ze mept hem toch duidelijk elke keer met de zweep tegen de hals? misschien meer lessen? vind dit er niet uitzien namelijk, en wat livito zegt de bak is te klein
Wil ze ooit gaan rijden? (en dan bedoel ik galopperen & figuren rijden) Dat kan niet in deze minibak. Dit 'rijden' is voor de pony even geestdodend als longeren, alleen maar rondjes linksom draven en dan alleen maar rondjes rechtsom draven. Dit gaat echt niet werken zo!
Tammy_
Geplaatst: 04-09-11 22:54
gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! voor een 21 jarige ziet ze er leuk uit hoor, mooi kleurtje ook!
Gaat Lieke ook met de pony op les op een manege/club? denk dat dat namelijk wel heel fijn voor haar zou zijn, om in een grotere bak te rijden waar de pony ook makkelijker in kan draven en ze fijn kan oefenen met sturen. Ze is zoals anderen zeggen wel wat te druk met het zweepje bezig, als de pony pas nog kampioen geworden is zal die niet gewend zijn aan bonken met de benen ipv drijven. Geen probleem natuurlijk, het is een leerpony, maar ik zou dan wel de spoortjes er af halen, en toch eerst een aantal keer laten drijven voordat het zweepje mee mag doen. Ik denk dat ze het hartstikke leuk gaat hebben met haar nieuwe pony
@Naat3: Ik kan me voorstellen dat je je wat aangevallen voelt door de reacties, maar ik denk dat de meesten het hier wel goed bedoelen. Je hebt een super leuke pony en iedereen wil geloof ik dat dit goed voor jullie uit gaat pakken!
Ik ben zelf instructrice en heb regelmatig kids aan huis lesgegeven die net een pony'tje van hun ouders hadden gekregen. Ook ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om haar met spoortjes te laten rijden. Op een gegeven moment word de pony daar gevoelloos voor en moeten jullie met steeds "grovere" hulpmiddelen gaan werken om haar te laten lopen. Het zweepje zag ik inderdaad ook vaak heen en weer gaan, maar aan de andere kant, liever een paar keer een aanmoedigend tikje op de hals, dan flink meppen op de kont. Al geld daar natuurlijk weer hetzelfde voor als met de sporen, als het tikken/aaien constant aan blijft houden en de hulp niet op het juiste moment word gegeven, zal de pony daar niet meer op reageren. Het is makkelijker om je dochtertje nu aan te leren hoe ze de pony moet laten lopen (al zal dat flink wat zweet en wellicht wat tranen gaan kosten), dan om straks je pony weer netjes te laten reageren op de hulpen! Wellicht kun je haar een tijdje aan de longe laten rijden, tot ze de pony wat beter kent en iets handiger is. Of je kunt zelf in het midden van de bak gaan staan met een longeerzweep om haar een beetje te helpen als de pony terug valt in stap!
Met wat begeleiding gaan jullie zeker een leuke tijd met deze pony tegemoet! Ben erg benieuwd naar de filmpjes met de vorderingen!
jadisa
Geplaatst: 05-09-11 09:49
prima leeftijd (best late reactie) er staat een welsh pony in zeeland van 50 jaar! ze heet Oma!
z0rr0
Geplaatst: 05-09-11 16:11
prima, ik ben zelf ook begonne met een 21 jarige. heb haar nog steets en tot haar 27ste er ook nog gewoon op gereden.
z0rr0
Geplaatst: 05-09-11 16:14
waarom rijd ze in hemelsnaam met sporen ze kan haar bene niet stil houden en loopt elke keer te meppen terwijl de pony weinig ruimte heeft voor een drafje. mischien eerst is leren rijden
maar eerst lessen en dan pas zweep en sporen is een beter idee.
sporen kunnen geen kwaad bij de juiste ruiter.
deze ruiter hangt terug met dr zit...schopt veel te hard.klappert met dr benen en mept met de zweep... direct na het meppen hangt ze terug waardoor de pony weer ingehouden word.
arme pony.. 21 jaar en dan nu nog niet rustig kunnen genieten....
Ik hoop wel dat dit bakje wat vergroot kan worden want het is wel een erg krap en vervelend plekje...ponietje wordt niet goed gestuurd en heeft te weinig ruimte om lekker te kunnen lopen...en door het onervaren ruitertje en kleine bakje en gebrek aan begeleiding gaat het beestje eigenlijk vrij braaf steeds maar in stap over...en krijgt daarvoor op zijn kop....dat is wel een beetje jammer.
Dat het meiske nog goed moet leren rijden is prima , maar geef het ponietje dan wat ruimte om een fatsoenlijk rondje te kunnen lopen en begeleid het even
sourih
Geplaatst: 05-09-11 16:41
ja jullie heben wel gelijk,ik ben best goed en spring een meeter tien hoog,en zelfs ik mag nog geen spooren gebruiken,en eigenlijk wil ik dat ook niet,en te vaaken tiken met het zweep is ook niet goed want het paard kan je der zoo afschopen,en voor al een loud paard moet je gewoon even genieten van de rest van zijn leeven ,dus probeer eens zonder spooren een tikje met de hak van je voeten te geeven en als het paard dan niet wil luisteren dan mag je hem een tikje met de zweep geeven. in in een kleine bak kunen de meeste paarden niet echt goed draaien e dan gaat j=hij constant stopen om de bocht om te gaan en dan vindt hij ook geen plek om in te draafen \. nog veel plezier met je paard en probeer dit eens dan zal je vast merken dat je pony meer plezier met je [i]zou heben. \[/i]
sharontucker
Geplaatst: 05-09-11 16:58
ik zal heel snel die sporen wegdoen!!! ik schrok er zelfs van
wel een heel leuk paardje!
Izep
Geplaatst: 05-09-11 17:09
Enige pony maar ik sluit me wel aan bij de rest:
Bak is echt veel te klein en die sporen en zweep... onmiddelijk weg... eerst maar eens leren je benen op de juiste manier te gebruiken ipv meteen te meppen en te prikken. Vind het erg oneerlijk en sneu voor de pony.
Ik wil jullie vragen om niet steeds in herhaling te vallen. Ik lees veel dezelfde berichten. Denk eraan dat het alleen toegestaan is om te reageren als je nog iets nieuws hebt toe te voegen