Hoelang zijn jullie per dag op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:22

Per dag heb ik nu zo'n 5 stallen te mesten en 1 of 2 paarden te rijden. Ook binnen/buiten zetten doe ik zelf en water geven. Denk zo'n 3 uur per dag.

Edit: op de woensdag en vrijdag en zaterdag vaak wat langer voor extra klusjes (stapmolen harken, écht netjes vegen, wasje draaien, boxen uitgebreid mesten, paddock harken, paarden wassen etc.)

max66

Re: Hoelang zijn jullie per dag op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:25

dat doe je nog snel dan, in drie uurtjes!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:31

Meestal ben ik dr 2 tot 2,5 uur. Stal mesten, rijden/longeren/grondwerken en paardje nog lekker in de paddock laten rondscharrelen. Als ik niet zoveel tijd heb, ben ik dr meestal 1,5 uur. Maar in het weekend kan ik dr ook veeeel langer zijn. Lekker tutten enzo :P

@Jantine: Dat doe je idd snel! Kan ik nog wat van leren :o

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:14

Ik ben meestal ongeveer 3 uur op stal als ik er ben.
Ik ben er 4 of 5 keer in de week! Ik heb voor mijn paard ook voor 2 dagen een bjirijdster!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:25

Ik was altijd zon 2 uur op stal, inclusief binnenhalen, mesten (paard had 1 wc hoekje, dus 5 keer scheppen, stro opschuiven en vooraan beetje aanvullen, zo klaar), voer en hooi klaarzetten voor savonds en volgende dag en poetsen en rijden. Rijden deed ik meestal max een uur incl in-uitstappen. Anders hield ik het zelf niet vol.

Als het gezellig was op stal was ik er altijd wel wat langer hihi.

Nu mijn paard verkocht is kom ik er natuurlijk niet meer dagelijks, maar ik ga wel met een vriendin mee op wedstrijd en dan zijn we uren bezig natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:16

winter
smorgens een uurtje en heel de namiddag

zomer
smorgens een uurtje, hele middag en savonds een uurtje

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:47

7 dagen per week zo'n 4 tot 5 uur per dag minimaal (soms ook wel eens 7 of 8 uur...)
en dan hoef ik officieel niet eens uit te mesten of te voeren (sta volpension)
Dus alle tijd die ik doorbreng is quality time voor mij en mijn paard op een pauzetje in de kantine tussendoor na. Ik ben heel graag heel veel bij mijn paard, maar eea komt ook voort uit het feit dat wij weinig voorzieningen hebben om de paarden buiten te zetten waardoor het er bijna op neerkomt dat als ik er niet ben, mijn paard op stal staat.
Wij hebben wel paddockjes (klein en max twee paarden bij elkaar erin) en mijn paard heeft het daar na twee uurtjes meestal wel gezien.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:54

Ik ben 1,5-2 uur op stal. In die tijd rij ik en doe ik een rondje met de kruiwagen (wei/bak/uitloop/stal). Dit gebeurt 2x per dag, dus is een kwartiertje werk.
Ik poets en zadel op in 20 minuten. In het weekend half uurtje, want dan doe ik dat iets uitgebreider.
Na het rijden (gem 45 min) krijgen ze eten en ondertussen doe ik dat rondje met de kruiwagen.
De pony's lopen na het eten weer lekker naar buiten, dus heb weinig meer op stal te zoeken dan :D
Dat is dan 5 dagen in de week. 1 dag heb ik een bijrijdster/verzorgster en 1 dag heeft hij vrij, dus dan voer ik alleen maar.

In het weekend is het wel eens langer, op wedstrijd is het veel langer :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:59

Dit verschilt heel erg. Omdat het me verzorgpaardje is hoef ik niet elke dag, maar als ik wil mag ik wel elke dag gaan.
Als ik echt alles moet doen ben ik er zo 2 tot 2,5uur mee bezig. Als ik alleen maar kom om te knuffelen/wandelen etc maak ik het zo kort of lang als ik wil.

bv. gisteren ging ik wat dingen oefenen voor het invlechten, ben toch mooi meer dan 2uur daar geweest xD

a.s. zaterdag onderlinge wedstrijd denk dat dat bijna van 9 uur s' ochtends tot half 11 s'avonds op stal word :p (hoef pas s'avonds te rijden, maar lieve haflinger pony is een smeerpoets en dus een bruine ipv witte staart+sokken... en kijken bij stalgenootjes enzo natuurlijk)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:02

gemiddeld 2 uur :) maar zijn er gezellige mensen dan wil dat nog weleens uitlopen :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:17

Ja bij wedstrijden of zomaar gezelligheid ben ik er nog al eens een hele dag (vindt mijn vriendje dan weer niet zo leuk)
Voordeel is wel dat mijn paardje en ik een hele hechte band hebben ontwikkeld...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:06

Meestal 2 uur per dag, dan voeren (ook klaarzetten voor smorgens), uitmesten + opstrooien, paarden binnenhalen en dekens verwisselen, rijden en dan alles weer opruimen.
Ik ben wel sloom hoor :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:09

Waar halen jullie de tijd vandaan, zie hier genoeg bokkes voorbij komen die 4 a 5 uur op stal zijn.
Ik heb daar echt de tijd niet voor hoor. Ben ook blij dat ze het hele jaar door 24/7 buiten sta.

