Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quido456 schreef:Maar wat vinden jullie beter?
als ze heel de dag weide gang hebben?
De tijden?
En is 2x genoeg? dus beetje in de ochtend en in de avond 1x?
rowo schreef:Ik snap persoonlijk echt niet dat mensen op zulke onregelmatige tijden kunnen voeren..... T is toch een kleine moeite om even op te staan, te voeren en weer naar bed te gaan?
nicky_rilana schreef:struktuur is juist belangrijk, zeker als ze op stal staan. want er staan een paar paarden en die krijgen heel onregelmatig eten, en die staan de heledag te stampen en dan met zijn neus tegen de tralies echt iritant. terwijl de paarden bij ons gewoon om struktuur hebben en die staan bijna nooit te stampen, alleen rond etens tijd
_suus19_ schreef:Quido456 schreef:Maar wat vinden jullie beter?
als ze heel de dag weide gang hebben?
De tijden?
En is 2x genoeg? dus beetje in de ochtend en in de avond 1x?
Ik vind persoonlijk 1x 's avonds wel weinig, maar dat ligt er ook aan hoeveel je geeft. Als ze uit de wei komen en je geeft dan een slowfeeder oid moet het wel kunnen denk ik. Maar als ze het binnen een uurtje op hebben is het wel weinig. 1x 's ochtends en dan het land op lijkt me wel zat.
Bij ons krijgen ze:
8.00 hooi + brok
9.30 naar buiten (ze krijgen alleen buiten hooi als ze door sneeuw oid geen gras kunnen eten)
16.30 naar binnen, dan krijgen ze hooi en brok
20.00 hooi
23.00 hooi
lovelucydan schreef:ik voer tussen 7:00 en 12:00 en tussen 18:00 en 23:00 dit doe ik omdat ik wisseldiensten draai en daardoor niet op vaste tijden kan voeren.
maar ik heb nog nooit gemerkt dat mijn paard er last van heeft. ze weet niet beter. ik zorg er wel voor dat er genoeg hooi is om de uren te overbruggen.
maar of paarden er last van hebben onregelmatig voeren? nee denk het niet. zolang je het goed spreid over de dag
zal nu wel heel bokt over me heen krijgen
nicky_rilana schreef:struktuur is juist belangrijk, zeker als ze op stal staan. want er staan een paar paarden en die krijgen heel onregelmatig eten, en die staan de heledag te stampen en dan met zijn neus tegen de tralies echt iritant. terwijl de paarden bij ons gewoon om struktuur hebben en die staan bijna nooit te stampen, alleen rond etens tijd
struktuur is juist belangrijk, zeker als ze op stal staan. want er staan een paar paarden en die krijgen heel onregelmatig eten, en die staan de heledag te stampen en dan met zijn neus tegen de tralies echt iritant. terwijl de paarden bij ons gewoon om struktuur hebben en die staan bijna nooit te stampen, alleen rond etens tijd