ik zelf zou dit geen fijn idee vinden dat ze maar 2 x per dag hooi krijgen,de maag is veel te lang leeg.hier door kunnen er problemen ontstaan,maagzweer.ik zou toch zeker 4x per dag hooi voeren,en nog liever onbeperkt.kan hij niet een grote baal in de wei zetten voor de paardenpiepstuitert schreef:Hoi ik haak hier ook even aan, mijn tinker van 600 kilo krijgt een handje muesli en een pakje hooi per dag.
De eigenaar van de stalling gooit om half 7 's ochtend 2 pakken in de winterwei en om half zeven 's avonds weer. (in totaal dus 4 paarden) Het maakt niet uit hoe laat ik kom overdag... er ligt nooit een sprietje! Volgens hem eet mijn paard gelijk alles op en krijgt hij genoeg binnen. Maar ik maak me toch wel zorgen , zijn buik knort de hele tijd en sinds de laatste weken op de winterweide is ie niet meer te houden als hij gras ziet... Wat zouden jullie doen? Het is niet zo dat hij er opeens mager uitziet, maar goed hij heeft ook een flinke wintervacht! In de winterweide is geen gras meer te bekennen, alleen maar modder....
Graag reacties!