Sonjabos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 06:39

ip 2 uur per dag

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:02

Marlis, vast niet iedereen heeft werk, school of een gezin.

Ik heb ook niet zoveel tijd hoor. Gelukkig doet de staleigenaar alles, voeren, mesten, binnen/buitenzetten (als ik er ben doe ik het zelf natuurlijk), maar toen de staleigenaar laatst ziek was deed ik het allemaal wel zelf. Ik moet je zeggen dat mij dit veel te veel tijd kostte om te kunnen combineren met mijn werk, huishouden en gezin. Blij dat de staleigenaar weer beter is!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:15

3/4 soms 5/6 :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:09

max66 schreef:
Marlis, vast niet iedereen heeft werk, school of een gezin.

Ik heb ook niet zoveel tijd hoor. Gelukkig doet de staleigenaar alles, voeren, mesten, binnen/buitenzetten (als ik er ben doe ik het zelf natuurlijk), maar toen de staleigenaar laatst ziek was deed ik het allemaal wel zelf. Ik moet je zeggen dat mij dit veel te veel tijd kostte om te kunnen combineren met mijn werk, huishouden en gezin. Blij dat de staleigenaar weer beter is!

Ik heb wel degelijk een baan, dus het is een hele planning om zoveel met mijn paard bezig te zijn. Dat begint al door 's ochtends voor dag en dauw op te staan om eerst naar haar toe te gaan om iets leuks te doen. En na mijn werk is mijn paard ook weer de eerste.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 08:49

Nu in de winter alleen om binnen te zetten, voeren en mesten en soms even poetsen. We hebben namelijk geen rijbak. In de weekenden zijn we er dan wel weer van 9 uur 's ochtends en dan blijven we ok wel tot een uurtje of 4, genoeg te doen met 3 paarden :)

_EmmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:29

2x in de week 3 uur bij m'n verzorgpaard. :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:51

Colway schreef:
maar wat doe je er in vredesnaam 5 uur? Ik hoef alleen te poetsen/rijden/o.i.d. maar ik ben ook geen kroeler/vlechtjes/tutten....

Gezelligheid op stal, Asra zijn stal gooi ik alles op een bult behalve zijn 'eilandje', de drollen rollen er dan mooi uit, die schuif ik op mijn greep en de kruiwaggel in.
Ik schud weer op, zodat de bodem uiteindelijk dikker lijkt dan ie is.
Check waterbak.
Ik gooi een stro laagje erover heen, zet zijn voerbakjes klaar (Lucerne/Fibra/Brok) , pak zadel enz.

Gooi zn 3 dekens af, poets hem met de hard gehaarde borstel, zn benen afpoetsen, nieuwe hengstenvlecht in zijn manen,(Want ik vind het eeuwig zonde als zn manenbos afgescheurd word door de teugels! anders deed ik het niet )
hoeven uitkrabben, beenbescherming om , zadel/hoofdstel/hv polo deken.
Rij een half uur / 3 kwartier zonder instappen/uitstappen meegerekend , als ie braaf is kan ik ook met 20 min klaar zijn want er word wel serieus getraind.

Zijn 3 jassen aan, spuit/schrob zn hoeven schoon , hoeven uitkrabben en op stal waar Fibra en Lucerne in zn bak liggen te wachten.

Daarbij heb ik er nog 1 bij te rijden regelmatig en op sommige dagen 3 te doen.
Tik ik de 4/5 uut wel aan hoor.
Laatst bijgewerkt door S_uus op 27-11-11 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:54

Doordeweeks (hangt ook van huiswerk af) meestal 1 uurtje na school.
In het weekend ga ik meestal rond 11 uur, en ben dan 5 uur thuis. Ik rij dan meestal 1 uurtje, verder beetje wandelen enzo.

Het hangt ook van het weer af, als het erg warm is of erg koud ben ik korter op stal.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:55

Meestal een uur of twee :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:00

gemiddeld 2 uur: 1/2 uur voor het rijden 45 min. rijden, 20 min. na het rijden en de rest kletsen :P.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:04

Ehh, is verschillend...
Nu dat het snel donker word na mn werk ga ik dan vlug, ben er ook zo weer weg...
Kan geen 2 dagen zonder mn paardje..
1 gaat ook met moeite hahaha....
Savonds in de zomer ben iker welleens van 7 tot 10/half 11...

In het weekend, was ik er hele dagen bijna...
Maar heb besloten dat ik voortaan sochtends vroeg ga tot uurtje of 12/1 meestal, heb ik iig ook nog iets aan mn weekend he! :)

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:32

Het verschilt bij mij heel erg.
Soms ga ik alleen maar even langs om te voeren en te kijken hoe het met dr gaat.
Dat ben ik er dus maar een half uurtje terwijl op andere dagen ben ik er rustig de hele dag.
Gemiddeld met ik zo'n 2 uur per dag op stal!