Pensionstal -> alleen voor je paard of ook voor jezelf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Norton

Re: Pensionstal -> alleen voor je paard of ook voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:59

Paard is het belangrijkst daarom al een aantal malen verhuisd. Nu voor mij ideale stal. er staan in totaal ongeveer 20 paarden een aantal 24/7 buiten dat willen die mensen. De mijne staat in pension zeg maar. Overdag gaat hij buiten in de wei met gras en 's nachts binnen. Nu komen ze ongeveer 8-10 uur buiten, afgelopen zomer stonden ze 's nachts buiten en dat was ongeveer 14 uur. Overdagen zitten er dazen in Brabant, bovendien sta ik aan het bos. Stallen worden uitgedaan, staan op stro, voldoende ruwvoer en brok. Voor mijzelf is er een binnenbak, buitenbak met licht en bosgebied. Gezellige sfeer en zo'n 4x per jaar gaan we wat doen met elkaar bv uiteten of bbq. Verder geen verplichtingen

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:58

De enige eis die ik voor mezelf heb gesteld is dat de stalling niet te ver weg moet zijn, het liefst max. 30 minuten rijden. Mocht binnen een straal van een halfuur echter geen stalling meer zijn die aan mijn eisen voldoet zou ik absoluut verder weg gaan zoeken en niet inkorten op de faciliteiten voor m'n pony.

Het belang van mijn pony staat voorop, als ik daarvoor 2 keer per dag een wak in de bevroren sloot moet hakken om hem van genoeg water te kunnen voorzien dan is dat nou eenmaal zo. Pony zit het beste in z'n vel als hij 24/7 buiten kan lopen en ik word er blij van om een gezonde gebalanceerde pony te hebben. Voor mij betekent dat dus al jaren lang een buitenstalling waar ik 's winters gekleed als eskimo de kou trotseer. :D