Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Aurora_

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:30

Ik heb zelf geen verzorgster maar vind het heel normaal dat je ervoor betaalt. Het bedrag is afhankelijk van de kisten van stalling en mogelijkheden. Bij een manege betaal je ook geld en vaak bieden mensen iemand een kans aan. Hier zijn vaak meer verzorgers dan paarden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:34

Ik vind een manege niet te vergelijken... dat is ten eerste een bedrijf, ten tweede betaal je voor een les en that's it. Voor een les op een bijrijdpaard zou ik ook betalen, voor het paard zelf niet ;) op een manege hoef ik ook niet uit te mesten/andere klusjes te doen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:37

Bijrijden en maneges vind ik ook niet echt te vergelijken.

Als bijrijder creeer je een band met het paard.. Als manege wordt je op ieder paard gezet en daar heb je maar een uur op te rijden en dan ga je weer..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:38

Met een manegepaard kan je best een band krijgen, rij zelf om de week op dezelfde pony en heb daar toch duidelijk meer mee dan met andere pony's.
Maar alleen al dat het een bedrijf is maakt het al niet te vergelijken... totaal andere instelling.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:39

Vrijrijden op een paard betaal je ook voor op een manege. De bovenstaande reacties zijn precies waarom er hier geen verzorgster komt haha. Ik heb ervoor altijd betaald voor bijrijden en vind dat niet meer als normaal. Mijn haf nu kost ruim 500 euro alles bij elkaar in de maand. Dan is 50e per maand een schijntje.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:41

Ik heb ook een bijrijdster en zij betaald niks en krijgt ook niks. Voor ons beide is het inderdaad een win-win situatie.
Ze rijdt wel les op mijn paard en dat betaald ze uiteraard gewoon zelf.

Maar ik heb mijn paard ook verzorgd voordat ze van mij was en toen moest ik op een bepaald moment ook 100 euro meebetalen aan de stalling.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:42

Ik heb nooit echt een band gehad met een manege paard..
Ik reed een tijdje iedere week op hetzelfde pensionpony'tje, omdat de eigenaar er niet op durfde.

Later was de pony ineens weg.. Ja dat was wel balen, maar ben er niet echt rouwig om geweest.. :=

500 euro per maand.. Jeetje waar haal je dat vandaan?
Volgens mij komt de eigenaar van mijn vz-paardje niet eens op de helft daarvan! Maar bij haar staan de paarden ook aan huis, dat scheelt enorm!
En ze heeft ook eigen hooi van eigen land :j

Maar ook toen zij nog op de pensionstal stond, niet hoeven te betalen :)
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 03-12-11 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

sanne5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:42

hooi,,!!

als je het zo vergelijkt is het inderdaad weinig !! mijn paardje kost 350,- per maand en ik heb een verzorgster die nu 40 ,- betaalt in de maand voor het rijden en e.t.c ze hoeft de stal dan wel niet uit temesten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:43

_Aurora_ schreef:
Ik heb zelf geen verzorgster maar vind het heel normaal dat je ervoor betaalt. Het bedrag is afhankelijk van de kisten van stalling en mogelijkheden. Bij een manege betaal je ook geld en vaak bieden mensen iemand een kans aan. Hier zijn vaak meer verzorgers dan paarden.

Bij een manage betaal je voor de les, niet voor het paard. Als ik les had met mn verzorgpaard moet ik daar toch ook voor betalen (ok ik had mazzel eigenaar betaalde alles voor mij) Maar ik ga niet betalen voor het feit dat ik mag uitmesten, of dat paard mag poetsen en wandelen en in het bos rijden :n

Eigenaar heeft er de tijd niet voor, ik heb geen geld voor een eigen paard...

paard wordt gereden en ik heb een gratis paard alle partijen blij (behalve paard want die mocht niet meer dr hele dag vullen met gras eten :') )

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:48

Bij een manege betaal je niet alleen voor de les hoor. Dan zou iemand wel erg veel verdienen. Voor vrijrijden op een paard betaal je ook gewoon.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:49

_Nancy schreef:
Ik heb nooit echt een band gehad met een manege paard..
Ik reed een tijdje iedere week op hetzelfde pensionpony'tje, omdat de eigenaar er niet op durfde.

