Hoe doen het jullie als je op vakantie gaat??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:19

mijn pony staat op een pensionstal dus die word daar gewoon verzorgd en door vriendinnen gereden. Helaas deze zomer niet omdat hij een uitprobeer periode had en ik hier zelf samen met hem even door heen moest komen. Deze zomer en de andere vakanties blijf ik zelf thuis en rijd ik hem dus gewoon zelf. Maar opzich is het gewoon dat ik hem graag gereden wil hebben verder de verzorging word dus door de pensionhoud(st)er gedaan.

Sammy_xxs

Re: Hoe doen het jullie als je op vakantie gaat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:33

Mijn paardje krijgt ook dr vakantie, dan staat ze lekker 2 maanden 24/7 op de wei ergens anders, want op mijn manege kunnen ze niet de hele dag het land op.
En als ik haar dan ergens anders zet voor 2 maanden, kan ik lekker op vakantie en zij samen met dr maatje ook lekker rusten :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:44

Wij kunnen moeilijk samen weg. dus als ik echt weg ga is dit onafhankelijk van mijn vriend, maar dan neem ik altijd wel paarden mee. Het nadeel van dieren aan huis is dat wij niet langer dan een of twee nachtjes samen weg kunnen en dan nog moet er zoveel geregeld worden dat onafhankelijk van elkaar het meeste rust geeft.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:48

:D Ik breng ze een naar een vriendin en vice versa. Gaat gewoon met gesloten beurzen en bij grote problemen houden we telefonisch contact.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:40

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:41

ik ga nooit op vakantie...mijn vriendinnen wel,en die roepen mij dan :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:43

Mijn pony staat op een pensioen stal :D
Wordt 's ochtends naar buiten gedaan en 's avonds naar binnen in de winter krijgen ze hooi.
Als we op vakantie zijn mest iemand voor ong 10 euro per maand voor ons uit.

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:44

ik laat haar gewoon achter op de manege want de eigenaar diez it daar eke dag en ze zorgen daar echt heel goed voor de paarden

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:13

it_is_me schreef:
Binnenkort ga ik met mijn vriend een week op vakantie en mijn paarden blijven gewoon thuis staan. Ik heb mijn zus kunnen strikken, dus zij gaat voor mijn paarden zorgen. Heb er wel vertrouwen, maar vind het toch wel een beetje spannend. Paarden kunnen zich zo anders gedragen bij anderen... Maar goed anders zou ik nooit weg kunnen. Wat wij sowieso al niet doen i.v.m. met het melkveehouderijbedrijf van mijn vriend.

Vorige week een weekje naar Tenerife geweest en mijn zus heeft dus mijn paarden gedaan. Daarvoor wel alles samen doorbesproken en laten zien en ook even geoefend met het buiten zetten. En zover ik gehoord heb is het goed gegaan. Ze hebben zich goed gedragen en zijn nog springlevend :D .

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:14

Als ik met mijn moeder op vakantie ga verzorgt mijn vader ze en als ik met mijn vader op vakantie ga verzorgt mijn moeder ze. :D

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:31

als ik met mn ouders enzo op vakantie ben, moeten er ook andere beesten verzorgd worden dus vraag ik mn opa, of mn buurmeisje, of degene die de koeien 'doet'. rijden komt er dan vaak niet van, dus dat doe ik dan van tevoren en als ik terugkom ook weer.
wel vraag ik of ze iig 1x kunnen uitmesten.

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:34

Ik ga niet echt op vakantie, hooguit een paar dagen op normale reisafstand zeg maar. Om een of andere reden durf ik niet weg te gaan hoe goed hij ook word verzorgd :o
Wil wel aankomend jaar n weekend met hem op pad gaan :)

vinnykelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:47

Haha, Ik kan niet eens op vakantie met een gerust hart... Ik mis mijn paarden en andere dieren al als ik een avondje weg ben...
Ben inmiddels ook al ruim 6 jaar niet geweest.. Maar ik heb er ook geen behoefte aan, eerlijk gezegd:D Alle dieren staan bij ons op de boerderij, dus mijn dagelijks leven beschouw ik zo´n beetje als vakantie!

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:16

Mijn bijrijdster verzorgt me paard dan.
Op mijn stal hoef je ook niks zelf te doen dus mocht zij een keertje niet kunnen is dat ook geen probleem.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:21

Bij een korte vakantie blijft ze op stal en zorgen vriendinnen voor haar. Als we langer weg gaan, gaat ze ook op vakantie bij de mensen van wie we haar gekocht hebben.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:33

Ik kijk paps eens lief aan of mijn zus neemt de zorg over ze staan bij haar aan huis das wel fijn. Afgelopen zomer kwam zus ook voor 2 weken naar de camping voor het eerst en toen had paps dienst :D Wel gaan we nooit ver weg en sta ik zo terug thuis als het moet. Paps weet goed wat hij moet doen en de d.a en smid zijn bekend bij hem mocht er wat zijn.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:26

leuk om te lezen dit :P
Ik heb hem nog maar 3 maanden maar we hebben al veel vakanties meegemaakt,
hij heeft 3 weken op de wei gestaan met vriendjes,
1 week met mij mee geweest op 'werkvakantie' (ponykampen)
en verder doe ik hem als mijn zus weg is en mijn zus hem als ik weg ben,
en als we tegelijk weg zijn dan mag die op de wei (hij is nog jong)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:27

Paard gaat mee op vakantie, of ik laat hem gewoon in de wei staan :) Gewoon een paar weken niets doen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:33

Mijn paard staat volpension en komt elke dag op de wei, dus beweging krijgt hij wel. Alleen in de winter komt hij 's nachts op stal. Als ik een weekje weg ben, heeft hij gewoon vakantie. Hij wordt in de gaten gehouden door de stalhouder en mijn stalgenoten.

poekie68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:55

We gaan 1x per jaar een week, vrienden zijn dan in ons huis en zorgen voor de pony.
Of anders een buurmeisje voor een kleine vergoeding.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:57

Ik ga niet zo vaak op vakantie, puur omdat ik dieren heb, en de verzorging daar van moeilijk aan een ander over kan laten :o Als we dan eens weggaan zorgen mijn ouders en broertje voor de paarden :)