Zou willen dat ik stal 2 had voor die prijs!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nikass schreef:jammer jammer,
nee het is niet overdreven, je moet eens weten waar ik sta... en ik moet er wel 350 pm voor betalen
mylene32 schreef:tinaatje1 schreef:Nou dan ben ik de enigste die voor 1 zou kiezen. In de winter is 3-4 uur buiten voor mij echt wel voldoende hoor.
Voor jou, maar het gaat om een paard...
Focussed schreef:Ik heb afgelopen maandag op stal 1 overlegd samen met m'n vader en de staleigenaresse. M'n vader wilde wel eventueel voor €150 extra een paddock permanent huren haha (een van z'n eigen creatieve ideeën) maar dat was ook niet mogelijk.
Enige oplossing is buiten laten zetten in de ochtend, dit zal dan 2 à 4 uur zijn. Maar geen hooi en geen water. En omdat die van mij na een uur al zand gaat eten (honger? Verveling?) is dat
Eigenlijk geen optie.
Gister bij toeval een andere stal in de buurt gevonden.
Allemaal eigen paddock, met hooi en water. De eigenaar zet ze buiten sochtends (tussen 8 en 9) en haalt ze
Binnen (tussen 4 en 6 afhankelijk van hoe laat de zon ondergaat).
Worden 3x gevoerd, hij oogst zelf en probeert zo droog mogelijk hooi te maken. Een enkele keer heeft hij voordroog. Hij zorgt ook voor water in de paddocks.
Stallen zijn of de "normale" boxen (3x3 met tralies en open deur) of zonder tralies en ca 3,5 x 4 (iig groter dan de "gewone")
Kosten zijn 180 in de winter en 115 in de zomer (als je 24/7 op t land gaat. Anders komt er nog wat bij voor stro en hooi voor snachts)
Daarnaast staan ze daar ook nog steeds op t land , terwijl ze er bij ons al sinds 31 september eraf zijn gegaan.
Yamcha schreef:Daar zou ik dan voor gaan, dan heb je én goed voer, én weidegangDat klinkt wel echt smashing.
Zo te lezen maakt hij nog al wat kosten om het land goed te onderhouden, daar wordt het dan wel iets duurder van, maar dan heb je wel het beste van 2 werelden......
Ik snap alleen neit dat ze bij stal 1 zo een probleem maken van hooi en water in de paddocks, vind ik wel heel raar.