan hoor! Bij mij staan ze aan huis, maar ben maandelijks in ieder geval al minimaal 140 (ligt er aan of het hooi van eigen land is of ingekocht) euro kwijt aan ruwvoer voor 3 paarden ... En dan moet de mest nog afgevoerd worden e.d. en natuurlijk alles zelf doen. Dus volgens mij moeten sommige stallen er dan op bijleggen of er wordt weinig gevoerd ofzo...

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:52

Ik sta met mijn 3paardjes (fjord, arabier een epony jaarling) voor 100euro per jaar. En daar zit bij: 3,5hectare land, hooi, koud water, stroom, schuilmogelijkheden en zo nodig mogelijkheid tot maken van boxen, krachtvoer, zadelkamer met kachel perfecte uitrij mogenlijkheden en een bak in aanbouw met goede verlichting en de entingen.

Verder moet ik zelf voor ontworming en smid en natuurlijk da kosten als er wat mis is. Dus ik heb niks te klagen dagt ik zo

Edit: het hooi moet ik wel zelf van het land halen maar dat is dan wel al geperst..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:56

diandra, dat is wel errrrug goedkoop zeg

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:03

Is omdat ze alleen onkosten rekenen.. Ze willen er niet aan verdienen en dit kost het weiland hun ong per jaar.. Het enige is dus het hooi, anders laten ze het ophalen door een boer, krijgen ze ook niks dus boor hun maakt het niet uit als iemand het maar ophaald..

Krachtvoer persen ze zelf en entingen gaan samen met hun paarden en mogen ze zelf doen dus alleen inkoop van ent stof..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:06

Maar hooi laten persen voor een heel jaar is ook absoluut duurder dan 100 euro hoor! Of je moet een iniminipony hebben... ;)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:08

Doet de boer zelf.. Hij zegt dat t hem niks kost en ik ga niet klagen..:) gaat om ong 100balen..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:10

Nee, ik zou ook ZEKER niet klagen... :+ Als hij zelf al het materiaal heeft (ook pers ed.) dan zal het wel goedkoper zijn...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:10

180,00
Buitenstal met luik.
Weidegang 24/7 of 's nachts binnen, grote paddock in de winter.
Paarden worden binnen en buiten gezet.
Stallen worden gemest en er wordt gevoerd
Kuil van eigen land.
Twee buitenbakken van 20x40
Kleinschalig, 8 paarden.
Dicht bij het bos, mooie uitrij mogelijkheden.
Eigen schuur met 3 personen voor onze spullen.
Gratis koffie, thee, frisdrank, koek.
Geen regels op stal, helemaal vrij om te doen wat je wilt.
Stabiele kudde, weinig veranderingen, dus een rustige, veilige kudde.
Geen geroddel, geruzie op stal omdat het zo kleinschalig is.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 03-01-12 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:11

Ik betaal voor mn shet 60 euro.

Grote stal, kunnen wel 10 shetjes in. :=
Buiten bak met verlichting,
Kleine kale weilandjes en 1,5 hectare vol weiland.
Word binnen en buiten gezet.

Inclusief hooi, water, stroom, schuur voor alle spullen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:27

:wow:
Sta van sommige prijzen echt even stom te kijken hoor :=

Ik sta ook niet heel duur.. 125 kale huur, dus daar komen nog vlas (ong 25pm), hooi (ong 35pm) en brok(ong 25pm) bij. Al met al sta ik voor ongeveer 200 per maand..
- wordt buiten en binnen gezet (als ze ziek is doe ik het dan wel)
- wordt gevoerd
- zo goed als onbeperkt hooi (doen met een grote ronde baal 10 dagen voor 4 paarden)
- zelf mesten
- heeeeel goede verzorging met veel aandacht voor het paard. Als mn pensionhoudster het idee heeft dat Umoyax minder gaat op het voer, gaat ze googlen voor evt ander voer. Biscuit wisselde ze dekens als het nodig was. Als er iets is hoor ik het meteen en wordt er meegedacht. Eigenlijk behandelt ze mijn paard net zoals haar eigen paarden en dat maak je niet overal meer mee :)