Later was de pony ineens weg.. Ja dat was wel balen, maar ben er niet echt rouwig om geweest.. :=

500 euro per maand.. Jeetje waar haal je dat vandaan?
Volgens mij komt de eigenaar van mijn vz-paardje niet eens op de helft daarvan! Maar bij haar staan de paarden ook aan huis, dat scheelt enorm!
En ze heeft ook eigen hooi van eigen land :j

Maar ook toen zij nog op de pensionstal stond, niet hoeven te betalen :)

mijn pony is verzekerd, heeft rondom ijzers en staat op een stal naast Rotterdam waar hij in de winter ook buiten komt. Daar betaal je hier flink voor icm een agterbergbodem.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:55

Even simpel gezegd: 3x rijden per week = 12x rijden per maand. 100 euro p.m : 12x rijden= 8,33 per keer, ga daar maar eens een paardje voor op de manege huren om vrij te rijden en evt. een lekkere lange bosrit maken dan schrik je je rot wat je daar voor betaald.

Ik heb altijd bijrijders gehad, niet omdat ik geen tijd had maar omdat ik iemand een plezier wilde doen met een verzorgpaard en daar betaalde ze niks voor. Meisje heeft het 10 jaar lang met plezier gedaan en moest helaas ermee stoppen. Mijn zoektocht na zo'n zelfde "gouden" verzorgster begon en ik heb er nooit meer zo 1 kunnen vinden. Ik vind de mentaliteit zo ontzettend verandert van verzorgsters dat je tegenwoordig wel geld moet vragen om van iemand op aan te kunnen. Op de nog goede verzorgsters na dan maar die heb ik niet meer kunnen vinden, het is dus geen persoonlijke aanval op de goede verzorgsters die wel altijd komen, ze zullen heus nog wel ergens bestaan.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 16:55

_Nancy schreef:
Bijrijden en maneges vind ik ook niet echt te vergelijken.

Als bijrijder creeer je een band met het paard.. Als manege wordt je op ieder paard gezet en daar heb je maar een uur op te rijden en dan ga je weer..

Het eerste stukje ben ik met je eens, het tweede niet. Bijv, het paard op de manege waar ik rij waar ik vaak op rij, heb ik zelfs een trucje geleerd := En met hem heb ik duidelijk meer dan de andere paarden/pony's :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:09

Nee betalen voor een bijrijdster vind ik ook onzin.
Het is voor beide een win-win situatie!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:29

_Aurora_ schreef:
Bij een manege betaal je niet alleen voor de les hoor. Dan zou iemand wel erg veel verdienen. Voor vrijrijden op een paard betaal je ook gewoon.

Het is ook even heel kort door de bocht neergezet door mij...

Ik betaal op een manege namelijk voor les, om mijzelf te ontwikkelen. Het is niet zo dat ik een uurtarief betaal en dan ook nog een tarief moet dokken voor een paard.

(vrijrijden haddne wij nooit op de manege)

Bij een verzorgpaard zou je dus in theorie een tarief moeten betalen voor een paard, en wat krijg je er dan voor terug?
Eelt op je handen van het uitmesten, lamme armen van het poetsen (ik noem maar wat)

dat je zelf moet betalen voor een les op je verzorgpaard vind ik niet meer dan normaal..

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:32

Ik ben goedkoop :P Ik heb een bijrijdster die mij helemaal niets hoeft te betalen (vind ik persoonlijk ook belachelijk om er geld voor te gaan vragen). Ze betaalt alleen voor haar eigen lessen. Ik heb een bijrijdster omdat ik zelf er niet altijd aan toe kom om mijn paard beweging te geven. Daarvoor heb ik dan een bijrijdster die 2x per week komt. Ik ben allang blij dat ze mijn paard wil rijden, en dat doet ze dan ook met alle liefde :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:33

Bij de manege hoef ik niet uit te mesten en andere klusjes te doen, bij m'n oude bijrijdpaard wel. Dus dan zou ik én de eigenaar helpen en nog geld moeten betalen om uit te mesten ook, want dat is het wel in feite... :+ win-win situatie wordt dan meer een win situatie voor de eigenaar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:49

Je wil toch zelf een paard, waarom moet een ander daar aan mee betalen?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:55

Ik mag bij mijn bijrijdpony zovaak komen als ik wil en het enige wat ik betaal zijn mijn lessen en spullen. :+

Geld betalen vind ik echt onzin, en zou ik ook nooit doen.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:57

marleen_usar schreef:

omdat die ander ook proviteerd van 'jouw' paard . En hier heb ik het dus over iemand die verder geen klusjes hoeft te doen als uitmesten enz .

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:59

Profiteert van jouw paard!?

Niet dus he.. Jij hebt laten weten op de een of andere manier dat jij hulp nodig hebt omdat jij niet alleen voor je paard kan zorgen..

