Duurste stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eefje_rudmer

Re: Duurste stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:48

bij de rotterdamse heb je inderdaad een clubje dat controleert of jij of je papa wel genoeg verdiend. het enige voordeel dat je daar hebt is het bos, midden in de stad. het is zelfs zo dat als je 50 euro extra betaald, dan wordt je paard elke dag gepoetst en opgezadeld voor je komt rijden. apart slag mensen, zou er niet graag willen staan. beetje omhoog gevallen...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:50

Wat een prijzen zie ik hier zeg :oo bij de meeste kan ik dan wel 2 paarden stallen hier in de buurt.

Ik betaal nog geen 200 euro voor:
binnen/buitenbak 20x40
longeerbak (overdekt)
paddoc-ruimte (dagelijks worden ze buiten gezet en binnen gehaald)
zomers heerlijk de hele dag buiten in het land
gevoerd (goed, naar ieder behoefte)
keuze tussen stro of vlas
ruime stallen
goed overzicht
veel buitenrij-mogelijkheden
gezellige sfeer!

Maar goed, Friesland is anders dan de Randstad.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:54

Jaa helaas begint een pensionstal hier vaak bij 220 :)

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:59

Wat een schandalige bedragen allemaal...... met mijn 2 paarden zou ik dan ongeveer mijn hypotheek kunnen betalen (langgevelboerderij met loods van 450 m2 en 1 hectare grond)

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:08

ik betaal voor 2 paarden 200,- zit bij 20x40 buitenbak en weiland en ze zetten mijn paarden binnen en buiten.. en het voordeel dat ik de enige huurder ben. en de binnenbak is op loopafstand..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:08

ik betaal 380
dan heb ik:
(álle bodems agterberg) binnenbak 20*60 & binnenbak 20*40, buitenbak 30*70, en 2x buitenbak 20*60
overdekte stapmolen
4 wasplaatsen waarvan 2 met koud water, en 2met warm water. 4'normale' poetsplaatsen.(bij de manege gedeelte ook nog 3 poetsplaatsen)
2x solarium.
Weidegang HEEL het jaar door.
longeercirkel.
gallopeerbaan
Waterbak
grote parkeergelegenheid voor de trailer
Grote kantine waar je ook eten kunt bestellen
de paarden worden 5x per dag gevoert.
1x in de week volledig gemest (machinaal) en elke dag opgestrooit. maar aangezien mijn paard op zaagsel staat word er elke dag gemest

't buitenzetten kost 40 euro extra, en zaagsel of vlas 20 euro extra (en dat heeft me paard net nodig :+ )
en 15 euro voor me trailer. er word GEEN extra geld gevraagt als je de stapmolen of solariun wilt gebruiken.

(€305 is 'ponybox' 3x3 hier staat mijn paardje van 161 in)
en paarden box kost €335 en is 3x4
dus het is: 305+40+15+20=380

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:19

Laatst bijgewerkt door Libera op 24-12-11 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:19

_Aurora_ schreef:
Ik betaal met trailerstalling etc 370 pm in de randstad. Het kan ook een stuk goedkoper maar hij staat 5 min van mijn huis vandaan, agterbergbodem en de paarden gaan het hele jaar door naar buiten ( wordt voor je gedaan). We staan maar met 25 paarden en altijd dezelfde mensen die je paard buiten zetten. Er is daar erg veel rust in verhouding met ansere stallen in de buurt en super dicht bij huis. Dat is mij wel wat waard.

Klinkt goed voor een stal in de randstad, de prijs zou hier te hoog zijn maar op deze stal in de randstad ist dat toch netjes.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:28

SunNDLM schreef:
Duurste stal waar ik van heb gehoord was in Rotterdam, deze was € 480 pm (vorig jaar zomer dus allicht omhoog). Echt belachelijk, heb daarna ook direct gezegd dat ik niet meer geïnteresseerd ben :P En dat was ook nog eens stalling zonder weide met 3 paddocks voor minstens 50 (?) stallen.

Deze stal wilde ik ook aanhalen inderdaad. De prijs is nu €495,- per maand. Als je je paard in de stapmolen wilt hebben, komt daar nog €30,- bij.
En het is daar absoluut niet luxe, in ieder geval niet voor de paarden.

