Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Aurora_ schreef:Ik heb zelf geen verzorgster maar vind het heel normaal dat je ervoor betaalt. Het bedrag is afhankelijk van de kisten van stalling en mogelijkheden. Bij een manege betaal je ook geld en vaak bieden mensen iemand een kans aan. Hier zijn vaak meer verzorgers dan paarden.
_Nancy schreef:Ik heb nooit echt een band gehad met een manege paard..
Ik reed een tijdje iedere week op hetzelfde pensionpony'tje, omdat de eigenaar er niet op durfde.
Later was de pony ineens weg.. Ja dat was wel balen, maar ben er niet echt rouwig om geweest..
500 euro per maand.. Jeetje waar haal je dat vandaan?
Volgens mij komt de eigenaar van mijn vz-paardje niet eens op de helft daarvan! Maar bij haar staan de paarden ook aan huis, dat scheelt enorm!
En ze heeft ook eigen hooi van eigen land
Maar ook toen zij nog op de pensionstal stond, niet hoeven te betalen
_Nancy schreef:Bijrijden en maneges vind ik ook niet echt te vergelijken.
Als bijrijder creeer je een band met het paard.. Als manege wordt je op ieder paard gezet en daar heb je maar een uur op te rijden en dan ga je weer..
_Aurora_ schreef:Bij een manege betaal je niet alleen voor de les hoor. Dan zou iemand wel erg veel verdienen. Voor vrijrijden op een paard betaal je ook gewoon.
MaritAriel schreef:marleen_usar schreef:Je wil toch zelf een paard, waarom moet een ander daar aan mee betalen?
omdat die ander ook proviteerd van 'jouw' paard . En hier heb ik het dus over iemand die verder geen klusjes hoeft te doen als uitmesten enz .
MaritAriel schreef:marleen_usar schreef:Je wil toch zelf een paard, waarom moet een ander daar aan mee betalen?
omdat die ander ook proviteerd van 'jouw' paard . En hier heb ik het dus over iemand die verder geen klusjes hoeft te doen als uitmesten enz .
Citaat:Ik vind een manege niet te vergelijken... dat is ten eerste een bedrijf, ten tweede betaal je voor een les en that's it. Voor een les op een bijrijdpaard zou ik ook betalen, voor het paard zelf niet op een manege hoef ik ook niet uit te mesten/andere klusjes te doen.
Citaat:Profiteert van jouw paard!?
Niet dus he.. Jij hebt laten weten op de een of andere manier dat jij hulp nodig hebt omdat jij niet alleen voor je paard kan zorgen..
Jij profiteert van haar door haar ook nog eens te laten betalen, door iets wat jouw eigen schuld is
En op een beetje pensionstal hoef je niet eens zelf te mesten, en wat maakt mesten nou weer uit? Dat is een 5 minuten werkje, ik vind het zelfs leuk om te doen!
Citaat:Ok ik zal mezelf even als voorbeeld nemen. Ik heb de tijd wel maar een dagje of 1-2 vrij vind ik wel lekker, want ik heb genoeg aan mijn hoofd. Ik heb een bijrijder omdat mijn vader een paar maanden geleden overleden is. Wij hebben twee paarden en dit is gewoon heel duur met 1 inkomen. Ik heb haar in de verkoop gehad maar kan haar gewoon (nog) niet missen omdat het ook een stukje tastbare verbinding is mijn vader. Nou ben ik zelf begonnen met werken en komen de kosten (logisch) op mijn eigen nek neer. De meeste stallen gaan qua kosten omhoog wegens de slechte zomer. Voor mij zijn die 50 euro in de maand erg welkom. En ik vind dat ik iemand een dienst bewijs met het rijden van mijn paard. Mijn paard is braaf, fijn te rijden en harstikke lief. Er mag mee gelest worden etc, en op stal hoef je dus verder echt niks te doen. Enige wat je hoeft te doen is mijn paard 2 dagen aandacht geven, verzorgen en rijden. Voor diensten moet je nou eenmaal betalen...