Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LLusitana schreef:Als je hoge kosten voor dierenarts/kliniek zelf kunt betalen dan hoef je je paard niet te verzekeren. Je moet je gewoon afvragen of je ineens, ik noem maar eens wat, 4000 euro voor een koliekoperatie kunt ophoesten.
Cowgirl schreef:Bij zulke kosten zal het paard niet zomaar iets hebben waar hij snel boven op komt. Dan denk je al eerder aan koliek operaties.
Lovely schreef:[naam], die verzekering is voor 97% nutteloos.
pien_2010 schreef:Onze paarden waren verzekerd voor transport vanuit Frankrijk vier jaar geleden. Die verzekering hebben we door laten lopen in een verzekering (niet duur) voor als ze komen te overlijden (dus geen ziekte kosten), maar daar zit dus wel de WA verzekering aan vast. dat betekent dat als onze paarden schade aan derden verrichten (ook als anderen op hun rijden) dat vergoed wordt door de verzekering. Voorwaarde was wel dat we ze dan verzekerden voor als ze zouden komen te overlijden. Ik geloof dat we dan 1000,-- euro krijgen per paard. Ik vind het een erg prettig gevoel dat als onze paarden schade veroorzaken aan derden of derden zijn spullen (wij rijden veel buiten) we dat vergoed krijgen. Dat kan namelijk hoog oplopen en onze WA verzekering zag het niet zitten om ze mee op te nemen in de verzekering.
GittekeZ1 schreef:Je moet dan je paard boven de 4000,00 euro in de verzekering laten op nemen anders wordt een koliek operatie ook niet vergoed en meestal moet je dan toch zoveel % zelf betalen
maar het polis bedrag moet je ook ieder jaar betalen
suffie schreef:LLusitana schreef:Als je hoge kosten voor dierenarts/kliniek zelf kunt betalen dan hoef je je paard niet te verzekeren. Je moet je gewoon afvragen of je ineens, ik noem maar eens wat, 4000 euro voor een koliekoperatie kunt ophoesten.
Ik quote jouw stukje omdat dat precies de reden is waarom ik mijn paarden niet heb verzekerd. Als er bij 1 van mijn paarden zo'n koliek wordt geconstateerd dat er een operatie nodig blijkt, dan besluit ik op dat moment om mijn paard in te laten slapen. Klinkt misschien voor velen heel hard, maar als ik zie hoe weinig paarden er echt goed herstellen van een operatie dan bedank ik daarvoor.
pearlie schreef:Ik heb mijn paard wel verzekerd maar niet heel uitgebreid omdat je dan megaveel premie betaald. En zo duur was mijn paard nou ook weer niet...![]()
Hij is me wel veel waard maar das wat anders.
Ik heb em verzekerd tegen brand en diefstal. En iets met acute ziektes van binnenuit maar als je dat verder gaat bestuderen dan blijtk dat maar heel weinig te zijn...
Mijn shetlander heb ik niet verzekerd. Ook die wil ik niet kwijt, maar ik denk A dat die te goedkoop is voor een verzekering uberhaupt om aan te nemen en B de premie die ik dan moet betalen ik denk dat ik datbeestje er dan over een paar jaar er al drie keer uit heb dan...