Edit: Het betreft hier inderdaad de Rotterdamsche Manege.
Voor Rotterdam is het een ideale locatie. Midden in Kralingen, waar toch veel goed bedeelde mensen wonen en je kan zo het bos in.
De stallen staan goed vol, dus er is vraag genoeg!

mika11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:44

Ik betaal 180,00 voor een stalling op een boerderij.
Daar zijn 8 paarden dus het is kleinschalig.
Twee buitenbakken, mooie buitenstallen met luik, vlakbij het bos.
Zomers weidegang en 's winters hele dag in een grote paddock.
Alle vrijheid op stal, een eigen schuur met 3 anderen voor onze spullen.
Paarden worden gevoerd en binnen/buiten gezet, er wordt gemest.
Geen luxe zoals stapmolen, binnenbak etc.
Maar de paarden hebben er een super plek.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:52

Bij de manege zilfia's hoeve in Houten(dus dichtbij de stad Utrecht) betaal je 320 voor een paard. Dan heb je wel:
voeren
uitmesten
2 grote binnenbakken en 1 kleine
een mega buitenbak met springgedeelte
1 paddock
2 longeercirkels
weides waarbij je kan kiezen of je je paard in de algemene wei zet of dat je een stukje wilt huren voor jezelf
stapmolen
solarium
twee wasplaatsen
en een zadelkast

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 10:59

Ik heb een paar jaar op een stal gestaan waar ik destijds al 360 betaalde en daar stond ik met 2 paarden.
En nu heb ik het over 8/9 jaar geleden. Dus dat was toen dik betaald. Die stal was wel erg luxe. Zowel voor jezelf als voor het paard. Hele fijne stal. Je paard werd daar picobello verzorgd. Dekens op en af doen, in de stapmolen zetten, stallen van 3,5 x 5m, tot de knieen zowat in het stro....Daarna is 1 paard naar een paardenrusthuis gegaan en die andere heb ik op een manege gezet voor 375 p/m. Gewoon hooi, stro, stal en maar 1,5 uur weidegang per dag. Binnenbakken, buitenbakken, je kent het wel. Maar geen extra luxe ofzo voor dat geld.

Nu sta ik op een stal waar ik van alle gemakken voorzien ben. Paard staat alleen in de winter `s avonds en `s nachts op stal, kleine groepen, veel weide. Binnenbak, buitenbak, kantine enz enz... voor behoorlijk wat minder knaken ! Top !
Laatst bijgewerkt door Sando op 24-12-11 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:00

Ik sta op een manege. (alleen voor eigen paarden en pony's, elke donderdag komen er manegepony's) In Drenthe.
Daar is aanwezig:
Ruime stallen
Wasplaats met spuitslang (verschillende standen) en gedeelte om je paard aanvast te maken.
Bij de privé stalling (alleen voor mensen die daar een paard hebben staan):
Ruimte voor een zadelkast
Palen om je paard aan te poetsen.
En verder:
Buitenbak
Binnenbak
Weide (ieder een stukje)
+ hooi, voer, en alle lidmaatschappen betalen we hiervoor ca. 180 euro per maand voor.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:02

just_kiki schreef:
ik betaal 380
dan heb ik:
(álle bodems agterberg) binnenbak 20*60 & binnenbak 20*40, buitenbak 30*70, en 2x buitenbak 20*60
overdekte stapmolen
4 wasplaatsen waarvan 2 met koud water, en 2met warm water. 4'normale' poetsplaatsen.(bij de manege gedeelte ook nog 3 poetsplaatsen)
2x solarium.
Weidegang HEEL het jaar door.
longeercirkel.
gallopeerbaan
Waterbak
grote parkeergelegenheid voor de trailer
Grote kantine waar je ook eten kunt bestellen
de paarden worden 5x per dag gevoert.
1x in de week volledig gemest (machinaal) en elke dag opgestrooit. maar aangezien mijn paard op zaagsel staat word er elke dag gemest

Dit is wel de ultieme luxe zowel voor het paard als voor het baasje!
Netjes hoor!! _/-\o_ Vaak gaat de luxe van het baasje toch voor die van het paard. Fijn om te lezen dat het ook allebei kan!

