Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nanda schreef:Chaos schreef:Nanda hoe staat ie er dan bij? Een té lang touw is gevaarlijk.
Kan jouw paard zijn bil bijten als ie wil? Dan is het risico toch ook groot dat als hij licht en op wilt staan er overheen staat? Waarom zoveel risico nemen en dan niet bij die 2×4 meter één extra wand met deur bouwen????
Echt ik snap het niet.
Dat probleem is heel makkelijk op te lossen!Hij staat gewoon aan een touw van 1,25? meter. Onder aan het touwtje een blokje hout of een gewichtje. Daardoor staat touwtje altijd enigszins strak en voorkom je dat je paard erover stapt. Hij kan zich gewoon omdraaien, liggen, maar staat wel vast.
nogmaals, ik denk dat MIJN paard, in mijn situatie het vele malen beter heeft dan de vele paarden die van oktober tot mei 23 uur per dag in een box staan van 3 x3
xxMaxx schreef:Mijn pony staat in de nacht wel alleen... Van uurtje of 9 uur tot 7 uur, dan gaan ze weer naar buiten. Die andere paarden gaan 's nachts binnen, ik wil mijn pony gewoon liever buiten zodat hij kan blijven lopen, hij heeft een schuilstal. Maar ja, ik heb ervoor gekozen zelf de stal te mesten want ja, welke paard poept nou alléén maar in zijn schuilstal. Nou, mijn pony is zindelijk... Hij poept alleen maar IN zijn schuilstal![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nanda schreef:Mijn paard staan in een stand en ik vind het prima!Ik denk zelf dat mijn paard veel beter af is dan menig paard in Nederland!
Mijn paard staat 365 dagen per jaar overdag in de wei (geen paddock). Van december tot april gaat ze 's nachts op stal in een stand van ruim 2 meter bij 4 meter.De rest staat ze 24 uur per dag buiten Ze staat vast en gaat elke nacht liggen. Ik zie het probleem echt niet.
xxMaxx schreef:Mijn pony staat in de nacht wel alleen... Van uurtje of 9 uur tot 7 uur, dan gaan ze weer naar buiten. Die andere paarden gaan 's nachts binnen, ik wil mijn pony gewoon liever buiten zodat hij kan blijven lopen, hij heeft een schuilstal. Maar ja, ik heb ervoor gekozen zelf de stal te mesten want ja, welke paard poept nou alléén maar in zijn schuilstal. Nou, mijn pony is zindelijk... Hij poept alleen maar IN zijn schuilstal![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TinePine schreef:xxMaxx schreef:Mijn pony staat in de nacht wel alleen... Van uurtje of 9 uur tot 7 uur, dan gaan ze weer naar buiten. Die andere paarden gaan 's nachts binnen, ik wil mijn pony gewoon liever buiten zodat hij kan blijven lopen, hij heeft een schuilstal. Maar ja, ik heb ervoor gekozen zelf de stal te mesten want ja, welke paard poept nou alléén maar in zijn schuilstal. Nou, mijn pony is zindelijk... Hij poept alleen maar IN zijn schuilstal![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind het super dat je die keus gemaakt hebt. Beter voor zijn benen en lijf. Wel jammer dat zijn vriendjes dan binnen zijn, maar dat zou ik ook liever hebben dan vastgebonden aan de muur.
Mijn paarden gebruiken de schuilstal ook als openbaar toilet en gaan buiten lekker in de wei/ paddock liggen. Nu hebben we geen strooisel meer in de schuilstal en gebruiken ze hem waarvoor hij bedoeld is. Schuilen met erge wind en regen of tegen de zon of vliegjes.
LenaBaars schreef:denk dat iedere eigenaar de keuze heeft zijn paard 24/7 buiten te hebben. Wellicht is het verder rijden, kost het meer/minder en zijn de faciliteiten anders, maar de keuze is er. Ik denk echter niet dat je er ieder paard gelukkig mee maakt.
Als ik ze bij ons aan het einde van de dag drammerig voor het hek zie staan om weer naar binnen te mogen, zou ik het niet over mijn hart verkrijgen ze te laten staan.
Chaos schreef:Ik snap er niks van.