Suzanne_18 schreef:Verder word er echt wel goed voor de paarden gezorgd (want dat doe je natuurlijk zelf) Er is elke dag een uur rijles. 2 keer per week springen en 3 keer per week dressuur. Daarnaast kan je je paard iedere dag een half uur in de stapmolen zetten en als je dat niet voldoende vind kan je om toestemming vragen bij je instructeur om 's avonds nog te rijden. In het weekend gaan ze elke dag ongeveer 20 min. aan de stapmolen of worden gelongeerd. Ik weet zeker dat er veel paarden elders, niet zo vaak de box uit komen per dag. Verder worden de paarden zo'n 2 tot 4 keer per dag er nog eens uitgehaald om gepoetst te worden, voor ander practijklessen en te wandelen (ze de grasperkje leeg te laten vreten)
Als er paarden elders nog minder uit de box komen, is dat de reinste dierenmishandeling !
Een paard hoort ook zijn ontspanning te hebben en contact met soortgenoten in de wei / paddock.
Nu begrijp ik wel dat ze moeilijk een weide kunnen huren voor een paar 100 paarden, maar toch....de psyche van het paard gaat voor (bij mij)
20 min. uit de box zou ik persoonlijk veel te weinig vinden. Mijn paard loopt minstens 8 uur per dag buiten!
Toch fijn dat je het naar je zin hebt op Deurne, veel succes daar verder!
)
? Hmm, heb je ook een eigen paard? Ben wel benieuwd hoe jij dan rijdt. Dit bedoel ik niet gemeen, maar ik vind het ergens gewoon niet kloppen. Sorry.
Daar werkt het net ff wat anders, zeker als een paard net uit de stal komt.
)