Kan waarschijnlijk wel ergens goedkoper in de buurt maar ja... Heb wél een hengst... Nu groeit ie op met 2 andere hengstveulens, dus ideaal! Biscuit was ook helemaal happy op die plek. Hebben dan wel alleen maar een grote rijbak + paddock (dus veulens in de bak en merrie in de paddock) en geen land maar ze kunnen heerlijk ravotten en komen niks te kort :)
Heb ook een tijdje in Uitgeest gestaan, ook fijne plek. Stond daar voor 150 all-in, moest alleen zelf voer halen en verder werd alles gedaan. Ook veel aandacht voor mn ponybeest, hij is daar al heel goed opgeknapt. Wilde alleen dichter bij huis :D
Dáárvoor in Castricum gestaan voor 60 euro incl hooi. Stond ie 24/7 op het land. Wel alle bedenkbare faciliteiten op stal aanwezig maar was een enorme pensionstal en beviel niet zo goed.

Vind ik elk geval dat ik zeker niet duur sta al is je keuzemogelijkheid ietwat beperkt als je een hengst hebt :) Mensen vinden dat toch eng... Al heeft de buurman er nu ook eentje op stal staan hihi, zag dat het bij ons goed ging dus ach, ''waarom ook niet'' :+

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:12

Ik betaal 90 euro per maand voor 3/4 hectare land,schuur met 2 stallen,een hooihok en een zadelkamer erin.
De mesthoop wordt afgevoerd en het land wordt 1 keer per jaar bemest.
Ik heb zelf een buitenbak aan laten leggen.
Verder moet ik alles zelf regelen, stroom en water zit wel bij de prijs in.
Ik heb voor dat geld er 4 pony's lopen(2 fjorden en 2 mini's)

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:13

Mijn shetlander staat gratis.. Hoef hem alleen zelf uit te mesten :7

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:43

XxDiandraxX schreef:
Ik sta met mijn 3paardjes (fjord, arabier een epony jaarling) voor 100euro per jaar. En daar zit bij: 3,5hectare land, hooi, koud water, stroom, schuilmogelijkheden en zo nodig mogelijkheid tot maken van boxen, krachtvoer, zadelkamer met kachel perfecte uitrij mogenlijkheden en een bak in aanbouw met goede verlichting en de entingen.

Verder moet ik zelf voor ontworming en smid en natuurlijk da kosten als er wat mis is. Dus ik heb niks te klagen dagt ik zo

Edit: het hooi moet ik wel zelf van het land halen maar dat is dan wel al geperst..

echt 100 euro per jaar :wow: ????

365 dgn ......delen door 100 =............ *\o/* *\o/* *\o/*

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:47

mirgino schreef:
XxDiandraxX schreef:

echt 100 euro per jaar :wow: ????

365 dgn ......delen door 100 =............ *\o/* *\o/* *\o/*

Het is 100 delen door 12=8 euro en 33 cent per maand voor de huisvesting van 3 paarden :wow: dat is per paard 2 euro en 78 cent per maand per paard :wow: :wow: :wow: :wow: :wow: :wow:

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:48

Jeetje zeg voor die prijs wil ik ook wel ergens staan :O

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:02

ik betaal 170 ..
stal
binnen/buiten zetten
zomers weide swinters paddock
hooi/kuil/stro
biks
binnenbak
buitenbak
100 meter van de hei ..
gratis trailer gebruik , en men karretjes plek
warm en koud water
en een plek voor mn zadelkast

Vroeger stonden we goedkoper , maar de prijzen zijn 20 euro verhoogt ,ivm duur stro ofzo deze winter

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:05

ik heb het goed koopst. ik hoef alleen maar mijn stal opgeruimt te houden, voor de rest hoef ik niet veel te doen, soms de stal uitmesten en voeren of buiten zetten.
heb warm/koud water 1 poetsplaats, zadelkamer, 2 stallen van ongeveer 3x3 bak waar je bijna altijd in kunt rijden met lampen en hindernissen. heledag weidegang

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:06

En hoe duur sta je dan?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 22:06

amber_steph schreef:
En hoe duur sta je dan?

Alleen stal opgeruimd houden denk ik