Huurpijs voor deze locatie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:45

ik persoonlijk snap de weerstand tegen het zelf regelen van stro en hooi niet zo?
Moet zeggen,in mijn omgeving(Veluwezoom)zijn er aardig wat vólle stallingsplaatsen waar je álles zelf moet doen.
En die lopen als een trein, hoewel dit vast ook met de fantastische uitrijmogelijkheden te maken heeft.

Persoonlijk wil ik hier niet zelf voor zorgen,ook reden voor mij geweest een dergelijke plek tóch af te wijzen.
Zlef uitmesten en voeren vind ik op zich dan niet erg.
Binnen en buitenzetten,tsja,als je toch tijd hebt?
Of regelmatig werkt?
Er zijn ook wel mensen te vinden die het prettig vinden om alles zelf te regelen...welk voer,welke bodembedekking,hoe lang je paard binnen cq buiten staat...

Denk dat je aan een bedrag rond de 70 kaal kunt zitten?

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:28

maar je mag wel een paddock maken zodat de paarden niet in de blub staan? (zand om laten keren) en die paddock maak je uiteraard op rijbaan formaat, kan er toch in gereden worden :D
ik blijf erbij: 100 is heel redelijk, drie pension paarden toch? drie eigenaren moeten toch wat kunnen regelen,als ik vroeg uit werk ben en het is bv rotweer doe ik paard andere eigenaar ook even (lees: voeren,paddock mesten of deken wisselen) en stuur ik eigenaresse smsje, antwoord is dan meestal: heel erg bedankt! of: ik kom zelf!hooi prijzen rijzen de pan uit, dan red je het als pension houder niet met zoals ik lees: ik zou er 80 incl voor geven...met een beetje pech vreet je paard dat bedrag al op!
wij hebben vier paardjes staan en die eten een grote ronde baal droog kuil in ruim een week op, dat is bij ons 45 euro per baal! als je mensen aanneemt kun je afspreken dat die balen lekker buiten kunnen liggen,(geen opslag nodig)kunnen ze zelf een beetje rekenen en kijken wat ze opmaken, de baal delen ze, bij ons werkt het echt perfect, en de ene keer vreten die van mij meer en de andere keer die van de ander. iedereen een eigen voerton aanschaffen met schema erop en klaar. . Het zelf doen is echt heerlijk, en zo klein schalig minder kans op relletjes zoals met veel vrouwen bij elkaar wel is :o ;) ik zou je als pension houder niet te druk maken en het proberen, je ziet vanzelf wat wel en niet goed gaat, en de prijs en voorwaarden spreek je toch van te voren af?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:06

@ikwa: 3 pensionklanten, niet 3 pensionpaarden...

Een rijbak met zand e.d. aanleggen mag inderdaad niet hier moet je wel degelijk toestemming voor hebben. De bak wordt vrij intensief gebruikt en ligt op een wat hoger gelegen stuk waar de modder meevalt. We hebben er eerder last van als het glad is.

Dan even een andere optie:

Wat zouden jullie betalen voor in de openingspost genoemde feiten maar:
- binnen/buiten zetten kan gedaan worden (afspraken maken over wie wanneer)
- voeren kan ook gedaan worden, geen ruwvoer (mits de pensionklant dit zelf klaarzet ivm hoeveelheid, welk voer etc.)
- hooi en bodem wordt ingekocht en opgeslagen en verrekend, dit mag vervolgens gebruikt worden door de pensionklant.

Odysseus

Re: Huurpijs voor deze locatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:08

125/135 euro, met goede bak 150/175 (afhankelijk van de kwaliteit van de bak) en dan denk ik aan een regio waar veel grond is/grondprijs niet zeer hoog.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:46

Focussed schreef:
125/135 euro, met goede bak 150/175 (afhankelijk van de kwaliteit van de bak) en dan denk ik aan een regio waar veel grond is/grondprijs niet zeer hoog.

jou prijs is denk ik incl hooi en stro? volgens mij wordt namelijk nog steeds gevraagd om een prijs excl.

op mijn vorige stal werd geloof ik 25 euro per paard/per maand gevraagd voor voeren/buitenzetten. dit was dan alleen in de ochtend, iedereen deed zijn paard savonds zelf. (bij mij was het juist andersom, omdat ik in de middag/avond werk) in het weekend deed je je paard zowel sochtends als savonds zelf.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:47

Ja inclusief hooi en stro.

