welke stalprijsverhoging door stro/hooiprijzen bij jullie?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knollentuin
Berichten: 10429
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:14

skyeboxer schreef:
Ik snap hier werkelijk niets van. Stro is per ton 20 euro duurder dan vorig jaar. Dit jaar 70 euro per ton, vorig jaar 50. Mocht je per maand een ton stro krijgen van je pensionstal houder vind ik dit soort prijs stijgingen terecht, anders niet.
Wat stro doet staat iedere week in de nieuwe oogst.


ik weet niet waar ij je stro haalt? maar hier betaal ik dezelfde prijzen als joyce-b...voor het hooi betalen we ook flink meer ik ben aan stro en hooi per paard wel zo een 30 euro meer per maand kwijt..dan wacht ik de voerprijzen nog maar af..

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:53

http://www.productschapakkerbouw.nl/tee ... tprijzen/5
denk er om dat er verschil zit in los van het land (persprijs komt er nog overheen) of grote of kleine balen...
En dan zit er tussen boer-handel en consument een marge. Natuurlijk prachtig als je direct van de kweker kunt kopen, maar vaak is de prijs boer-consument hoger dan boer-handelaar

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:03

Ik ben begonnen met 70 gulden in de zomer en 90 gulden in de winter. Dit is wel 20 jaar geleden.
De laaste keer dat ik mijn paarden op de manege stond betaalde ik voor mijn 4 ponies 500 euro per maand.
Nu betalen ze per stal 150 euro en moet je zelf voor krachtvoer en je bodembedekking zorgen.

Ik heb nu eigen boxen en land.

Dagmar_1995

Berichten: 1267
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:46

hier gaat het helaas bijna elke 2 maanden omhoog. Maar het is hier wel gekkenwerk hoor.. de eigenaar van de stal wil er graag rijk van worden. We begonnen ooit met 110 euro per maand. Een halfjaartje later naar 125, een maand later naar 130. Vervolgens 2 maanden later naar 150 en vorige maand naar 170. Ben benieuwd wanneer we te horen krijgen dat het naar 200 gaat... Gelukkig gaan we z.s.m weg!

edit: en dat voor een buitenbak en armoedige stal die op instorten staat...

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:21

Op de stal waar mijn jonkie in de opfok staat, gaat het per 1 september met 25 euro omhoog.

Op m'n stal waar m'n rijpaard staat, heb ik enkel geruchten gehoord, maar nog geen officiele mededeling..

Lenie

Berichten: 414
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Dronten

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:18

Per 1 oktober gaat bij mij de stallingsprijs van 235,00 naar 250,00 euro.
En ik moet ook ineens 10,00 per maand voor mijn trailer betalen.
Dus een verhoging totaal van 25,00 euri ..... Ik trek de broekriem maar weer aan :D

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:35

per 1 augustus is bij de stal waar mijn paard staat de stalprijs met 20 euro omhoog gegaan. Mensen waarvan de paarden hooi krijgen i.p.v. kuil moeten vanaf augustus ook 5 euro extra gaan betalen.

maybe2
Berichten: 627
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Tjuchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:32

YankeeBoy schreef:
Bij ons is de prijs een paar maanden geleden verhoogd met een tientje.
Lijkt me redelijk & het werd ruim van tevoren aangegeven.


zo hoort het ook,
bij ons gaat er ook 10 euro bij op in de maand,vanwege de dure stro en hooi prijzen.maar dat gaat pas 1 november in want ze staan nu nog dag en nacht buiten,maar mijn klanten wisten het al zeker meer dan een half jaar.vind ik redelijk.
als pensionhoudster moet je wel.

Patty83
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-01-09

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:47

Jeetje, als ik dit zo lees wordt ik niet erg blij. Wij zijn 15 euro omhoog gegaan, maar betalen ook een 'tijdelijke' toeslag van 17.50 voor hooi + 17.50 voor stro per maand... |(

JamieShanin
Berichten: 3957
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Ede

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:49

Bij ons is het ong een 10,- omhoog gegaan maar dat is vanwege het bix XD omdat dat duurder werd of zo iets XD

wij moeten ons eigen stro betalen grote 2,5 meter balen elke 3 maanden heb je een nieuwe nodig en de prijsen liggen tussen de 45 en de 75.

Vankje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-12-07

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:59

Afgelopen winter heeft mijn stalhouder de prijs met EUR 10,- verhoogt, van EUR 150,- naar EUR 160,-.
Ben benieuwd of er dit jaar weer iets bijkomt.. Hoop het eigenlijk niet, al sta ik nog steeds gunstig voor dit geld hoor. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de beste man er heel veel aan over houdt...

kimberley82

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:09

Calculeer het inderdaad dan ieder jaar in als stalhouder. Gewoon 1 of 2 x per jaar prijs ietsje omhoog.
Als er dan eens zulke omstandigheden voor doen als stijgende hooi- en stro prijzen dan ben je daar al op berekend.
Anders is het net als dat 'kwartje van Kok' op de benzine toendertijd. Even ietsie extra betalen vanwege de hoge prijzen, maar als de prijzen zakken zie je het noooooit meer terug B-)
Mijn zusje is er om van stal veranderd... het vrouwtje waar ze eerst stond deed het onder het excuus van: Ja, maar iedereen doet het nu!
En zij vroeg al een redelijke hoge stalprijs, terwijl ze daar niks deed.

listiglistje

Berichten: 14428
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:12

Ik heb nog geluk, geen verhoging :)

Ik sta er nu 3,5 jaar en er is in die tijd maar 2 x verhoogd, eerst was het 220, toen 235 en nu 250...dus dat valt nog mee!

