hoe ver rijden jullie voor je paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: hoe ver rijden jullie voor je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:22

Ik rijd nu 35 km heen en weer terug... over twee daagjes ga ik verhuizen en dan is het nog maar 8 km :)) Dus dat vind ik wel fijn. Paard gaat er niet op achteruit, ik moet zelf wel iets meer doen, maar heb het er graag voor over.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:37

Ik vind het juiste plekje voor je paard echt veel belangrijker dan hoe ver je moet rijden (ja oke, er zijnw el grenzen natuurlijk). Maar zo te lezen is de afstand best te doen voor je.
En aangezien ze dan 24/7 buiten staan en elkaar hebben is het echt niet erg als je om de dag heen gaat. Parden redden zich wel als de staleigenaar voert etc. En misschien kan je kijken voor een verzorgstertje daar in de buurt die het leuk vind eens met je manege pony te lopen en te poetsen en dat ze dus wat helpt met mesten. Ben je daar ook mee geholpen en zulk soort ponys zullen echt heel erg genieten van een 1 op 1 aandacht (anders als op een manege)..

En de prijs valt idd echt mee.
Ik heb heel toevallig sinds afgelopen weekend een huur weilandje. Ik betaal daar 90 euro voor, maar dan wel excl. Hooi word wel door hun geregeld. En ik heb van de eigenaren een maatje voor mn paard in de leen haha. Het is zelf verzorging, maar aangezien het maar paar min van mn huis is en ik er practisch voorbij rijd naar mn werk toe (en er dus vandaan) en ga dan dus 2x per dag heen om te voeren. Het is wel incl een paddock en afrastring en schuilstal!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:44

TS: heb je al een beslissing genomen? :)

Mijn paarden staan een kleine 50km verderop en ik ben er 3x per week.
Die keuze heb ik gemaakt omdat ik vanwege mijn gezondheid niet meer in aanraking mag komen met hooi en stro en volpension leek me nog de enige optie om mijn paarden te houden. Helaas is dat is hier in de directe omgeving niet te betalen voor 2 paarden.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:50

Soheee wat veel zeg! 30 km, 35, 40, moet er niet aan denken! :=
Volgens route planner 2,3 km en 8 a 9 min fietsen :D
Ideaal dus! eerst stond hij wat dichter bij, maar dat was niet echt geschikt voor hem, hij had liever een schuilstal maar dat kon daar niet, nu staat hij overdag buiten en snachts binnen.

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:55

Mijn paard heeft een aantal jaren op 10 minuutjes fietsafstand gestaan, wat op zich heel fijn was!
Nu staat ze op 20 km afstand en ik heb wel even getwijfeld of ik dat niet te ver vond. Maar ik hoef aan de verzorging zelf niets te doen dus hoef niet elke dag te gaan, dat vind ik wel een voordeel.
De andere stal was heel dichtbij maar kon ik echt geen dag overslaan. Ik heb geen spijt dat ik het gedaan heb!
Mn paard staat er super en dat vind ik het belangrijkst :j
Plus dat ik nu in een super buitenrij omgeving sta wat eerder niet zo was!

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 20:10

Nee ik heb nog geen keus gemaakt..ik moet nog op 2 stallen gaan kijken maar moest werken de afgelopen dagen dus moet er snel werk van maken, want ik kreeg een mail van die ene stal wat ik ging doen..want ze hadden nog 2 mailtjes binnen gekregen... dus morgen optijd uit de veren en kijken of ik nog bij die andere stallen langs kan zodat ik dan een keus kan maken..

Ik heb ze natuurlijk liever dichter bij huis denk dat iedereen dat wel wil...dus wil de keus ook niet te snel maken eerst alles bezichtigen.

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:11

2 km heen 2km terug
maar het word ook sneller donker dus minder ijd

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:57

30km :+

Rijd deze voor mensen maar heb hem echt voo mijzelf.
Paardlief wordt volledig verzorgd, dus hoef niet elke dag heen, toch ben ik gemiddeld 5a6keer in de week bij paard te vinden :)
Heb verlichting dus kan saafs ook gewoon lekker heen.

Mowgli23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:27

Mijn paard staat 23 km verderop, kan er helaas maar 3 dagen per week heen, maar wordt de dagen goed verzorgd als ik er niet ben. Ik ga met de auto, want anders kom ik er niet, hihi.

poekie68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:02

Ik besef me te weinig hoeveel geluk ik heb, ik kan hem vanaf het keukenraam in de stal zien staan en in de weide.
Voordeel van een pensionstalling is wel dat je veel meer samen bent, en hier op je zelf aangewezen bent.
Dus alles z'n voor en nadelen.

Marengogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:03

Nu nog 10 km hiervandaan.
Hopelijk straks 5 km dan heb ik een eigen weide voor mijn beestjes

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:04

Zo'n 750 meter denk ik :') . Daarvoor toch wel, tja, geen idee hoeveel kilometer, maar wel zo'n 25 minuten op de fiets... :Y)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:18

Ik heb nu geen paard meer, maar mocht er weer een paard komen zal die op een stal komen hier 24km vandaan. 30 minuten met de auto. In totaal dus een uurtje reistijd, 46km en dat 7 dagen per week maar het is het waard. Er zijn maar weinig andere stallen hier in de buurt waar ik mijn paard zou willen stallen.

Amanda010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:05

Ik doe dr 5 min. over met de fiets :)
Wel zo handig als je iedere dag naar je paardje gaat.

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:29

Die van mij staat 2 straten verder :')
staat wel lekker op wei met een maatje, dus is wel moeilijk nu (nog) met rijden!
maar er word een bak gamaakt :D!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:35

Op 5 minuten fietsen van ons huis staat een pensionstal, maar ik heb er toch voor gekozen om mijn paard wat verderop te zetten. Ik moet nu een kwartiertje in de auto om bij haar te komen. Maar ze staat op zo'n goede plek dat ik dat er wel voor over heb.
Ze staat ook op volpension, dus op zich hoef ik er niet elke dag heen.

MJR_Tjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:42

Mn verzorg paardje staat op ong. 16 km afstand, in de zomer moet ik er zo goed als elke dag werken dus dan is het geen probleem en in de winter rij ik er zo goed als langs als ik naar mn vriend ga. :)
Maar het is wel ver, ik ga niet zo maar voor de gein even langs. S'avonds gaat ook niet, er zijn geen lampen..
Maar in de zomer is het heerlijk :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:50

Vanaf eind volgende maand gaan ze verhuizen naar een stal op 30km afstand, dat is toch al mooi 20km enkele reis minder :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:54

Hoeveel km het is weet ik niet maar woon zelf in Vlaardingen en paard staat in Rhoon gestald.
Ben 20 minuten onderweg heen en terug met de auto. En als er file is langer...
Maar hiervoor staat ze wel dag en nacht buiten en wordt alles gedaan.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:07

Ik kan fietsend erheen (2,5 minuut als ik geen tegenwind heb) en ook weer terug.
Paarden zitten in 1 héle grote stal met in het midden een kuil korf. De stal is waarschijnlijk wel 100 m2. Je moet wel zelf de paarden in de wei doen, anders word het vergeten. Beetje vergeetachtig. Wel een geweldige sfeer!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:24

Paarden staan thuis dus ik wandel ongeveer een halve minuut.

Voorheen stond Willow op een manège en reed ik met de auto ongeveer een kwartiertje enkel. Niet zo heel ver, alleen jammer als er een pak sneeuw ligt en je dus eeuwig onderweg lijkt. Maar aan die stal schorde wel heel wat dus vandaar ook de keuze om hem thuis te zetten.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:36

poekie68 schreef:
Ik besef me te weinig hoeveel geluk ik heb, ik kan hem vanaf het keukenraam in de stal zien staan en in de weide.
Voordeel van een pensionstalling is wel dat je veel meer samen bent, en hier op je zelf aangewezen bent.
Dus alles z'n voor en nadelen.

Dat mis ik ook weleens, al weegt het niet op tegen al die afgunst en roddels op de pensioenstallen hoor... Ik heb nog wel aanspraak van 1 iemand, maar die komt ook niet altijd naar buiten... meestal is het wel handig op een pension stal als je de mening van een ander wilt weten... Maar goed, dan ben ik een vriend aka instructeur, dus dat is ook weer opgelost.

Ik leerde altijd voorheen heel veel van lessen meekijken van een ander.. dat gaat nu niet meer, dus heb het idee dat mijn ontwikkeling stil is blijven staan kwa rij gebied toen ik verhuisde :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:37

10 km heen en 10 km terug, met de auto 20 min en met de brommer ook.

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:40

Ik heb me paardje 5 km (enkele reis) van me huis staan. Dat bevalt me prima. Op de fiets ook nog goed te doen.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:35

mijn paard staat 150 km verderop! staat nu in training en probeer 1 x in de week te gaan.
zit nu al met problemen als hij weer terug komt, vind maar eens een goede stal in de randstad... NOT!
ben op het moment naar een mooie stal aan het kijken... ondanks de hoge kosten lijkt het me helemaal geweldig..
16KM.. Tja vorige stal was dat ook, t is niet om de hoek maar als je lekker doorrijd ben je er zo :D