Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pivanti schreef:Ohh oke, ja van vlas Ik ben nu aan t kijken wat ik met stro ongeveer kwijt zou zijn omdat ik 2 balen zaagsel verbruik en dat ook wel op loop natuurlijk
Pivanti schreef:Breghje, maar 7 wk met baal van 400 kg a 70 euro gaat nog wel toch Dat is bijna 2 maanden dus ruim 35 euro per maand ben je dan kwijt
Nou met zaagsel red ik dat echt niet of rapsodi (gehakseld koolzaadstro) dan heb ik wel 8 balen per maand nodig a 8,50 ps = ruim 65 euro per maand
Breghje schreef:*klopt op hout* ik moet zeggen, vorige week viel het me veel mee. Vandaag ook weer, gisteren heb ik een heel pak gehakseld stro eigenlijk voorin haar stal neergelegd, en veel van het vuile erdoorheen gedaan. Niet half half, meer 1/3 vuil ongeveer. En vandaag lag er nog in!! Mest haal ik weg elke dag, máár wat ik deze week anders heb gedaan, is dat ik de harde plek onder de mest (niet de plasplek, die haal ik wel 2x per week weg) niet meer weghaal, alleen dus de losse mest en hetgeen ik makkelijk bijkan. En daar dus ook geen schoon spul voor kwijt ben.
Of het ideaal is dat weet ik nog niet, doe het nog niet eens een week zo, maar goed dat gaan we zien dus.
Pivanti schreef:Ja als ik in strostallen kijk hier op stal, zie ik altijd het beton... of t komt omdat zij zo weinig stro erin doen of dat je dat altijd wel houd, weet ik niet...
Met zaagsel heb je wel een zachter bedje
Maar ik gebruik wel 2 pakken in de week om een beetje een bed te houden Omdat ze zo smerig is moet ik er elke dag aardig wat uithalen en dan moet je wel aardig wat bijstrooien, anders zie ik ook beton...
x_Quinta_x schreef:Zegt niemand, Ik zeg alleen wat ik bij mijn paarden zie. Als ze smorgens tot 10 uur op stal staan dan is het ook een smeerbende.