Citaat:
Wat zouden jullie betalen voor in de openingspost genoemde feiten maar:
- binnen/buiten zetten kan gedaan worden (afspraken maken over wie wanneer)
- voeren kan ook gedaan worden, geen ruwvoer (mits de pensionklant dit zelf klaarzet ivm hoeveelheid, welk voer etc.)
- hooi en bodem wordt ingekocht en opgeslagen en verrekend, dit mag vervolgens gebruikt worden door de pensionklant.

Hieruit begreep ik de geschatte prijs incl. hooi/stro moest :P

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:49

Ter verduidelijking: Wij gaan sowieso niet werken met prijzen inclusief hooi/bodembedekking. Inkoop en opslag geen probleem, deze kosten worden dan door ons berekend aan het eind van de maand.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 01:11

Hier kaal 75 euro. Met wei/paddock/inloopstal of eigen box/verlichte gedraineerde rijbak
Verzorging regelen we met elkaar en onderling en kosten hooi en strooisel worden achteraf verrekend naar verbruik. Hooi gewoon gedeeld door het aantal paarden, strooisel gedeeld door het aantal paarden dat van de inloopstal gebruik maakt, en/of van de eigen box.

Hooi en strooisel regel ik dus zelf voor iedereen, wel hulp met ophalen of afladen en op de plek zetten.
Als je een beetje een schoon paard hebt en niet te duur ruwvoer en strooisel, kom je al snel uit op zo'n 120 tot 140 euro in totaal in de winter, en dat is ook een veelvoorkomende prijs op stallen waar hooi en strooisel inclusief is. In de zomer ben je met wat mazzel minder kwijt dan die €120, maar dat hangt er ook vanaf of er opgestrooid wordt in de inloopstal en of er veel bijgevoerd moet worden.

Problemen met achteraf betalen kan eventueel voorkomen worden door gezamenlijk in te kopen en dan gelijk de kosten te delen en dan mensen te laten pakken wat ze nodig hebben en wanneer het op is moet er weer opnieuw ingelegd worden. Daar worden mensen misschien ook wat zuiniger van en sjoemelen met niet opschrijven van balen kan ook niet meer want alles in betaald van te voren en op is op...

Ook kun je afspreken dat je een inclusief prijs hebt, maar met een vast aantal balen strooisel per maand en evt. vast aantal pakjes hooi. Heb je meer nodig, moet je bijkopen. En dan gecontroleerd uitdelen indien nodig.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 01:27

Alleen om het exc bodembedekking zou ik het al niet doen. Met dat achteraf berekenen krijg je gegarandeerd heisa. Spreek dan of een vast bedrag af voor het hooi en stro of laat ze het helemaal zelf regelen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:24

joyce B schreef:
Hooi en strooisel regel ik dus zelf voor iedereen, wel hulp met ophalen of afladen en op de plek zetten.

Heeft bij jullie iedereen eigen balen hooi en stro?
Of mag iedereen van de voorraad pakken?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:39

Wij zitten niet ze heel erg ver weg, dus om je een idee te geven zal ik beschrijven wat wij doen en rekenen.

Wij hebben 24 boxen, momenteel 18 in gebruik (22 paarden). We mogen tot 50 boxen/paarden hier houden en schuurruimte is er wel, weiland is alleen wat te weinig voor 50 paarden.

Boxen zijn 4,5 x 3,15 of 4,5 x 3,56 en evt. in de andere schuur kunnen ze zo groot als wij willen bouwen, hoewel de schuur maar 13 breed is daar, dus 13 x 30 is wel het randje hoor :+ Daar geldt dan wel een andere prijs voor als het zó groot moet worden :')

We hebben 2,4 ha weiland, zeer zuinige paarden en zandgrond, bijtijds wisselen, voldoende ruimte en ruim voldoende ruwvoer voeren op stal leid tot: nu na de hele zomer weidegang hebben wij nóg steeds gras op het land staan :D

We hebben geen bak, maar wel ruimte om te rijden. Het is wel op gras maar door de zandgrond en hoger gelegen blijft het lang droog. Volgend jaar willen we een overdekte rijhal plaatsen. Meerdere stukken trouwens, dus je hebt niet 1 plek om te rijden, als een deel slecht wordt schuif je gewoon een weiland op :+

Weiland is nu 1,5 ha als 1 geheel en 1 ha in 4 stukken verdeeld. Er is ook een roundpen van metaal á 2 meter hoog. 4 stukken van een kwart ha zijn afgezet met 3x lint 1.70 hoog (lint op 70 cm, 1.20 en 1.70) 1,5 ha is afgezet met 2 meter hoog harmonicagaas en een lint op 2 meter hoogte binnenlangs (omdat onze jonge hengst eronderdoor kruipt anders, met zijn body krijgt ie het wel aan de kant).

