Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mika11 schreef:Ik denk dat je op curacao best een paard kunt houden als:
- je kan zorgen voor een koele stal en een paddock met schaduw
- je altijd kan zorgen voor goed voer en ruwvoer voor je paard
- je een goede dierenarts kan vinden voor je paard
- je in staat bent goed voor het paard te zorgen, en dat aan het welzijn van het paard niks ontbreekt
- je op de hoogte bent van lokale ziekte bij paarden (bepaalde steekvliegen etc) en weet wat je hiertegen kan doen.
Als je op curacao bent, lijkt het me het best om dit eerst allemaal ter plaatse uit te zoeken, hoe je dat daar allemaal voor elkaar kunt krijgen.
Hier op Bokt zijn er denk ik te weinig mensen die er ervaring mee hebben.
En als je alles voor elkaar hebt, zou het prima kunnen.
mika11 schreef:Ik denk dat je op curacao best een paard kunt houden als:
- je kan zorgen voor een koele stal en een paddock met schaduw
- je altijd kan zorgen voor goed voer en ruwvoer voor je paard
- je een goede dierenarts kan vinden voor je paard
- je in staat bent goed voor het paard te zorgen, en dat aan het welzijn van het paard niks ontbreekt
- je op de hoogte bent van lokale ziekte bij paarden (bepaalde steekvliegen etc) en weet wat je hiertegen kan doen.
Als je op curacao bent, lijkt het me het best om dit eerst allemaal ter plaatse uit te zoeken, hoe je dat daar allemaal voor elkaar kunt krijgen.
Hier op Bokt zijn er denk ik te weinig mensen die er ervaring mee hebben.
En als je alles voor elkaar hebt, zou het prima kunnen.
ElineB schreef:OKHannes schreef:Ik zou voor geen goud een paard in de kleffe warmte (het is daar altijd vochtig warm) willen hebben, ook all staat er een windje....
Ohja, dat is niet waar. In Nederland is het vochtig warm, doordat er geen wind staat als het hier warm is. Op Curaçao waait het áltijd. Het is niet vochtig warm, echt niet. Dat kun je mij niet wijsmaken.
Citaat:Nou ik ga liever op adviezen af van iemand die op Curaçao zijn paard heeft en er nu werkelijk is, dan iemand die me beter afraad onze dromen na te streven. Want daar komt het wel op neer.
Citaat:Dus dat ik het maar niet op bokt moest plaatsen vind ik een beetje krom, aangezien ik alleen maar vroeg om wat adviezen wat voer en rij-plekjes betreft.
on-topic blijven aub
Oké, ik zal het toch nóg maar een keer uitleggen.
Ik hoef geen kritiek over het feit dát we gaan emigreren. We gaan sowieso, dat staat vast.
Dus dat ik het maar niet op bokt moest plaatsen vind ik een beetje krom, aangezien ik alleen maar vroeg om wat adviezen wat voer en rij-plekjes betreft.
on-topic blijven aub
Citaat:Al die paarden van SHC leven ook allemaal nog . Misschien niet zo super gezond als in Nederland, maar ze leven nog wel, en ik ga mijn paard nog beter verzorgen als dat ze daar doen.
OKHannes schreef:want ze heeft haar zinnen op en paard gezet.