Mevrouw zal zich moeten troosten met de gedachte dat ze haar overleden zoon zo een grote dienst bewijst , dat ze zijn pony een fatsoenlijk leven gunt in plaats van het dier per-sé bij zich te willen houden op een paard-onterende manier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Telpeva schreef:Als TS de dierenbescherming had gebeld, had de relatie tussen haar en de eigenaren in één klap heel slecht geworden. Wieweet zou ze na zo'n actie niet meer welkom zijn bij de pony. En dan had de dierenbescherming er vervolgens niks aan gedaan (dier heeft immers water, voedsel en onderdak) en dan had de situatie voor de pony hetzelfde gebleven, of in de loop van de jaren verergerd. Nee daar heeft de pony veel aan?
TS heeft het imo op een logische manier opgelost, met liefde voor mens én dier. En ze heeft het gewenste effect hiermee behaald, op een manier waarop iedereen er beter van wordt. Dat is toch juist een mooi iets? ik vind het juist top van TS dat ze zo gehandeld heeft
Een paar slokken per dag? Is niet acceptabel ze moeten altijd water tot hun beschikking hebben, het verbaasd me gewoon weg dat mensen dit uberhaubt goedkeuren. Al dat geiten wollen sokken gedoe voor de eigenaren.
Wanneer beseffen mensen nu een dat een dier ook gevoel heeft en behoeftes heeft. Ondanks dat eigenaren misschien in een *** situatie zitten. Daar heeft het paard helemaal NIETS aan.
Daar is nu waar al dat dierenleed vandaan komt. Mensen die wel weten dat het niet zo hoort maar er ondertussen ook niets aan veranderen. Wat denk je van al die dierenverzamelaars? Die bedoelen het ook allemaal goed maar beseffen niet wat ze die beesten aandoen. Nee zielig joh voor die mensen als de dieren weg gehaald worden.
Nee mensen die hun paard willens en wetens 23 uur per dag op stal zetten worden hier afgeschoten maar deze mensen kunnen er niets aan doen. Wat is de wereld toch krom.
Telpeva schreef:Achjee, zo gehecht eraan ondanks dat ze er niet goed voor konden zorgen. TS ik vind het SUPER dat jij hem mee hebt mogen nemen, nu kunnen ze hem nog fijn opzoeken, misschien dat het ze ook nog helpt om het overlijden van hun zoon te verwerken. Mag je ook vanalles doen met de pony, eventueel in laten rijden of voor de kar laten beleren oid? ik kijk nu even heel ver in de toekomst hoor, maar als de pony ingereden zou zijn, en alles thuis weer op orde is, desnoods met (professionele)hulp, en de pony weer teruggaat naar deze mensen, dat ze dan makkelijker een verzorgertje ervoor kunnen vinden zodat hij in de toekomst echt nooit meer wat tekort komt(sorrie tis een beetje een lange zin geworden)
Zou er wel voor zorgen dat de eigenaren dan wel van tevoren leren hoe ze het dier beter moeten (laten) verzorgen, maar da's een ander verhaal
MaritAriel schreef:Telpeva schreef:Achjee, zo gehecht eraan ondanks dat ze er niet goed voor konden zorgen. TS ik vind het SUPER dat jij hem mee hebt mogen nemen, nu kunnen ze hem nog fijn opzoeken, misschien dat het ze ook nog helpt om het overlijden van hun zoon te verwerken. Mag je ook vanalles doen met de pony, eventueel in laten rijden of voor de kar laten beleren oid? ik kijk nu even heel ver in de toekomst hoor, maar als de pony ingereden zou zijn, en alles thuis weer op orde is, desnoods met (professionele)hulp, en de pony weer teruggaat naar deze mensen, dat ze dan makkelijker een verzorgertje ervoor kunnen vinden zodat hij in de toekomst echt nooit meer wat tekort komt(sorrie tis een beetje een lange zin geworden)
Zou er wel voor zorgen dat de eigenaren dan wel van tevoren leren hoe ze het dier beter moeten (laten) verzorgen, maar da's een ander verhaal
Jaaa ik mag alles met hem doen! Hij is super onder het zadel en ik heb hier op maandag en donderdag twee meisjes rond huppelen voor mijn shet dus dan kunnen ze hem mooi rijden in de bak , en hij is beleerd voor de kar en ik heb er spullen voor. Word wel veel werk ... 3 pony's aan huis
Nikass schreef:En Stef, de wereld is niet zo zwart/wit... misschien kom je zelf nog wel eens in een situatie terecht waardoor je een situatie niet meer goed overziet. Wat weet jij van die mensen?
Tigra_ schreef:Een paar slokken per dag? Is niet acceptabel ze moeten altijd water tot hun beschikking hebben, het verbaasd me gewoon weg dat mensen dit uberhaubt goedkeuren. Al dat geiten wollen sokken gedoe voor de eigenaren.
Wanneer beseffen mensen nu een dat een dier ook gevoel heeft en behoeftes heeft. Ondanks dat eigenaren misschien in een *** situatie zitten. Daar heeft het paard helemaal NIETS aan.