Hengsten zijn welkom! En worden indien mogelijk zo sociaal mogelijk gehouden, zo loopt onze dekhengst gewoon bij de merrie's indien die drachtig zijn of gedekt mogen worden.

Op stal hebben we automatische waterbakken met een nippel, dus geen zware lepel. Daardoor wennen ook paarden die het niet gewend zijn heel snel, het is veel simpeler schoon te maken en houden en ook veulens die nog weinig kracht hebben in de neus kunnen hier makkelijk uit drinken.

Je kunt kiezen tussen plaatsing in een groep of een eigen weiland (daar kan ter gezelsschap evt. een paard van ons bij geplaatst worden).

Er is de hele dag iemand aanwezig. Binnen en buiten zetten wordt voor je gedaan. Bij verplichte stalrust houden we 1 van onze paarden binnen ter gezelschap. We voeren alleen 's avonds als ze binnenkomen, dan krijgen ze een hele grote partij ruwvoer waarvan er de volgende ochtend, wanneer ze weer naar buiten gaan, doorgaans nog restanten in de box liggen. Krachtvoer voeren wij niet, maar kan wel gegeven worden als je dat zelf haalt. Wel voeren we pavokoeken voor aanvulling in de vitamine en mineralen huishouding ;)

We kunnen het tot -22 dooi houden op stal waardoor we nooit bevroren leidingen hebben *\o/*
Pavokoeken (indien gewenst) ruwvoer en bodembedekking is incl. maar kan ook excl. Ze krijgen allemaal dezelfde behandeling, ze vormen immers 1 geheel (ik bedoel niet in de omgang, want daarin zijn ze allemaal een eigen individu).

Wij waken bij ziekte en bij veulentijd, ongeacht of dit een paard van ons betreft of niet, ieder paard hier wordt als eigen behandeld. Indien nodig slapen we op stal, voor welk paard dan ook...

We hebben ook wat regels: als 1 iets krijgt, krijgt de rest ook! dus staat er altijd een pot snoepjes klaar en soms wat muesli of brok, een klein handje is voldoende om te voorkomen dat er voernijd ontstaat. En de 2e regel: veiligheid voor alles! Zo ga je niet een laag in rangorde-paard uit een grote kudde halen in je uppie bijv. als je niet de kudde en rangorde door en door kent en met een knip van je vingers je leiderschap kunt laten gelden :+ Er is altijd iemand aanwezig en buren op roepafstand, dus altijd iemand die je even kan helpen. De paarden zijn ons dierbaar, dus moeten die ook gewoon veilig zijn!

En natuurlijk is er een toilet (hoewel nog wat primitief momenteel maar wel met bril met led-verlichting *\o/* ), banken om te zitten, een enorm scala aan tuinmeubels voor de zomermaanden (zo fijn om gewoon aan de rand van de weide naar de paarden te kunnen kijken) en een caravan met gaskachel, dus je kunt opwarmen in de koude wintermaanden :)

In de winter kan, indien nodig, op de weide ruwvoer bijgevoerd worden en watertonnen en slangen liggen er genoeg om in de weide voor vers drinkwater te zorgen ;)

Geen idee of ik nog iets belangrijks vergeten ben, maar goed, vragen staat vrij :)

De prijs? is iig incl: binnen en buiten zetten, toezicht, zorg, ballen wippen op de dagen dat je niet kunt, maar in principe wordt je wel geacht zelf uit te mesten (of 2 dagen per week mij helpen met mijn stallen, dan doe ik de rest van de week jouw stal erbij)

160 euro per maand per paard incl. ruwvoer, pavokoeken en bodembedekking (je start in een gevulde box en je hebt 6 balen houtkrul per maand, dat is voldoende maar bij gebruik van meer kost een baal 6,50).
110 euro per maand indien je zelf voor eigen bodembedekking zorgt, ook 110 indien je wél gebruikt maakt van onze bodembedekking maar voor je eigen hooi zorgt.
70 euro per maand indien je zelf voor hooi en bodembedekking zorgt.

Als de rijhal er staat komt er wel een prijsverhoging; resp: 200/150/100

We hebben geen aparte/individuele opslagmogelijkheden (alleen tegen meerprijs, denk gauw aan 50 euro per maand wat wij per opslaghok kwijt zijn als we dat bijhuren), maar er is de hele dag toezicht en onruststokers worden geweerd ;) We hoeven ook niet zo nodig pensionners te hebben hoor, is meer toeval zo af en toe ;) Dus moet het wel vertrouwd en betrouwbaar zijn, van beide kanten, het moet onderling goed klikken.

