Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphne_65 schreef:Mijn hengstje van nu 1,5 jaar heeft bij paardenopfokgo gestaan. Maar die is 1 september verhuisd naar een andere opfok (paardenopfok 't Vossegat in Uddel) Mijn contract is gewoon ontbonden hoor na 11 maanden. Er staat ook gewoon in het contract dat je een opzegtermijn hebt van een maand van beide zijdes. Op paardenopfokgo, komen ze in de winter niet uit de stallen, de uitloop is hun buitenverblijf. de stallen zijn wel zodanig ruim dat ze er kunnen rennen en ravotten.
Op 't Vossegat gaan ze in de winter 3-4 uur per dag de weide op, zomers 24/7, maar deze opfok doet alleen hengsten opfokken.
Succes met je beslissing!
manex schreef:Stal 1, Een opfok waar je je paard er nog niet eens uit mag halen omdat dat stress zou geven vind ik belachelijk. Als je paard eenmaal weer uit die opfok komt gaat hij/zij toch ook weer op een wei met andere paarden mag ik hopen. En daar wordt hij dan toch ook in z'n eentje uit de wei geplukt voor verzorging/training. Als er in de opfok al gewoon om de haverklap mensen komen om paarden uit de wei te halen en weer terug te zetten is dat toch alleen maar een goede voorbereiding op wat ze later gaan mee maken?