Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mimeslosydy schreef:oh sorry over dat krachtvoer dat las ik verkeerd dan.
TS:omdat hij zo te zien een flinke laag hooi/stro heeft liggen in zijn box. En dat kan hij allemaal oppeuzelen, andere optie is om hem gewoon kaal te zetten met elke dag een héél klein beetje stro.
Ik zie niet in waarom dit een straf zou zijn, hij staat overdag toch buiten dan overleefd hij de nacht vast ook wel.
mimeslosydy schreef:oh sorry over dat krachtvoer dat las ik verkeerd dan.
TS:omdat hij zo te zien een flinke laag hooi/stro heeft liggen in zijn box. En dat kan hij allemaal oppeuzelen, andere optie is om hem gewoon kaal te zetten met elke dag een héél klein beetje stro.
Ik zie niet in waarom dit een straf zou zijn, hij staat overdag toch buiten dan overleefd hij de nacht vast ook wel.
mimeslosydy schreef:wow nou die staat ook wel in een halleluja stal+wei geen wonder dat die te dik is!
Wij hebben hier ook een shetlander die staat elke dag aan een kuurpen, met minimaal gras soms staat ie gewoon op kaal en krijgt hij een miniplukje hooi. 's nachts staat hij bij de koeien vast aan een touwtje en krijgt hij een handje stro+hooi. Veel mensen vinden het zielig maar ik vind dikke ponys zielig. Onze shetlander is namelijk perfect in conditie.
Al laat je deze pony zo staan met al dat gras en die box valt hij niet zo snel af denk ik dan kan je blijven hollen. Mijn advies:aan een kuurpen (en niet één van 10 meter lang, denk meer aan 3 meter, of met zoveel gras nog korter) 's nachts ook op stal vast aan een touwtje, dat is de beste remedie. Maarja dat zal wel wel weer sielug zijn ?:+
WenMLove schreef:En mimeslosydy, het is niet mijn eigen pony hè,
anders had ik allang maatregelen getroffen! Helaas
zijn de eigenaresses het er niet mee eens dat hij te dik is...