Dus TS en dochter, ik hoop dat je hier wat mee kunt, dat je een beter beeld krijgt van wat voor jullie reëel is!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:05

wat je aanbied is top, hier in mijn buurt zou je daar zo'n 300 euro voor krijgen.
omgeving utrecht is dat. geen idee waar zelhem licht namelijk:P

zelf paarden binnen en buiten zetten is niet zo'n ramp. maar het zelf voeren is voor vele niet haalbaar, voeren zou je als staleigenaar moeten doen, anders trek je geen mensen.
mensen hebben geen tijd om 3 keer per dag naar hun paard te gaan

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:07

wilmatj schreef:
wat je aanbied is top, hier in mijn buurt zou je daar zo'n 300 euro voor krijgen.
omgeving utrecht is dat. geen idee waar zelhem licht namelijk:P

300 euro voor een (fijne) locatie maar waar geen bak is?
Lijkt mij niet?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:09

er was toch wel een bak??
of heb ik dat verkeerd gelezen?

sorry dacht dat gewon een bak was,, lees nu dat hij een grasbodem heeft,
nee idd dan willen mensen er niet meer staan aangezien die nooit elke dag te rijden is.
dan is je prijs al gehalveerd..
150 euro word het dan:P
Laatst bijgewerkt door wilmatj op 23-10-11 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:10

Ik verbaas me over de prijzen: zo laag!
Zelf eigenaar van een stuk grond & stallen: de grondprijs is verschrikkelijk duur hier in NL, zeker als er een bouwvergunning voor een schuurtje/loods op is.
Daarnaast, hebben jullie de stro- en hooiprijzen van dit jaar al gehoord/gezien? Ik betaal inmiddels het dubbele aan ruw voer dan 4 jaar geleden.

Ik informeerde onlangs nog naar de mogelijkheden om te huren 1 hectare enkel kale weide nabij Loon op Zand ....... €500,-- per maand! Per maand!

Soms overkomt met het gevoel dat paardeneigenaren hier in NL wel heel erg verwend zijn hoor ;-) Voor een habbekrats per maand kan je je paardje al zeer luxeus stallen en dan nog klagen sommige pensionklanten over .... tja.... van-alles-en-nog-wat.

De arrogantie van sommige paardeneigenaren heeft mij doen besluiten om nooit aan pensionklanten te beginnen. Vlgs mij kost het meer geld dan dat het oplevert. Immers, je verkoopt een dienst.... en er wordt nogal wat van je verwacht dan: dat je investeert in noem-het-maar-op..... omdat de klant er voor betaald.

Bekijk je een ondernemening als pensionstal puur boekhoudkundig: het kost je alleen maar geld! En als je niet oppast, heel veel geld!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:12

scoxxx, ik sta thuis betaal alles zelf.
kwestie van optijd je stro en hooi binnen haal.
opslaan is goedkoper dan wachten tot je het nodig hebt.

ik heb vorig jaar 40 balen stro gekocht voor 20 euro per baal.
ik heb het geluk dat ik gratis opslag heb en maar 2 stallen die ervan opgestrooid worden.
hooi eigenland is ook veel goedkoper..

helaas moet ik het wel doen met een slechte niet gedraineerde bak, maar wij vragen ook 150, komen wij uit de kosten voor bijde paarden, staat 1 pension en 1 van mijzelf.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:13

Maar dan ben je imho gewoon niet realistisch. 500 euro per maand voor een kale wei van 1 hectare.
Bij ons in de omgeving (ja ook NB) betaal je tussen de 250-300 voor all inclusive met binnenbak.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:18

TanteSabien schreef:
Mijn reactie is nuttig.

Ik vertrok direct als ik verdorie echt alles zelf moest regelen.

Ja jeetje, je zou maar echt voor je eigen paard moeten zorgen! Das niet de bedoeling!

Sommige mensen vinden dat prettig, waaronder ik. Ik zou nooit ergens willen staan waar mijn paard door anderen word gevoerd en buiten gezet. ja door vrienden, in overleg en paar keer per week ofzo.
Ik zou voor deze stal zeker 100,- over hebben, met zandbodem in de buitenbak meer.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:19

Bonita_Bon schreef:
TanteSabien schreef:
Mijn reactie is nuttig.

Ja jeetje, je zou maar echt voor je eigen paard moeten zorgen! Das niet de bedoeling!

