Vind het wel een uitzondering hoor, maar is alles na de operatie goed gekomen ?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HolyPope schreef:Nee, ik had de foto's niet bekeken en de tekst ook niet gelezen. Domme ik.![]()
Focussed schreef:HolyPope schreef:Nee, ik had de foto's niet bekeken en de tekst ook niet gelezen. Domme ik.![]()
Glans weerspiegelt ook weinig. Alleen of het paard schoon is en of er genoeg voedingsstoffen zijn voor de opbouw van de haar. Meer niet.
Libera schreef:Selenium tekort komt door gras en hooi van selenium arme grond te voeren. Als je in een selenium-arm gebied woont (zoals ik) moet je dus eigenlijk selenium en Vit E bijvoeren. Maar daar moet je ook mee oppassen, want een teveel aan selenium is erg schadelijk, je moet dus niet zomaar bij gaan geven, maar echt je hooi/weide laten analyseren, of een bloedtest doen, liefst beide.
1997suus schreef:Een pony of paard glimt pas van nature als hij of zij lekker in zijn vel zit en gezond is. Dan glimt ie van nature al. Met poetsen krijg je ook vaak een mooie glimmende vacht en dat hoeft dan niet te betekenen dat hij of zij niet lekker in zijn vel zit. In jou geval heeft jou paard een arparte kleur bont wat van zichzelf een beetje ''dof'' vertoont. Maar daar is niets mis meeIk heb ook zoon paard bruin gestippelt (appalusa x haflinger) heb geen foto. Maar zij heeft ook geen echte glanzende vacht. Maar bij bruin, zwart of vos paarden zie je het eenmaal sneller.
El75 schreef:1997suus schreef:Een pony of paard glimt pas van nature als hij of zij lekker in zijn vel zit en gezond is. Dan glimt ie van nature al. Met poetsen krijg je ook vaak een mooie glimmende vacht en dat hoeft dan niet te betekenen dat hij of zij niet lekker in zijn vel zit. In jou geval heeft jou paard een arparte kleur bont wat van zichzelf een beetje ''dof'' vertoont. Maar daar is niets mis meeIk heb ook zoon paard bruin gestippelt (appalusa x haflinger) heb geen foto. Maar zij heeft ook geen echte glanzende vacht. Maar bij bruin, zwart of vos paarden zie je het eenmaal sneller.
Misschien is het wel een heel zeldzaam exemplaar en kan ik het aanmelden als nieuw ras
HolyPope schreef:Nee, ik had de foto's niet bekeken en de tekst ook niet gelezen. Domme ik.![]()
Yviertje schreef:HolyPope schreef:Nee, ik had de foto's niet bekeken en de tekst ook niet gelezen. Domme ik.![]()
Nee, maakt op zich niet uit. Maar het is gewoon een fabel dat als je paard glimt, gezond is en lekker in z'n vel zit. En zie hier nog steeds van die reacties, dus erg veel schiet ik niet op met mijn posts
Operatie is goed gegaan, herstel ook en om eerlijk te zijn: ze glimt volgens mij minder dan voor de operatie.
Silence schreef:Ik ben in de veronderstelling dat bij de juiste verzorging en het juiste voer 99% van de paarden kan glimmen.