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:04

Ik betaal per 1 januari €395,- per maand en de faciliteiten zijn; tweemaal daags brok en kuilgras, ruime boxen met stro of vlas, elke dag opgestrooid en 1 keer in de week uitgemest, het hele jaar door ontwormt, binnenrijbaan 21x40m en binnenrijbaan 30x70m, buitenrijbaan 20x40m en buitenrijbaan 20x60m, 2 longeer cirkels, 2 paddocks, stapmolen, spring materialen beschikbaar en springweide, 2 spuitplaatsen warm en koud water, solarium, binnen poetsplaats, trailer stalling, eigen zadelkast, zomers weidegang in groep of alleen, ligging in het natuurgebied met ruiterpad direct vanaf de manege en een kantine. Er is ook nog een derde kleine binnenrijbaan bijgekomen waar je ook mag longeren en losgooien.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:14

LEKKERGEK schreef:
SunNDLM schreef:
Duurste stal waar ik van heb gehoord was in Rotterdam, deze was € 480 pm (vorig jaar zomer dus allicht omhoog). Echt belachelijk, heb daarna ook direct gezegd dat ik niet meer geïnteresseerd ben :P En dat was ook nog eens stalling zonder weide met 3 paddocks voor minstens 50 (?) stallen.

ben wel eens beniewd welke stal dat dan is geweest, phoe wat een prijzen zeg!

Prinsenhof?

Dit is de rotterdamsche.
Hangt trouwens ook zo'n heerlijk sfeertje. Prinsemolen is voor hoever ik weet 285,-.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:22

Bizar walgelijke 8)7 8)7 prijzen %) ben ik blij dat op de Veluwe woon mijn god

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:30

Tot voor 3 jaar geleden verhuurde ik onze buitenboxen, midden in de randstad, Zoetermeer, met super uitrijmogelijkheden ( zo vanuit de tuin) redelijk tot goede buitenbak mét verlichting, spuitplaats, wei in de zomer en in de winter zette ik de dieren enkele uren in de buitenbak, 2x per dag bix en 3x per dag hooi, ze staan op vlas. Uitmesten in overleg (of ik, of de klant zelf)

Momenteel heb ik 4 boxen leeg staan, wat zou volgens jullie een redelijke prijs per maand zijn?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:34

Op de veluwezoom zitten toch ook stallen die flink aan de prijs zijn. Midden Heuven bv was de laatste keer dat we daar gekeken hadden over de 400 euro per maand.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:38

Momenteel sta ik op een pensionstal (randstad) waar ik € 335 pm betaal. Wat krijg ik hiervoor?
- 20x40 binnenbak
- 20x60 buitenbak
- longeerring
- 7 paddocks
- spuitplaats
- stapmolen (wordt ze elke ochtend een half uurtje ingezet)
- voeren wordt gedaan, mesten moet ik zelf doen
- 's zomers overdag weidegang

De reden waarom ik voor deze stal gekozen heb?
Bij voorkeur zou ik mijn paard overdag lekker buiten hebben staan, maar na 3 van zulk soort stallen heb ik besloten lekker iets meer te betalen en voor wat luxe te kiezen.
- Stal 1 was € 150,- pm, grote paddock (groep) met schuilstal en hooiruif. Voeren en mesten moest zelf gedaan worden. Geen mogelijkheid tot trainen, dus ik moest buitenlid worden van de vereniging iets verderop (€ 500 pj) welke op een half uur stappen ligt. 's Zomers nog wel te doen, maar 's winters gewoon niet leuk meer.
- Stal 2 was € 135,-, stond ze overdag buiten in de drek, 's avonds op stal. De rijbak was met regen te nat om in te kunnen trainen. Hier werd voeren, mesten en binnen/buiten zetten zelf gedaan en biks/hooi/zaagsel moest zelf geregeld worden. Toen ze overdag alleen buiten kwam te staan leverde het ook alleen maar stress op en trainen zat er ook niet in.
- Stal 3 was € 185,- pm, stonden ze overdag in grote groepen in te kleine paddocks (mi) in de drek buiten. De rijbak was zo klein, zwaar (droog weer) en glad (nat weer) dat ik er niet normaal kon trainen. Hier werden de paarden wel gevoerd en buiten gezet, mesten zelf.

Het bestaat dus wel, maar erg veel plezier houd je er niet aan over. Mijn hobby kost me meer dan genoeg geld, dus dan wil ik er ook graag wat van genieten. De stal waar ik nu sta wordt ze 's ochtends in de molen gezet, 's middags zet een vriendin haar buiten en 's avonds ben ik er zelf om te trainen en tutten. Ennnn heb ik ook gewoon een nette bak om in te trainen :)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:55

Ik heb mijn paard nu aan huis staan en moet eerlijk zijn dat ik niet weet hoeveel dat kost per maand (mijn ouders betalen nog zolang ik studeer).

