ponylies schreef:sorry zet dat dier gewoon lekker in de wei met een maatje zal ik zeggen !
Hahaha, of je kan m ook in een wei werpen. Duwen kan ook nog, maar zetten klinkt beter ja

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
probabeest schreef:vinden ze vast leuk, maar dit geld dan natuurlijk ook voor al die kleintjes die alleen bij grote paarden staan als gezelschapspaardje, die hebben ook geen vriendjes van dezelfde grote.
ik krijg bijna medelijden met mijn grote, dat is nl de enigste in zijn maat, de rest is allemaal de helft kleiner, best zielig
capopjekop schreef:Momenteel staan mijn shetters stil, omdat ik zelf geblesseerd ben. Maar ook als zij straks weer serieus aan het werk zijn blijven ze lekker 24/7 met schuilstal buiten. Voor mij is dit onhandiger, want het duurt langer voor ze droog zijn en ze zijn vaak vies. Eventueel worden ze dan geschoren met deken. Ik vind het zelf zonde van mijn geld, maar ik snap wel dat andere mensen voor een stalling kiezen waar het voor henzelf makkelijker wordt.
Maar ik vind wel dat het niet ten koste moet gaan van je dier. Daarom snap ik mensen niet die hun dier op een stal zetten waar hij bijv maar 1 uurtje buiten mag alleen en dan nog een uurtje getraind wordt en mss nog even in de stapmolen. Dan heeft de ruiter alle luxe, maar het paard vind ik dan maar sneu. Daarom vind ik het zo jammer dat al die luxe maneges en stallen niet wat meer aandacht besteden aan goede ruime paddocks en hun weide. Soms lees ik bij stallen in de buurt dat naar buiten in de wei/paddock een optie is. In mijn ogen is dat juist een basisvoorwaarde wil je paarden houden. Dus luxe voor de ruiter is hartstikke mooi, maar het moet niet ten koste gaan van je paard
amantjuh8 schreef:Waarom te luxe voor een shet, die van mij gaat ook lekker met de rest mee op stal en als het vies weer is, komt ze niet buiten.
Een shet is ook een pony dus waarom zou die anders behandeld moeten worden dan bijv een welsh
Nien1984 schreef:amantjuh8 schreef:Waarom te luxe voor een shet, die van mij gaat ook lekker met de rest mee op stal en als het vies weer is, komt ze niet buiten.
Een shet is ook een pony dus waarom zou die anders behandeld moeten worden dan bijv een welsh
Omdat een shet meestal niet zo gebruikt wordt als een Welsh??? En als het vies weer is zoals de afgelopen weken moet je eens opletten waar alle buitenshetters staan.... Midden in het weiland en het liefst ín een modderpoel! Terwijl ze gewoon een lekkere schuilstal vol hooi hebben meestal.
Nien1984 schreef:amantjuh8 schreef:Waarom te luxe voor een shet, die van mij gaat ook lekker met de rest mee op stal en als het vies weer is, komt ze niet buiten.
Omdat een shet meestal niet zo gebruikt wordt als een Welsh??? En als het vies weer is zoals de afgelopen weken moet je eens opletten waar alle buitenshetters staan.... Midden in het weiland en het liefst ín een modderpoel! Terwijl ze gewoon een lekkere schuilstal vol hooi hebben meestal.
XwendyXX schreef:klinkt wel goed
waarom zou het voor een shetlander te luxes zijn het is toch ook een ponys
dus doen