Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maybe2 schreef:jeetje wat een prijzen worden er bij sommige stallen gevraagt,bij mij betaal je 160 euro voor een stal van 3 bij 3 en 180 euro voor een stal van 4,5 bij 3.daar zit mesten ,voer,buiten zetten,enz allemaal bij in.en ik heb een buitenbak,binnenbakje,2 paddocks en ook nog weidegang.
ik denk dat ik mij stalling maar eens omhoog gooi,haha.
maybe2 schreef:jeetje wat een prijzen worden er bij sommige stallen gevraagt,bij mij betaal je 160 euro voor een stal van 3 bij 3 en 180 euro voor een stal van 4,5 bij 3.daar zit mesten ,voer,buiten zetten,enz allemaal bij in.en ik heb een buitenbak,binnenbakje,2 paddocks en ook nog weidegang.
listiglistje schreef:maybe2 schreef:jeetje wat een prijzen worden er bij sommige stallen gevraagt,bij mij betaal je 160 euro voor een stal van 3 bij 3 en 180 euro voor een stal van 4,5 bij 3.daar zit mesten ,voer,buiten zetten,enz allemaal bij in.en ik heb een buitenbak,binnenbakje,2 paddocks en ook nog weidegang.
Tja in Tjuchem, dan snap ik het....tis ook helemaal de uithoek van NL, daar wil een mens nog niet eens dood gevonden worden![]()
![]()
In de randstad betaal je natuurlijk meer, daar liggen de grondprijzen en inkomens ook anders......
lalunamyo schreef:Jiviejik schreef:Ik ben nog steeds verschrikkelijk te spreken van mijn stal!
Ik sta op veldstar stables (http://www.veldstar.nl) heb niks te klagen daar.
hier had ik mijn paard gekochtzag er inderdaad goed uit.
maybe2 schreef:en in de randstad zou ik nog niet dood gevonden willen worden,(hier ruik ik een beetje afgunst en jaloezie volgens mij)
_Dressage schreef:Jiviejik schreef:Ik ben nog steeds verschrikkelijk te spreken van mijn stal!
Ik sta op veldstar stables (http://www.veldstar.nl) heb niks te klagen daar.
hier had ik mijn paard gekochtzag er inderdaad goed uit.
superpony schreef:Tja, noem me een zeur, maar ik ben ook nooit tevreden. Ik mis ook veel kennis en ontwikkeling bij pensionhouders.
Wat mijn eisen zouden zijn;
's ochtends eerst hooi ( vind ik HEEL belangrijk )
voer naar eigen wens
Naar buiten in goede groep en schone wei en drinkwater
schone stal, stro of anders naar keus!
Naar binnen waar hooi ligt
voer beurt
Voldoende hooi voor de nacht
Toezicht door iemand die op tijd veearts zou bellen en kan horen wat er 's nachts gebeurt op stal
Ik zou goede kwaliteit hooi willen en voldoende per keer
Ik zou een goede binnen en buitenbak willen die altijd vrij is om te rijden, ook 's avonds en in het weekend ook 's avonds
Ik zou graag een goed ontworm beleid zien en niet zomaar elke 8 weken een pasta zonder enige kennis wat men geeft
Goede kasten, want heb westernzadel en tuig voor de shet
Schone toilet en fijne sfeer zonder dat men teveel op elkaar let, wel elkaar hier en daar helpt etc
een trainingsmolen zou fijn zijn, niet te duur en evt in en en uit halen
een goede roundpen
Dekens wisselen en evt beenbescherming omdoen
bij alles inspraak of naar eigen wens
En ik zou het fijn vinden dat iemand de paarden/pony's op een correcte manier naar buiten en binnen zet. altijd als mensen het doen ziek ik veel getrek aan paardenhoofden, geschreeuw en gedoe, maar dat hoeft niet en wil ik ook niet. Goed corrigeren en netjes mee laten lopen. Is puur gebrek aan juiste kennis.
Voor dit alles een betaalbare prijs naar kwaliteit.
het is echt dromen, want ik kom het nergens tegen en neem tegenwoordig echt genoegen met minder of doe het zelf wel. wat naast werk wel ten kosten gaat van het buiten staan of het aantal voerbeurten.
marish schreef:Gelukkig zijn er ook tevreden mensen
Ikzelf sta nu opzich prima, maar heb er een staan met een peesblessure en de baan is gewoon niet genoeg als ik een goede revalidatie wil.
Ik wil als het kan dus graag een achterbergbodem, liefst een binnenbak maar geen must. Weidegang een aantal uur per dag (niet te verzorgen door mezelf), fatsoenlijke stallen die door de stalhouder worden bijgehouden, en fatsoenlijk voer. Genoeg voerbeurten en per paard bekeken.
En mijn omgeving strekt van Eindhoven tot Utrecht incl Tilburg en de Utrechtse heuveug.
maybe2 schreef:ik heb zelf een pensionstal,en inderdaad niet iedereen zal tevreden zijn op elke stal.
de paarden staan s"zomers dag en nacht buiten en in de winter staan ze elke dag in de binnenbak of paddocks.
ik voer in de winter 3 keer per dag hooi of kuil en twee keer daags biks en/of muesli,de stallen worden elke dag gedaan,en het zijn stallen van 4.5 bij 3 dus groot genoeg.
en nog zijn er mensen die komen en weer gaan,ik hou ze niet tegen,als het ergens beter is moeten ze gaan.
maar ik moet zeggen,voor pension houders is het ook niet altijd makkelijk om het iedereen naar de zin te maken,ik kan ondertussen er al heel wat boeken over schrijven.