Voordat bij ons thuis de stal klaar was hadden we mijn paard op pension staan. Koste volgens mij 235 pm. Daar werd voor mij gevoerd en en het paard in en uit de wei gedaan en vaak mesten ze ook nog voor me uit als ze toch bezig waren met hun eigen paarden. Ze hadden daar een hele grote buitenbak die eigenlijk altijd te rijden was, een cross-wei en was 5 min stappen van het bos. Vaak gaf de eigenaar mij ook nog privé-les waar we niks voor hoefde te betalen omdat hij het leuk vond om te doen.
Dit was overigens wel gewoon bij mensen thuis en niet een 'professionele' stal waarmee het geld verdient moest worden.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:58

Ik sta 20/25 km vanaf amsterdam en ik betaal 250 euro per maand en ik heb:

Eigen paddock van 9 tot 17 uur buiten incl water en hooi (mogen ook samen gezet worden)
Stapmolen
Ruime stallen
Buitenbak 20 x 40 met eb en vloed bodem
Binnenbak 20 x 40 met goede bodem (weet niet welke)
Solarium
Écht onbeperkt hooi de hele dag door
Zomers weidegang keuze uit 24/7 of s'nachts op stal
Er staan maar 15 paardjes, dus altijd heerlijk rustig!

Er moet wel zelf gemest worden, maar mijn paardje staat de hele dag buiten, heeft vriendjes en onbeperkt eten!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:05

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:16

Ik heb ooit op een stal gestaan waar ik 360 euro moest betalen, paarden hadden geen weide wel paddock en schitterende rijbakken, solarium etc.

Nu sta ik voor 310 euro, wordt gemest, paarden komen elke dag in de weide en in de winter worden zelfs de benen schoon gemaakt zodat ze niet met kleibenen de stal ingaan. We hebben een longeercirkel en een buitenbak die vanaf volgende week weer een mooie bodem heeft ;). Je mag je eigen voer geven maar ook dat van de stal. En je kunt er geweldig buiten rijden.mijn pensioenpaard heeft er ook een plekje met 24\7 weidegang en nu in de winter savonds en nacht in een goepsstal dit is uiteraard goedkoper..... voor mij en mijn paarden is de fijnste stal waar ik ooit gestaan. de paardjes heerlijk veel buitenin echt grote weides in hun eigen vaste kudde, ze komen heel tevreden op mij over en daar wil ik best dit bedrag voor betalen.....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:18

jesito schreef:
KylaLover schreef:
ik betaal 415 in de maand vanaf januari 2012. Wordt gevoerd en gemest, buitenbaan van 20x40, binnenbaan van 20x40 en overdekte van 18x35ong. Geen weiland, wel 1x per week groepsles bij de prijs in.

Heb ook wel gehoord van een stal, all in incl weiland en verzorging en zo, 575 euro. Dat vindt ik asociaal veel

Zoveel geld en niet eens wei :')
575 euro is ook belachelijk veel daar heb je een huis voor, maar neem me niet kwalijk 415 euro is ook al belachelijk zeker zonder wei.
Zullen wel gouden brokken en hooi krijgen.

Vergeet je niet hoeveel het kost om zo'n enorme luxe accommodatie te bouwen?
Hier aan huis zonder al die luxe ligt onze hypotheek al 3x zo hoog als onze vorige hypotheek, en sinds we verbouwd hebben en een normale paardenstal en garage hebben in plaats van de eenvoudige kapschuur en het krot dat er stond ligt onze hypotheek 5x zo hoog als bij ons vorige huis....
Accommodaties met luxe, met hout, afgewerkte bakken en stallen, dure bakbodems waar je ook een zeer luxe nieuwe auto voor kunt kopen en enorm dure grond voor weidegang en paddocks etc... Dat loopt in de miljoenen! Daar zit een behoorlijke vaste lastenplaatje aan die met de boxhuur terug verdiend moet worden als diegene zelf geen super ruiter is die het met dure lessen ook wat bij kan spekken...

Kijk duur zonder luxe, kun je over discussieren, maar als je echt een luxe stal hebt met goed onderhouden en uitgebreide voorzieningen, dan zit daar heel wat meer geld in dan in een normaal woonhuis...