Doe ik mijn paard hier goed mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Doe ik mijn paard hier goed mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:27

Ik zou inderdaad wel er aan gaan werken om dat weer goed te krijgen :j

Dat je haar nu liever even rustig houdt vanwege de blessure is natuurlijk prima , maar ik zou er uiteindelijk wel naartoe werken dat ze weer gewoon lekker samen met andere paarden kan staan , en niet het probleem blijven ontwijken / voeden :)

Maar hou die 10 cm zand (zag ik ergens) even goed in de gaten , als er overal maar zo weinig op ligt (en doek ligt direct op aarde) gaat het een zooitje worden hoor , dan zit je met een hele hobbelige paddock straks :=

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:30

Een lint er tussen vind ik zelf niet alles. Mijn paard heeft uit nood even alleen moeten staan en die zag je wegkwijnen plus ze is drie keer door het lint heen gegaan in een korte tijd. En dan had ze aan drie kanten meerdere paarden om haar heen. Ik kon op dat moment ook niet anders, maar ben heel blij dat ze nu weer op een groot weiland (of paddock) kan met andere paarden.
Een ander paard deed precies hetzelfde. Die stond alleen en aan twee kanten stonden andere paarden. Die heeft de hele bedrading er uit getrokken. De paarden staan toch apart, ze horen niet bij de rest want ze staan achter het draadje. Sociaal contact is meer dan een ander paard zien of alleen een snuffeltje over het draadje.

Ik snap wel dat je nu niet wilt dat hij gek gaat doen en hem op DA advies alleen wil hebben, maar daarom ook, kan je niet voor later alvast opbouwen dat ze samen kunnen staan? Desnoods veel samen wandelen met die twee paarden?

edit: lees dat je dat al van plan was :D .

Over de grond: echt in de gaten houden. Zand op doek kan ook een sompige bende worden, of een loodzware bodem. Dat laatste wil je ook niet graag hebben als je paard een beenblessure heeft (dat las ik ergens). Het is gewoon een ****omgeving om makkelijk een goede bodem aan te leggen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 14:31

pmarena schreef:
Ik zou inderdaad wel er aan gaan werken om dat weer goed te krijgen :j

Dat je haar nu liever even rustig houdt vanwege de blessure is natuurlijk prima , maar ik zou er uiteindelijk wel naartoe werken dat ze weer gewoon lekker samen met andere paarden kan staan , en niet het probleem blijven ontwijken / voeden :)

Maar hou die 10 cm zand (zag ik ergens) even goed in de gaten , als er overal maar zo weinig op ligt (en doek ligt direct op aarde) gaat het een zooitje worden hoor , dan zit je met een hele hobbelige paddock straks :=

Ja idd ik wil ook graag dat ze weer in de kudde kan uiteindelijk! :j

Ik ga het goed in de gaten houden! Voorop ligt 25 cm en dat stuk betegeld, dan een stuk met 10 en dan de laatste meter zeker 30 cm. Misschien dat ik dat wat afvlak en wat meer bij het stuk van 10 cm leg.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:31

Ah dat wist ik niet! Dat verandert de zaak ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:55

Een regen deken op is een optie. Vooral als ze een hekel aan regen heeft.
En soort genoten erbij zodat ze bezig kunnen zijn onderling.

Ik heb pension paard die precies zo was, brak uit, ijs beerde langs de omheining maar is goed gekomen, regelmaat en routine hebben een heel ander paard van haar gemaakt.
Wil nu graag naar buiten, komt niet eerder dan 4 u s middags naar me toe om op stal te gaan en regen doet haar ook niet veel meer.
Deken is voor haar wel noodzakelijk, ze moet warm blijven, anders begint t ijs beren weer. Dus volop hooi, nu regendeken en staldeken er onder en happy.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:00

kevje06 schreef:

Lezen is ook een vak apart he? Lees dan in ieder geval alle berichtjes van de TS even door. Geeft ze alle antwoorden al.
Je kan ze heel makkelijk allemaal selecteren door rechtsbovenin haar berichten op Geplaatst doot TopicStarter te klikken. Heb je ze allemaal onder elkaar.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:18

