Paarden aan huis, waar aan denken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Paarden aan huis, waar aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:19

Meeste mensen (waaronder ikzelf) kiezen ervoor de paarden thuis te stallen juist zodat ze dan meer ruimte hebben en meer buiten kunnen komen!
Als je de paarden thuis opsluit in een stalletje kun je net zo goed op een pensionstal gaan staan lijkt me zo. Bespaart je een hoop moeite!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:29

Gelukkig zijn er hier meer mensen die het opsluiten van paarden maar ouderwets vinden en onbegrijpelijk. Ik stop mijn hond ook niet 23 uur per dag in een bench met een bot en haal hem er alleen maar uit om te werken. Als dat gebeurt is het zielig maar als je dat met je paard doet is het opeens ' normaal'. Wie heeft bedacht dat een paard in een stal hoort te staan?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:48

Jongens, waar valt iedereen nou zo over? Over de opmerkingen van 'n ander?
Ga dat ff via PB uitvechten en blijf gewoon serieus reageren op de vraag van TS. En zij heeft ook al duidelijk aangegeven, dat ze niet voor de "24/7 buiten in de kudde met schuilstal" kiest, omdat zij dit te risico-vol vind. Prima toch? Moet allen voor zich weten. Ze oppert nu zelfs nog de optie om de paarden wel individuele uitloopjes te bieden, dat vind ik alleen maar goed. De paarden hebben dan genoeg bewegingsruimte voor die uurtjes die ze op stal staan (wat alleen maar s'nachts is, begrijp ik uit de posts van TS).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:09

ben wel benieuwd naar je keuzes, we zijn ook bezig een boerderijtje te kopen.

Anja1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 23:21

d0nnaa_dan schreef:
Jongens, waar valt iedereen nou zo over? Over de opmerkingen van 'n ander?
Ga dat ff via PB uitvechten en blijf gewoon serieus reageren op de vraag van TS. En zij heeft ook al duidelijk aangegeven, dat ze niet voor de "24/7 buiten in de kudde met schuilstal" kiest, omdat zij dit te risico-vol vind. Prima toch? Moet allen voor zich weten. Ze oppert nu zelfs nog de optie om de paarden wel individuele uitloopjes te bieden, dat vind ik alleen maar goed. De paarden hebben dan genoeg bewegingsruimte voor die uurtjes die ze op stal staan (wat alleen maar s'nachts is, begrijp ik uit de posts van TS).

Kan TS dan tenminste uitleggen waarom zij dit "te risicovol" vindt? En die "uurtjes", wat volgens jou alleen maar 's nachts is ... zou ik ook graag wat nader toegelicht zien. Vanaf 00.00 tot 08.00 uur? Dat is 8 uur ... of straks als het winter wordt vanaf een uur of 18.00 uur tot 08.00 uur? Dat is dan 14 uur? Dan praat ik in beide gevallen niet over "uurtjes" maar over serieuze lange tijd!

Mijn paarden, in totaal 5, tussen de leeftijd van 1 jaar tot 24 jaar, staan dag en nacht buiten, 365 dagen per jaar. Mijn overbuurman heeft 4 hectare grond (ja je leest het goed), zijn paarden staan grotendeels op stal en mogen overdag (als het niet te warm is en niet regent) een aantal uren naar buiten. Wat ik dan zie ... ja dat vind ik risicovol ... die beesten knallen letterlijk de wei door, racen, bokken, racen, bokken ... gekke sprongen maken ... dat is risicovol ... want ze zijn zo uitgelaten dat ze eindelijk weer eens de benen kunnen strekken, terwijl ze veel te lang hebben stil gestaan, dat dat risicovol genoemd mag worden. Nu zijn de mijne geen sufferds, want er zit aardig wat jong spul tussen ... maar die kunnen spelen en rennen wanneer ze zin hebben, dus die hoeven niet raar te doen met stramme spiertjes.

Dit is geen uitvechten, dit is serieus met elkaar van gedachtenwisselen in de hoop dat mensen na gaan denken en het beste voor hun paard kiezen. Niet wat zij denken dat het beste is, maar wat simpelweg het beste voor het paard is!

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 01:33

TS: Als je een goede bodem in je buitenbak wilt kan ik je echt tapijtsnippers aanraden! Hoeveel sneeuw er ook ligt, hoe erg het ook vriest een snipperbak is echt altijd rijdbaar!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 08:34

Maar bij tapijtsnippers was er toch iets van erg hoge verwijderingskosten? Als je ze ooit uit je bak wil hebben dat het verwijderen en afvoeren ervan bijna net zoveel kost als het aanleggen?