Sommige mensen vinden dat prettig, waaronder ik. Ik zou nooit ergens willen staan waar mijn paard door anderen word gevoerd en buiten gezet. ja door vrienden, in overleg en paar keer per week ofzo.
Ik zou voor deze stal zeker 100,- over hebben, met zandbodem in de buitenbak meer.

Dat is nou precies wat ik ook bedoelde :P
voor een goede bak, met goede bodem en minimaal 20x40 zou ik hier zeker wel 130/140 voor over hebben :)

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:26

wilmatj schreef:
scoxxx, ik sta thuis betaal alles zelf.
.

1. wat is de WOZ-waarde van jouw grond Beetje grond met stallen per hectare €60.000-80.000
2. hoeveel gemeentelijke belasting draag je jaarlijks af?
3. wat heeft de rijbak je gekost en hoe is deze afgeschreven? Beetje rijbak kost €20.000
4. wat zijn de aankoopkosten van jouw grond
5. staan er stallen op? Zit hier een vergunning op? Zo ja, wat is de meerprijs nu van je grond
6. beetje loods/stallen bouwen kost €50.000 a 80.000 euro
7. hoeveel heeft de omheining je gekost? Band/lint is in 3 jaar versleten en na 4 jaar moet je dit vervangen.
8. de kosten van je wateraanleg en -voorziening en maandelijkse kosten
9. de kosten van je electriciteitaanleg en maandelijkse kosten.

Kortom, bereken al bovenstaande kosten eens door per pensionklant... meiske... je draait verlies.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:23

mang schreef:
TanteSabien schreef:
Mijn reactie is nuttig.

Nounou, ik vind het niet meer dan normaal om zelf wat voor je paard te doen ;) Kom jij soms alleen om te trainen??

Nee hoor maar als ik mijn paard ergens neerzet waar je zelf je krullen en hooi moet regelen, waar laat ik dat dan???
En als ik het op het erf kwijt kan,wie zegt me dan dat niemand anders gebruik gaat maken van mijn hooi enz?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:27

Tsja op een pensionstal met 30 klanten word dat lastig. Maar met maar 3 of 4 medepensionklanten is dat niet zo moeilijk hoor ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:36

Ik heb zelf eens op zo'n stal gestaan.
Wij betaalden 45 euro per maand voor de kale stal, dar zat de afvoer van mest bij in.
Voeren en buiten zetten etc. regelde wij onderling. Op die manier hoefde je zelf niet 2x per dag naar je paard.
Krachtvoer deden wij in eigen tonnen (al dan niet die op slot konden) en zetten het voer klaar voor de gene die de voerbeurt had.
Stro en hooi sloegen wij op boven onze eigen box en dit lieten wij eens inde de zoveel tijd brengen. De bestellingen van hooi en strooisel deden wij zo veel mogelijk gezamelijk om de kosten te drukken. Werkte erg goed, nooit problemen!
Dit is een stal die geschikt is voor de kleinere portemonnee, ik zou er wel willen stallen mits er een goede sfeer op stal is en je dus met anderen een schema kan maken.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:42

No_No schreef:
Ik heb zelf eens op zo'n stal gestaan.
Wij betaalden 45 euro per maand voor de kale stal, dar zat de afvoer van mest bij in.
Voeren en buiten zetten etc. regelde wij onderling. Op die manier hoefde je zelf niet 2x per dag naar je paard.
Krachtvoer deden wij in eigen tonnen (al dan niet die op slot konden) en zetten het voer klaar voor de gene die de voerbeurt had.
Stro en hooi sloegen wij op boven onze eigen box en dit lieten wij eens inde de zoveel tijd brengen. De bestellingen van hooi en strooisel deden wij zo veel mogelijk gezamelijk om de kosten te drukken. Werkte erg goed, nooit problemen!
Dit is een stal die geschikt is voor de kleinere portemonnee, ik zou er wel willen stallen mits er een goede sfeer op stal is en je dus met anderen een schema kan maken.

Zoals jij dit zegt kan ik hier in komen en zo had ik er nog niet over nagedacht.

Ik zal mijn mening dus bij moeten stellen.

Zoals hierboven beschreven zal ik ongeveer €50 willen betalen.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:51

scoxxx schreef:
Kortom, bereken al bovenstaande kosten eens door per pensionklant... meiske... je draait verlies.

Wat is er mis met 'verlies' draaien als je je eigen paard aan huis kunt houden? Ik heb een gewone koopwoning in een woonwijk, dan draai ik toch ook 'verlies'?