Daar is nu waar al dat dierenleed vandaan komt. Mensen die wel weten dat het niet zo hoort maar er ondertussen ook niets aan veranderen. Wat denk je van al die dierenverzamelaars? Die bedoelen het ook allemaal goed maar beseffen niet wat ze die beesten aandoen. Nee zielig joh voor die mensen als de dieren weg gehaald worden.
Nee mensen die hun paard willens en wetens 23 uur per dag op stal zetten worden hier afgeschoten maar deze mensen kunnen er niets aan doen. Wat is de wereld toch krom.
Tigra_ schreef:Het is allemaal heel fijn dat jullie dit een heldendaad vinden.
Maar om toch nog even wat te zeggen vindt ik de TS opzich tegenover de mensen misschien redelijk netje gehandeld heeft.
Maar zo'n verhaal op internet zetten met foto's? Nee niet zo geslaagd als je zulke mensen wil helpen houdt het dan voor je en stel niet iedereen op de hoogte daarvan.
MaritAriel schreef:Tigra_ schreef:Het is allemaal heel fijn dat jullie dit een heldendaad vinden.
Maar om toch nog even wat te zeggen vindt ik de TS opzich tegenover de mensen misschien redelijk netje gehandeld heeft.
Maar zo'n verhaal op internet zetten met foto's? Nee niet zo geslaagd als je zulke mensen wil helpen houdt het dan voor je en stel niet iedereen op de hoogte daarvan.
Gelukkig heb ik geen namen genoemd , en geen foto's gebruikt waardoor je ziet waar de mensen wonen of welke plek het is . Niemand die dus weet welke pony dit is . Maak je maar geen zorgen , ik deed dit niet om de mensen te helpen , maar om me zelf wat gerust te kunnen stellen omdat ik wou weten als de dierenbescherming langs zou komen , of ik hem dan meteen kwijt was ja of nee . Want daar was ik doods bang voor , ik wou enkel en alleen wat tijd om hem daar weg te krijgen , maar daar gaven veel mensen in de omgeving mij geen tijd voor door te drijgen met de dierenbescherming.
Nogmaals wees niet zo harteloos . Toon een beetje respect of open anders je eigen topic , maar kom hier niet terug met zulke reacties.
Bedankt.
Tigra_ schreef:Ow lieve schat je weet dat je met zo'n topic alles kan verwachten dus dan had je of beter na moeten denken voordat je hem openden of accepteren dat je dit wel had kunnen verwachten.
En waarom zou ik respect tonen voor mensen die blijkbaar niet zo geweldig voor hun paard zorgen? Jij zet dit zelf op internet maar als er dan iemand is deze manier van de eigenaren totaal onacceptabel vindt is het ook niet goed. Sorry hoor maar dit gaat helemaal niet over jouw maar over de eigenaren. En nee er is geen enkel excuus om een paard op deze manier te huisvesten. Hoe lief die mensen ook zijn.
Het zegt toch best veel als mensen in je omgeving dreigen met de DB?
En waar zou ik een topic over moeten openen?
Dit was het wel ik ga er niet meer woorden over vuil maken, succes ermee.
Jelleee schreef:Ik kan me wel een beetje vinden in de reactie van Tigra. Een paard op zo'n manier huisvesten is pure dierenmishandeling. Maar ik begrijp ook heel goed dat die mensen het moeilijk hebben omdat hij van hun overleden zoon was, dan kan het heel moeilijk zijn om zo'n beest te verkopen.
Ik vind het enorm fijn om te horen dat hij nu bij jou komt te staan, voor zowel het dier als voor die mensen! Die hoeven hem nu niet te verkopen en het dier is 100 keer beter af bij jou. Da's een win-win situatieHeel goed dat je er zoveel tijd en moeite in steekt.
Tigra_ schreef:Ow lieve schat je weet dat je met zo'n topic alles kan verwachten dus dan had je of beter na moeten denken voordat je hem openden of accepteren dat je dit wel had kunnen verwachten.
En waarom zou ik respect tonen voor mensen die blijkbaar niet zo geweldig voor hun paard zorgen? Jij zet dit zelf op internet maar als er dan iemand is deze manier van de eigenaren totaal onacceptabel vindt is het ook niet goed. Sorry hoor maar dit gaat helemaal niet over jouw maar over de eigenaren. En nee er is geen enkel excuus om een paard op deze manier te huisvesten. Hoe lief die mensen ook zijn.
Het zegt toch best veel als mensen in je omgeving dreigen met de DB?
En waar zou ik een topic over moeten openen?
Dit was het wel ik ga er niet meer woorden over vuil maken, succes ermee.
Robin23 schreef:sorry maar dit ka echt niet
niet voor jouw of zo ..
maar voor die mensen
heb je er nooit met hun over gepraat
miss moet je dat wel eens gaan doen
miss kunnen hun je dan helpen om geld in te zamelen ofsow zodat je de stal kunt opknappen
ik wet niet of je der iets aan hebt ..
gr
MaritAriel schreef:Jeeej goed nieuws! Net en heel lang gesprek gehad met die vrouw en hij mag komen! Als het land van de zomer droog is gaat ie weer bij hun op het land en als het weer nat word komt ie weer terug bij mij. Ga morgen nog eve langs om te bespreken wanneer hij komt! Mede door jullie berichtjes komt ie! Had de berichtjes voor gelezen en toen zag ze wel in dat het niet meer kon! Bedankt allemaal!