Kijkje op het track:

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Darkness85 schreef:Bij ons is het een en al veen grond. En ziet het er nog erger uit dan op de foto op de vorige pagina.Als je loopt dan zak je zeker 10cm weg in de bagger. Op sommige stukken meer. En als je midden in de met water gevulde geulen gaat staan dan komt t water tot halverwege mn dijen. En daar staan ze nu nog 24/7. Vanaf 1 september staan ze van 10u tot 20u op de wei. En 's nachts op stal. Das wel even lekker. Want de huid van z'n benen is knalrood. Dan kan dat 's nachts weer even opdrogen.
Ik heb z'n ijzers er ook maar afgehaald. Want dat had totaal een zin zo. Hij was ze meer kwijt dan dat ze er onder zaten...
riagr schreef:@ mika11, ik heb mijn post hier boven bewerkt. Misschien eens met de boer gaan praten ( want ook wij staan bij een boer, die dus betrekkelijk recent ook aan pensionklanten is begonnen). Wij hebben wel zelf betaald voor de wei inrichting, maar dat is het wel waard ( we kunnen nu ook echt zelf aan weibeheer doen)
Chaos schreef:IJzers halen we er 's winters sowieso af. Op één merrie na, die heeft ze om medische redenen. Die merrie mag bij sneeuwval en ernstige gladheid niet op het land. Pensionklanten moeten met ernstige sneeuwval of ernstige gladheid hun paard met ijzers op eigen risico buiten zetten. De paarden zonder ijzers gaan met toestemming van klanten op het land. Als we onze eigen paarden niet op het land willen, zetten we die van klanten ook niet op het land. Zo beredeneren wij.
tine10 schreef:Chaos schreef:IJzers halen we er 's winters sowieso af. Op één merrie na, die heeft ze om medische redenen. Die merrie mag bij sneeuwval en ernstige gladheid niet op het land. Pensionklanten moeten met ernstige sneeuwval of ernstige gladheid hun paard met ijzers op eigen risico buiten zetten. De paarden zonder ijzers gaan met toestemming van klanten op het land. Als we onze eigen paarden niet op het land willen, zetten we die van klanten ook niet op het land. Zo beredeneren wij.
Even een tip voor die merrie. Mijn paard krijgt in de winter sneeuwbeslag (rubberen ringen) tussen de ijzers en 4 stiftgaten. Ligt er sneeuw dan zijn die ringen afdoende. Ligt er ijs, dan draai ik per ijzer 4 kleine stiften met wideapunt in en mijn ventje kan met een gerust hart toch lekker buiten lopen bij zijn vriendjes. Misschien kun je er wat mee.
tine10 schreef:Farmgirl schreef:Ik heb de luxe dat elk paard zijn eigen weiland heeft, lopen dus niks stuk.
Alleen met heel slecht weer gaan ze maar een halve dag naar buiten.
Ik vind al dat natte gras niet gezond, maar dat zal vast aan mij liggen.
Ik vind dat persoonlijk geen luxePaarden horen bij elkaar te staan.