Jij profiteert van haar door haar ook nog eens te laten betalen, door iets wat jouw eigen schuld is :j

En op een beetje pensionstal hoef je niet eens zelf te mesten, en wat maakt mesten nou weer uit? Dat is een 5 minuten werkje, ik vind het zelfs leuk om te doen!
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 03-12-11 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:00

MaritAriel schreef:
marleen_usar schreef:

omdat die ander ook proviteerd van 'jouw' paard . En hier heb ik het dus over iemand die verder geen klusjes hoeft te doen als uitmesten enz .

Is dat profiteren of jou uit de brand helpen?

Ik ken niemand die een bijrijdster zoekt omdat ze dat leuk vinden, ze zullen er vast zijn. Maar toch zoeken de meeste mensen er een omdat ze geen tijd hebben. Ik ben het er niet mee eens dat het profiteren is.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:01

MaritAriel schreef:
marleen_usar schreef:

Daar val ik dus onder :')

Maar ik heb het uitzonderlijk luxe hoor, dat besef ik dondersgoed :j

Ik hoef niks te betalen, lessen werden betaald.
Mag 7 dagen per week komen. wei hoeft niet gemest te worden (stal hebben ze niet)
Spullen die ik koop worden meestal weer vergoed (ookal wil ik het niet)

en als enige tegendaad staat daar tegenover dat ik voor de paarden zorg als zij op vakantie zijn.

Maar goed bij andere verzorgpaarden heb ik altijd netjes uitgemest, tuig gepoetst en het weiland onderhouden.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:04

tja , gelukkig hoeven al die mensen die er zo optegen zijn die honderd euro niet te betalen , en de mensen die het wel doen , zoals mijn bijrijder , zullen vast zelf heel goed weten wat ze wel en niet willen . Het is nog altijd vrije keus ...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:51

Citaat:
Ik vind een manege niet te vergelijken... dat is ten eerste een bedrijf, ten tweede betaal je voor een les en that's it. Voor een les op een bijrijdpaard zou ik ook betalen, voor het paard zelf niet op een manege hoef ik ook niet uit te mesten/andere klusjes te doen.

Bij mij hoef je niks te doen, alleen fatsoenlijk omgaan met mijn paard en een beetje kunnen rijden.

Citaat:
Profiteert van jouw paard!?

Niet dus he.. Jij hebt laten weten op de een of andere manier dat jij hulp nodig hebt omdat jij niet alleen voor je paard kan zorgen..

Jij profiteert van haar door haar ook nog eens te laten betalen, door iets wat jouw eigen schuld is

En op een beetje pensionstal hoef je niet eens zelf te mesten, en wat maakt mesten nou weer uit? Dat is een 5 minuten werkje, ik vind het zelfs leuk om te doen!

|o dit zeker niet gelezen?

Citaat:
Ok ik zal mezelf even als voorbeeld nemen. Ik heb de tijd wel maar een dagje of 1-2 vrij vind ik wel lekker, want ik heb genoeg aan mijn hoofd. Ik heb een bijrijder omdat mijn vader een paar maanden geleden overleden is. Wij hebben twee paarden en dit is gewoon heel duur met 1 inkomen. Ik heb haar in de verkoop gehad maar kan haar gewoon (nog) niet missen omdat het ook een stukje tastbare verbinding is mijn vader. Nou ben ik zelf begonnen met werken en komen de kosten (logisch) op mijn eigen nek neer. De meeste stallen gaan qua kosten omhoog wegens de slechte zomer. Voor mij zijn die 50 euro in de maand erg welkom. En ik vind dat ik iemand een dienst bewijs met het rijden van mijn paard. Mijn paard is braaf, fijn te rijden en harstikke lief. Er mag mee gelest worden etc, en op stal hoef je dus verder echt niks te doen. Enige wat je hoeft te doen is mijn paard 2 dagen aandacht geven, verzorgen en rijden. Voor diensten moet je nou eenmaal betalen...

Niks aan deze hele situatie is mijn eigen schuld..Had mijn vader nog rondgelopen dan had ik ook geen bijrijder nodig gehad. Het is echt niet zo dat mensen alleen door tijd te kort een bijrijder nodig hebben :n . Echt kortzichtig. Er zijn mensen die aan het afstuderen zijn en daardoor druk, er zijn mensen die het lichamelijk niet aankunnen om zelf iedere dag te gaan en te rijden. En ook mensen in situaties zoals ik...