Evelli schreef:
kevje06 schreef:

Lezen is ook een vak apart he? Lees dan in ieder geval alle berichtjes van de TS even door. Geeft ze alle antwoorden al.
Je kan ze heel makkelijk allemaal selecteren door rechtsbovenin haar berichten op Geplaatst doot TopicStarter te klikken. Heb je ze allemaal onder elkaar.

werkt op je mobiel niet helaas
maar ik zal mijn bericht verwijderen als er irritatie opgewekt word hierdoor
vertel alleen hoe het bij ons gegaan is

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 17:56

Ze staat er nu 2 dagen! En het gaat super goed!
Ze stond er meteen heel vredig en rustig!
Gister was het slecht weer, dus eerst heeft ze een tijdje met de kont tegen de regen in gestaan :+

Afbeelding

Toen ging de zon weer schijnen en heeft ze lekker hooi staan pulken uit de kliko!
Afbeelding

nom nom nom ik vermaak me goed
Afbeelding

Vandaag heb ik haar een tijdje in de gaten gehouden, en ze vermaakt zich wel!
Ze eet wat hooi, loopt een rondje, kijkt bij de buurvrouw, kijkt naar paarden die gelongeerd worden of gereden worden, neemt een slokje water, slaapt wat en eet weer hooi :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:59

Ziet er goed uit zeg! Lekker rustig en vredig inderdaad :)
Wens jou en Naomi een fijne tijd daar op stal :D
(kast al vol?)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:00

Mijn god , heb je er nou ook een roze spanbandje bij gevonden ? :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:01

Thanks! :D

Nee hahaha, de helft van mn spullen staan er in, de andere helft ligt nog op m'n oude stal! Ga het morgen ophalen! Heerlijk zo'n grote kast, alles past er met dik gemak in :+

pmarena: Wahaahaha _O- Nee zo erg is het niet, spanbandjes zijn rood-zwart :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:12

Ik dacht al , haha :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:10

Lekker dat het zo goed werkt!
Hoe groot is je paddock trouwens? Heeft elk paard zo'n eigen paddockje bij jullie en hoeveel van die paddockjes hebben jullie?
Bevalt het stoepje? Ik vind het echt veel makkelijker hooi opruimen, uit het zand plukken is een drama en daar wordt je paddock ook rap minder van...

Zie dat het buur paard ook een hooikliko heeft gekregen! Of had die hem al eerder?
Super dat er zoveel te zien valt bij jullie, hebben ze toch wat te doen tussendoor!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 00:16

De paddock is 10x5 m !
Ja elk paard heeft zo'n paddock al zijn ze niet allemaal gelijk. Hij heeft er ook een paar van 3x15 (lang en smal dus) en een paar van 7x7m.
Sommige staan samen, dan hebben ze wel een groter stuk (3 friezen hebben een heel lang stuk van 4x70 meter denk ik).
Er zijn 16 paddocks en rond de 20 paarden (er staan er dus een paar samen)

En het stoepje bevalt ook goed! Idd makkelijk aanvegen , al blijft er weinig liggen aangezien er weinig uit die kliko komt, dus alles wat eruit valt wordt direct opgegeten !

En er is idd super veel te zien! Geeft ook lekker afleiding!

En het paard naast mij heeft er idd ook 1! Is een vriendin van mij die is tegelijk met mij verhuisd en vond het ook een goed idee dus die heeft er ook een gemaakt! (op de foto's zat er alleen nog geen gaas voor, dus alleen een gat. vandaar dat je bij dat paard nog hooi ernaast ziet liggen)
De staleigenaar leek het ook een heel goed idee dus hij wil er nu 1 voor iedere paddock maken _O-

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 00:49

Ze eet trouwens wel heeeeel weinig uit de kliko! Ik denk nog geen 3 kilo in 8 uur...
Ik heb een dubbel gaasrek ervoor zodat ze 3x3 mazen had, ga er 1 weghalen zodat ze 5x5 mazen heeft denk ik. Ze staat zonder deken dus kan het ruwvoer wel gebruiken.