Mocht je dan toch graag willen dat er iemand anders voor de overige dagen voor je paard gaat zorgen en er op rijdt, zou ik persoonlijk op zoek gaan naar iemand waar het mee klikt. Niet alleen tussen jou en de bijdrijder, maar ook tussen de bijrijder en het paard. Wellicht dat je in goed overleg tot een financiele vergoeding kunt komen. Maar 100,- klinkt wel een beetje duur, zeker in die regio. Maar goed, als je een 'gek' kunt vinden die het ervoor wil betalen, waarom niet!! Door een financiele vergoeding te vragen heb je wellicht wel meer kans dat je een serieuzer iemand vind in plaats van een Penny-meisje wat goedkoop denkt te komen rijden op jou kostbare bezitting.
Mijn bijrijdster (die niets betaalde, maar wel mijn spullen netjes poetste na gebruik en de paddock uitmestte) heb ik helaas afgezegd, omdat de klik er met mijn paard niet was. Verder was ze vreselijk goed voor mijn paard en mocht ze eigenlijk alles doen wat ze wou. Ik vertouwde haar. En ik vond dat belangrijker dan een financiele vergoeding... Nu ben ik de enige die er nog op rijdt en gaat het prima. Ze genieten lekker in de wei van de drie dagen rust als ik er niet ben

Uiteindelijk moet je de keuze maken waar jij je zelf het prettigst bij voelt!