Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LecyTinker schreef:ik was gisteren zilvershampoo gaan kopen bij de kruidvat, omdat ik mn tinker haar staart ( die zag bijna zwart met geel) schoon wilde krijgen, en ik vroeg waar de zilvershampoo stond en legde uit dat ik het voor mn paard wilde hebben en ik het bij de dierenzaak zo duur vond. Dus stond even te praten met de medewerkster en dus liep ik verder de winkel in na de shampoo gepakt te hebben en toenkwam er een andere meedewerkster naar me toe die het besprek overhoord had en die vertelde me dat ze een wit paadr had waar ze veel mee naar shows ging en dat zij altijd maïzena gebruikte. Dus dat ben ik ook gaan gebruiken en ik kan zeggen, het werkt waanzinnig goed.
Je maakt de manen en de staart nat en dan smeer je er maizena in. Word een beetje een papje en dat laat je even intrekken. Daarna uitspoelen en de staart is echt een stuk witter, daarna heb ik het nog met zilvershampoo gewassen en dr staart is echt wit. De urine vrekken zitten er nog een heel klein beetje in op het einde, dus moet het nog een paar keer herhalen, maar het is echt super.
Je kan dat zo vaak doen als je wil, want er zitten geen onnatuurlijke producten in maïzena, dus het ideale product.
Over het lichaam kan je het ook prima gebruiken, maar je moet het wel goed uitspoelen natuurlijk... Maar het is lekker goedkoop en onschadelijk en werkt bijzonder goed.
Citaat:wat je ook kan doen is na het wassen een vlecht in zijn staart te doen. Alleen de buiten kant word wat viezen maar de binnen kant blijft schoon, het kost jou minder was werk en je paard krijgt mooie golfen in zijn staart waar door zijn staart nog voller lijkt
Xiniee schreef:Citaat:wat je ook kan doen is na het wassen een vlecht in zijn staart te doen. Alleen de buiten kant word wat viezen maar de binnen kant blijft schoon, het kost jou minder was werk en je paard krijgt mooie golfen in zijn staart waar door zijn staart nog voller lijkt
Gaat je paard dan niet schuren met een vlecht erin ?
Hebben ze mij altijd wijs gemaakt
Lieshorses schreef:Proberen zou ik zeggen, Als je 1 broodje geeft is het niet zo slecht hoor! Maar dan wel laten bij één, want stroop is slecht voor zn tandenvosje456 schreef:Heeft iemand ervaring met een broodje met stroop tegen hoesten? Mn verzorgpaard hoest zo nu en dan is. Dus wil het wel graag uitproberen
juul_hellion schreef:weet iemand misschien hoe je wittere & vooral langere manen krijgt bij mijn haflinger, mijn veulen heeft ze namelijk eraf gebeten!