Angyi schreef:Na alle berichten eens terug te lezen over de Hulsebos zadels, schrik ik ervan dat er zoveel gelijkwaardige klachten zijn als die ik zelf heb ervaren met deze firma.
Inmiddels enkele jaren geleden heb ik ook een zadel bij Hulsebos gekocht met op het oog hij een zadel op maat kon maken gezien het feit mijn paard een redelijke afwijkende zadelmaat heeft.
Aanmeten: leg er een zadel op en zien wel welke het beste ligt, dan inch en zweetblad schatten en we hebben een zadel op maat gemaakt.
Niet beter wetende, nam ik aan dat het zo hoorde.
Na zeker 3 maanden wachten was dan eindelijk het zadel klaar. Keurig aan huis gebracht, geen klagen. direct even uitproberen, en leek goed te zitten.
Toen begon de ellende... had aldoor het idee scheef op het paard te zitten. Gek dat ik dat met mijn 2 andere zadels niet had ?!
Het zadel schoof aan de voorzijde naar rechts en achter links opzij. De beruchte S wat ik ook elders in een bericht terug las.
Goed, Hulsebos gebeld, afspraak gemaakt om eens naar het zadel te kijken. Naar zijn zeggen lag dit aan het paard, kussens werden ongelijk (?!) opgevuld om zo de schuiven tegen te gaan.
Klachten bleven aan, inmiddels baarde het mij zorgen en gebruikte het zadel niet meer tot het eens goed zou zitten. Weer Hulsebos gebeld en de klachten uitgelegd en nieuwe afspraak gemaakt. Opnieuw de kussens anders opgevuld en de stoten door het zadel bevestigd, met een advies om maar meer druk en gewicht te plaatsen aan de linkerkant en zo het zadel op zijn plaats te houden ?!!!?????
Nu was ik het goed zat, het zadel zat nog steeds niet ! Heb het opgeborgen om het niet meer te gebruiken op mijn paard.
Klachten die ik aan hun vermelde werden uiteindelijk afgewinpeld dat het aan mijn paard zou liggen, zou scheef zijn en hij bood mij aan zijn eigen fysiotherapeute erbij te halen naar het paard te kijken, toen ik hier niet mee instemde en een voorkeur had een onafhankelijke fysiotherapeute erbij te halen ging men hiermee niet accoord, ik was immers ervan overtuigd dat het probleem niet bij mijn paard lag maar in het duidelijk ogende scheve zadel.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb geprobeerd via wetswinkel de firma aansprakenlijk te stellen voor alle kosten en het leveren van een niet deugdelijk zadel, helaas is de firma erg sluw en had ik geen kans van slagen.
Hoe het verhaal nu is afgelopen. Het zadel is inmiddels helemaal 'gerenoveerd' door een andere zadelmaker, opnieuw kosten gemaakt, maar past uiteindelijk ! De boom bleek 5 cm scheef ingelegd te zijn !!!!
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Alleen de rug van mijn paard is helemaal verziekt. Ook ik heb er een advocaat opgezet. Iemand hier in de buurt heeft zijn paard ook helemaal kapot door zo'n ......zadel! Bedankt hulsebos!