Verder zijn er in deze 3,5 jaar wel faciliteiten bijgekomen oa:
- Nieuwe professionele bodem in de binnenbak
- Buitenbak omheind en sproeiinstallatie aangelegd
- Longeercircel bodem bestraat, afvoerpijp geplaatst en gevuld met geel zand, dus altijd een droge longeerbak .
- Overdekte verlichte paddock 28 x 14 m, waar swinters ook gelongeerd kan worden of als je paard fris is ff losgooien :D (bodem bevriest niet)
- Stallen zijn vorig jaar geschilderd.
- Momenteel: nieuwe stallen, spuitplaatsen en grote beveiligde zadelkamer deze sluiten rechtstreeks aan op de binnenbak
,een nieuwe activiteitenruimte (voor ponykamp of vergaderingen etc) en het erf wordt verder bestraat.

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:47

Wow dat is echt een mooie prijs voor zoveel. :oo

Had het er gisteren nog over met een stalgenootje dat we eigenlijk nog heel veel geluk hebben met wat we nu betalen. Maar het hooi komt hier van eigen land,dus dat zal ook wel meespelen. Nog steeds niets gehoord over een eventuele verhoging :)

skyeboxer
Berichten: 74
Geregistreerd: 22-02-10

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:16

Ik had de sto prijzen uit 'de nieuwe oogst' Dat is weekkrantje voor de agrarische sector. Hier staan iedere week de prijzen in van wat er op verschillende beurzen of markten betaald is voor een produkt. Stro staat nu op 80 euro de ton. Zonder BTW dat is dus de prijs vaarvoor het verhandeld wordt. Wat fourage handelaren rekenen weet ik niet. Mijn paardje staat op ons eigen stro, we hebben zelf graan.

maykec

Berichten: 69
Geregistreerd: 13-10-10
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:31

Staleigenaar heeft al een paar maanden geleden aangekondigd dat hij van de winter waarschijnlijk met 15,- gaat verhogen. Stalling was 170,-, straks 185,- kan me niet voorstellen dat hij het zo laat! Nu staan ze nog op de wei en betaal ik 100,-

knollentuin
Berichten: 10429
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:41

skyeboxer schreef:
Ik had de sto prijzen uit 'de nieuwe oogst' Dat is weekkrantje voor de agrarische sector. Hier staan iedere week de prijzen in van wat er op verschillende beurzen of markten betaald is voor een produkt. Stro staat nu op 80 euro de ton. Zonder BTW dat is dus de prijs vaarvoor het verhandeld wordt. Wat fourage handelaren rekenen weet ik niet. Mijn paardje staat op ons eigen stro, we hebben zelf graan.


stro was hier vorige week 135 euro rechtstreeks van het land af, dan moet je dus zelf een trekker en een kar hebben...anders wordt t dus duurder door het transport

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:47

Een buurman perst zelf en die moest €1,50 per pakje af land betalen, zelf persen (voor anderen een euro) en dan nog vervoer... Het was duurder dan vorig jaar en er was minder.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:09

zo te lezen valt het bij ons wel mee..wij gaan omhoog met 10 euro per maand. ach je doet er weinig aan, de pensionhouder moet er nou ook weer niet verlies op maken.

vind 20 of meer omhoog wel erg veel hoor!!

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:12

Hier gaat het 20 euro omhoog per september. Daar staat wel tegenover dat de prijs de laatste 5 jaar (minimaal, zo niet zelfs langer) niet omhoog is gegaan.

Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:16

bij mij begonnen we met 210 euro, en nu zitten we op 225 euro per maand. Hier dus 15 euro omhoog..

BlueMilk

Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:48

Per 1 oktober €50 omhoog ! :(:)

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: welke stalprijsverhoging door stroprijzen bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:22

Ik ben nog niet omhoog gegaan, maar als de prijzen nog meer gaan stijgen, dan ontkom ik er ook niet meer aan. Het stro is 40 euro de ton omhoog en het hooi 15 per baal.
Het word of omhoog met de prijs, of zelf verzorging omdat er dan geen personeel bij hoeft te komen van de winter. En dan bedoel ik het zelf uit mesten. Voeren en binnen buiten zetten zal ik altijd blijven doen.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:37

wij weten nog niet wat ons stro kost, de buurman regelt dat en koopt het al jaren bij deze man direct van het land
maar zal rond de 100/125 euro de bunder zijn ,meer wil hij niet betalen :D en het ligt al binnen bij ons :+
het voordroog,de balen van 350/450kg ong waren 45 euro zelfde als vorig jaar
1 week later waren ze ineens 55 euro per baal,zomaar 10 euro meer,gelukkig was de prijs al een tijd voor het maaien afgesproken

maar ik schrik wel van sommige prijzen hoor :j

Armani88

Berichten: 3701
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Lonneker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:38

bij ons 10 euro, maar dat vind ik ook niet meer dan normaal